Nove metodologije i tehnologije u nastavi fizike

srijeda, 14. siječnja 2015.
Nove metodologije i tehnologije u nastavi fizike

U OŠ Gripe u Splitu u organizaciji više savjetnice za fiziku i tehničku kulturu profesorice Ivane Katavić i AZOO-a, održan je međužupanijski jednodnevni  skup namijenjen učiteljima i nastavnicima fizike četiriju dalmatinskih županija (Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske, Zadarske i Dubrovačko-neretvanske županije).

„Učionica budućnosti nisu zidovi, okoliš, namještaj niti tehnologija. Ona je način na koji učenici uče.”

Predavanje i radionicu Scenarij učionice budućnosti te predstavljanje InGenious projekta čiji je cilj promicanje zajedničke suradnje škola i industrije su držale učiteljice fizike, tehničke kulture, informatike i astronomije Sandra Ivković, OŠ Vjenceslava Novaka, i Danijela Takač, OŠ Pantovčak iz Zagreba.

Polaznike su upoznale s time kako osmisliti i napisati scenarij budućnosti i oblikovati ga tako da je primjenjiv u svim nastavnim predmetima.

Predstavile su nekoliko web 2.0 alata koji se mogu koristiti u scenariju te su analizirale nekoliko napisanih scenarija iz vlastite prakse i uz prepoznavanje njihovih primjena u različitim nastavnim predmetima uz male modifikacije. 

 

Učitelji i nastavnici fizike četiriju dalmatinskih županija upoznati su i s InGenious projektom. InGenious je tijelo za koordinaciju edukacije u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM) i trenutno je najveći projekt te vrste u Europi.

Kako bi se među školarcima popularizirala znanost  a time I dodatno motivirali učenike predstavljene su inovativne pedagoške metode koje se temelje na istraživanju i suradničkom učenju pomoću resursa koje sadržava InGenious projekt.

Prikazani su različiti alati, simulacije i edukativne računalne igrice. Sudionici su isprobali minimalno pet različitih alata koji se mogu primijeniti u nastavi informatike, ali i nastavi STEM predmeta u školama koje možete vidjeti OVDJE.

Učitelj fizike, mag.educ.phys. Željan Kutleša, OŠ Gripe  i profesor  Hrvoje Mladinić,  OŠ Mertojak iz Splita predstavili su projekt „Jedan razred, jedan pokus, jedna Hrvatska¨ .

Ideja projekta je objediniti na jednom mjestu učeničke video prezentacije izvedbe pokusa koji su u skladu s nastavim planovima i programima osnovne i srednje škole. Naime, sve se to radi da bi se dostigli ambiciozni ciljevi: poučiti i motivirati učenike da izvode i analiziraju jednostavne pokuse; poučiti učenike prezentacijskim vještinama, poučiti i motivirati učenike za korištenje IKT-a, osvijestiti učenike o važnosti razmjene znanja, poučiti učenike o važnosti suradničkog rada, stvoriti zbirno mjesto pokusa iz fizike i naposljetku, sigurnost na internetu.  Učenici ovdje također imaju priliku i prezentirati sredinu iz koje dolaze.

 

Vezani članci
Školski portal: Hrvatska perunika Iris croatica

Hrvatska perunika Iris croatica

Godine 2000. proglašena je hrvatskim nacionalnim cvijetom na prijedlog Hrvatske…

Školski portal: Biljka koru

Biljka koru

Učenici su bili oduševljeni oblikom te smo zajedno istraživali oblike…

Školski portal: Pčela – prostorno-plastičko oblikovanje

Pčela – prostorno-plastičko oblikovanje

Da bismo izašli iz sigurne zone rada flomasterom koji je…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Akcija „Lošinj čita”, proizišla iz suradnje s…

Školski portal: Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Naime, sviđalo se to nama ili…

Školski portal: Tri kategorije učitelja

Tri kategorije učitelja

Michael Linsin, učitelj s 27-godišnjim iskustvom,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…