Nove metodologije i tehnologije u nastavi fizike

srijeda, 14. siječnja 2015.
Nove metodologije i tehnologije u nastavi fizike

U OŠ Gripe u Splitu u organizaciji više savjetnice za fiziku i tehničku kulturu profesorice Ivane Katavić i AZOO-a, održan je međužupanijski jednodnevni  skup namijenjen učiteljima i nastavnicima fizike četiriju dalmatinskih županija (Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske, Zadarske i Dubrovačko-neretvanske županije).

„Učionica budućnosti nisu zidovi, okoliš, namještaj niti tehnologija. Ona je način na koji učenici uče.”

Predavanje i radionicu Scenarij učionice budućnosti te predstavljanje InGenious projekta čiji je cilj promicanje zajedničke suradnje škola i industrije su držale učiteljice fizike, tehničke kulture, informatike i astronomije Sandra Ivković, OŠ Vjenceslava Novaka, i Danijela Takač, OŠ Pantovčak iz Zagreba.

Polaznike su upoznale s time kako osmisliti i napisati scenarij budućnosti i oblikovati ga tako da je primjenjiv u svim nastavnim predmetima.

Predstavile su nekoliko web 2.0 alata koji se mogu koristiti u scenariju te su analizirale nekoliko napisanih scenarija iz vlastite prakse i uz prepoznavanje njihovih primjena u različitim nastavnim predmetima uz male modifikacije. 

 

Učitelji i nastavnici fizike četiriju dalmatinskih županija upoznati su i s InGenious projektom. InGenious je tijelo za koordinaciju edukacije u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM) i trenutno je najveći projekt te vrste u Europi.

Kako bi se među školarcima popularizirala znanost  a time I dodatno motivirali učenike predstavljene su inovativne pedagoške metode koje se temelje na istraživanju i suradničkom učenju pomoću resursa koje sadržava InGenious projekt.

Prikazani su različiti alati, simulacije i edukativne računalne igrice. Sudionici su isprobali minimalno pet različitih alata koji se mogu primijeniti u nastavi informatike, ali i nastavi STEM predmeta u školama koje možete vidjeti OVDJE.

Učitelj fizike, mag.educ.phys. Željan Kutleša, OŠ Gripe  i profesor  Hrvoje Mladinić,  OŠ Mertojak iz Splita predstavili su projekt „Jedan razred, jedan pokus, jedna Hrvatska¨ .

Ideja projekta je objediniti na jednom mjestu učeničke video prezentacije izvedbe pokusa koji su u skladu s nastavim planovima i programima osnovne i srednje škole. Naime, sve se to radi da bi se dostigli ambiciozni ciljevi: poučiti i motivirati učenike da izvode i analiziraju jednostavne pokuse; poučiti učenike prezentacijskim vještinama, poučiti i motivirati učenike za korištenje IKT-a, osvijestiti učenike o važnosti razmjene znanja, poučiti učenike o važnosti suradničkog rada, stvoriti zbirno mjesto pokusa iz fizike i naposljetku, sigurnost na internetu.  Učenici ovdje također imaju priliku i prezentirati sredinu iz koje dolaze.

 

Vezani članci
Školski portal: Jedrenjak

Jedrenjak

… da bude najsličniji njegovoj umanjenoj verziji, a i da…

Školski portal: Obilježja i primjena nastavne metode 'Ja imam, tko ima?'

Obilježja i primjena nastavne metode 'Ja imam, tko ima?'

… metodu crtanja, metodu pisanja, metodu čitanja i rada na…

Školski portal: Paunovo pero

Paunovo pero

Katkad je padala kiša pa u nemogućnosti održavanja sata učenici…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Odbacite gramatiku i poučavajte pripovijedanje

Odbacite gramatiku i poučavajte pripovijedanje

Izvješće Timesa citira učitelja viših razreda…

Školski portal: Ako nema discipline, nastava je nemoguća

Ako nema discipline, nastava je nemoguća

Promotrimo koje pogreške čine učitelji pri…

Školski portal: Jednostavan način za izrađivanje razrednih novina

Jednostavan način za izrađivanje razrednih novina

Danas vam donosimo još jedan važan…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…