Savjeti stručnjaka
NA ŠTO VIŠE PITANJA ODGOVORITE S 'DA', TO JE VAŠE DIJETE SPREMNIJE ZA ŠKOLU
Što dijete mora moći za upis u školu
objavljeno: 15. veljače 2017.

Mogućnost ranijeg upisa nude svi kantoni. Osim dobi djeteta, odlučujući je i stupanj razvoja. To se provjerava na različite načine, ovisno o kantonu i školi. Kanton Bern traži, na primjer, osim prijave roditelja, i dokaz nadležne službe za razvoj djeteta. O zahtjevu odlučuje školski odbor. Moguće je uložiti prigovor. U praksi se, ovisno o kantonu, od pet do deset posto djece pojavljuje u sustavu prije nego je to predviđeno.

Mnogi roditelji vjeruju da rani upis u školu vodi boljem uspjehu, a time i boljim šansama za zaposlenje. Istraživanja pokazuju da se prednost kasnije uvijek izjednači, osim kod osobito nadarenih. Njemačka studija o upisu u školu IGLU pokazuje da su starija djeca znatno uspješnija.

Najmlađi u razredu su često hiperaktivni

Rezultati tih istraživanja doveli su do toga da u Njemačkoj trend ranijeg upisa djece školu opada, a podnošenje zahtjeva za odgodu raste.

Također, studija Centra za europska ekonomska istraživanja govori protiv ranog upisivanja djece u školu jer djeca ranije upisana u školu rjeđe idu u gimnaziju.

Njemački obrazovni ekonomist Andrea MÜHLENWEG pripisuje rano upisanoj djeci još neke nedostatke: „Najmlađi u razredu su često hiperaktivni, najmanje izdržljivi i teže se prilagođavaju promjenama“.

Što pomaže roditeljima u odlučivanju? Pri zahtjevu za upis morate biti sigurni. Ako imate sumnji, radije se ostavite ranog upisa.

Ovo dijete mora ponijeti u školu.

…………. o O o ………….

NA ŠTO VIŠE PITANJA MOŽETE ODGOVORITI S DA, TO JE VAŠE DIJETE SPREMNIJE ZA ŠKOLU

…………. o O o ………….

  SOCIJALNO PONAŠANJE

  • Ostvaruje li vaše dijete rado kontakte?
  • Može li osjećati pripadnost grupi?
  • Može li izraziti svoje potrebe na primjeren način?
  • Može li se braniti a da ne postane nasilno?
  • Može li se uklopiti u grupu?
  • Može li pričekati?

SAMOSTALNOST

  • Može li se samo odjenuti?
  • Moželi svoje stvari držati organiziranima?
  • Može li provestI odluke ciljano?

PONAŠANJE U RADU

  • Može li dulje biti skoncentrirano na jednu stvar?
  • Može li slušati?
  • Može li samostalno raditi?

JEZIK

  • Može li nešto što je čuo ponoviti vlastitim riječima?
  • Govori li razumljivo?
  • Razumije li upute i zabrane?

TJELESNI RAZVOJ

  • Može li držati ravnotežu, skakati, okretati se?
  • Je li njegovo zdravlje relativno stabilno?
  • Je li razvijeno u skladu sa svojom dobi?
  • Može li rezati, lijepiti, sastavljati?

PROMATRANJE, UČENJE, RAZMIŠLJANJE

  • Može li razlikovati boje?
  • Prepoznaje li jednostavne oblike?
  • Može li brojiti?
  • Postavlja li pitanja kako bi bolje razumjelo svoju okolinu?
  • Prepoznaje li jednostavne ljudske odnose?
  • Poznaje li osnovne prostorne i vremenske uvjete?

 STAV O ŠKOLI

  • Želi li dijete samo od sebe ići u školu?
  • Može li se nositi s neuspjehom i kritikom?

………………

NAPOMENA:

  • Beobachter – dvomjesečni magazin sa savjetima za obitelj, zdravlje, financije, stanovanje, poljoprivredu, kućanstvo.
  • Izvor: beobachter.ch