Jučer-danas-sutra
10 NAČELA MODERNIH ŠKOLA
Nema uspjeha bez promjenjivog životnog okruženja za učenje
objavljeno: 11. kolovoza 2017.

…i škole trebali odmah početi s reformuliranjem edukacije te nude dokaze koji govore u prilog tome da tradicionalni edukacijski model više ne udovoljava potrebama učenika.

U ovome tekstu raspravljamo o tome kako će u budućnosti uspjeh ovisiti o sposobnosti pojedinca da uči i uči brzo, a ne o akumulaciji znanja.

U današnjoj ekonomiji, gdje je sve veća prisutnost privremenih, honorarnih poslova i njihova sve veća automatizacija, edukacija mora preusmjeriti svoj fokus na učenike u razvoju kao učenike, a ne kao na „držače informacija“.

Autori se slažu s tim, i nadalje smatraju da je novopronađena sposobnost modernog učenika da preuzme potpunu kontrolu nad svojim učenjem „edukacijski preokret našeg doba“.

Međutim, naše škole nisu napravile temeljni pomak potreban da bi se podržala ta nova uloga.

Čak i uz svu novu tehnologiju u učionicama temelji učenja su još isti – i polako se počinju urušavati pod pritiskom.

Richardson i Dixon vjeruju da je 2017. ključna godina za škole da uvedu promjene umjesto da samo raspravljaju o potrebi za njima. Od esencijalne je važnosti da s usmjerenosti na uspješnost prijeđemo na fokusiranost na učinkovitost, te da se prestanemo fokusirati na revidiranje školskog sustava i počnemo se fokusirati na njegovo potpuno prerađivanje.

Sadašnji model riskira budućnost naše djece, koja je zapravo već na kocki s obzirom na neke od činjenica koje autori predstavljaju:

Učenici izvještavaju o općoj nezainteresiranosti u školi, dok samo 32 posto učenika kaže da je „angažirano i entuzijastično“ u vezi sa školom. ■ Gallup

Studentski dug je dosegnuo kritičnu razinu, u vrijeme kad sveučilišna diploma više nije ulaznica za srednju klasu. ■ Boston Review

Unatoč sve većem postotku diplomiranih učenika, istraživanjapokazuju da je manje učenika zapravo spremno za fakultet ili karijeru. ■ New York Times

Samo trećina poduzetnika slaže se da maturanti odlaze iz edukacije s vještinama koje su potrebne za njihovu tvrtku. ■ Gallup

S ciljem rješavanja potrebe za promjenom te da bi je pripomogli pokrenuti, Richardson i Dixon nude 10 načela za škole i moderno učenje kao vodič koji može edukatorima pomoći izgraditi kapacitete za provedbu pravih promjena na svakoj razini.

…………………………………………………

10 NAČELA MODERNIH ŠKOLA

  • Škola mora imati jasno artikulirana i zajednička uvjerenja o učenju koja se provode u svakoj učionici.
  • Škola mora provoditi misiju i viziju koje su duboko potkrijepljene novim kontekstima učenja.
  • Škola mora graditi kulturu u kojoj je osobno, samoodređeno učenje u središtu rada učenika i učitelja.
  • Mora shvaćati kurikulum kao nešto što je zajednički konstruirano da bi udovoljilo potrebama i interesima djeteta.
  • Mora prihvatiti i naglasiti primjenu u realnom svijetu i prezentaciju pred pravom publikom kao dio ocjenjivanja učenja.
  • Mora vidjeti transparentnost i dijeljenje kao osnovu za snažno okruženje učenja.
  • Mora koristiti tehnologiju ponajprije kao pojačivač učenja, stvaranja, izrađivanja, povezivanja, komuniciranja, surađivanja i rješavanja problema.
  • Mora razvijati i prenositi na snažne načine nove priče o učenju, poučavanju i modernim kontekstima školovanja.
  • Mora poticati sudjelovanje zajednice u nepristranoj, efektivnoj edukaciji djece.
  • Mora prihvatiti i anticipirati konstantnu promjenu i razvoj.

Iako autori priznaju da je jednostavnije izgraditi novu školu nego promijeniti postojeću, 10 načela temelji se na postojećem radu sve više škola koje već primjenjuju ove principe da bi transformirali učenje svojih učenika.

Osim toga, ovi principi se odnose na rad cijelih školskih zajednica uključujući učenike, učitelje, administratore, roditelje, školsko osoblje i lokalno stanovništvo (od nekoliko škola smo čuli da je ključ uspjeha transformacije škola u nastojanju da se uključi zajednicu).

Stoga mogu li ovi principi zaista pomoći?

Caroline VANDER ARK, direktorica tvrtke Getting Smart, kaže:

 „Uz Dixonovu pomoć, moja srednja škola je uvela većinu ovih principa prije dvadesetak godina, što nas čini jednom od prvih škola koje provode visokokvalitetno projektno orijentirano učenje, a to je moju školu pretvorilo u promjenjivo životno okruženje za učenje“.

Cijeli izvještaj i više detalja o svakom od 10 načela možete naći NA OVOJ POVEZNICI.

…………………

NAPOMENA:

  • Getting Smart je organizacija čiji cilj je ubrzavanje i pojačavanje inovacija u poučavanju i učenju koje učenike stavlja u središte.
  • Izvor: gettingsmart.com