Učitelji stvaraju
Nove metodologije i tehnologije u nastavi fizike
objavljeno: 14. siječnja 2015.

U OŠ Gripe u Splitu u organizaciji više savjetnice za fiziku i tehničku kulturu profesorice Ivane Katavić i AZOO-a, održan je međužupanijski jednodnevni  skup namijenjen učiteljima i nastavnicima fizike četiriju dalmatinskih županija (Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske, Zadarske i Dubrovačko-neretvanske županije).

„Učionica budućnosti nisu zidovi, okoliš, namještaj niti tehnologija. Ona je način na koji učenici uče.”

Predavanje i radionicu Scenarij učionice budućnosti te predstavljanje InGenious projekta čiji je cilj promicanje zajedničke suradnje škola i industrije su držale učiteljice fizike, tehničke kulture, informatike i astronomije Sandra Ivković, OŠ Vjenceslava Novaka, i Danijela Takač, OŠ Pantovčak iz Zagreba.

Polaznike su upoznale s time kako osmisliti i napisati scenarij budućnosti i oblikovati ga tako da je primjenjiv u svim nastavnim predmetima.

Predstavile su nekoliko web 2.0 alata koji se mogu koristiti u scenariju te su analizirale nekoliko napisanih scenarija iz vlastite prakse i uz prepoznavanje njihovih primjena u različitim nastavnim predmetima uz male modifikacije. 

 

Učitelji i nastavnici fizike četiriju dalmatinskih županija upoznati su i s InGenious projektom. InGenious je tijelo za koordinaciju edukacije u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM) i trenutno je najveći projekt te vrste u Europi.

Kako bi se među školarcima popularizirala znanost  a time I dodatno motivirali učenike predstavljene su inovativne pedagoške metode koje se temelje na istraživanju i suradničkom učenju pomoću resursa koje sadržava InGenious projekt.

Prikazani su različiti alati, simulacije i edukativne računalne igrice. Sudionici su isprobali minimalno pet različitih alata koji se mogu primijeniti u nastavi informatike, ali i nastavi STEM predmeta u školama koje možete vidjeti OVDJE.

Učitelj fizike, mag.educ.phys. Željan Kutleša, OŠ Gripe  i profesor  Hrvoje Mladinić,  OŠ Mertojak iz Splita predstavili su projekt „Jedan razred, jedan pokus, jedna Hrvatska¨ .

Ideja projekta je objediniti na jednom mjestu učeničke video prezentacije izvedbe pokusa koji su u skladu s nastavim planovima i programima osnovne i srednje škole. Naime, sve se to radi da bi se dostigli ambiciozni ciljevi: poučiti i motivirati učenike da izvode i analiziraju jednostavne pokuse; poučiti učenike prezentacijskim vještinama, poučiti i motivirati učenike za korištenje IKT-a, osvijestiti učenike o važnosti razmjene znanja, poučiti učenike o važnosti suradničkog rada, stvoriti zbirno mjesto pokusa iz fizike i naposljetku, sigurnost na internetu.  Učenici ovdje također imaju priliku i prezentirati sredinu iz koje dolaze.