Školstvo u medijima
MOŽEMO MANJE GRIJEŠITI
Izbjeći 12 pogrješaka koje svi učitelji ponavljaju
objavljeno: 17. veljače 2017.

Svi smo bili u toj situaciji, ali ključ je u tome da budemo dovoljno svjesni da takve trenutke upotrijebimo kako bismo rasli i kao učitelji i kao osobe.

  • „Pogrješke imaju moć pretvoriti vas u nešto bolje od onoga što ste bili prije.“

Volim ovaj citat i redovno podsjetim samu sebe na njega – pogotovo kad se nađem u situaciji u kojoj činim neku od nabrojenih pogrješaka koje slijede. Pogledajte taj popis grješaka koje sam primijetila i doživjela kod sebe i kod svojih kolega. Nadam se da će vam omogućiti neku novu perspektivu, dok se vi hvatate ukoštac sa svakodnevnim izazovima u učionici.

1) ČESTO POKUŠAVAMO SVE SAMI NAPRAVITI.

Kad počnemo raditi ovaj posao, mi smo nadobudni i jedva čekamo početi. Međutim, brzo dolazimo do shvaćanja da imamo jako puno pitanja. Nemojte oklijevati potražiti odgovore i prijedloge od drugih koji imaju više iskustva. Potražite podršku. Zamolite kolege za pomoć. Surađujte!

2) OČEKUJEMO SAVRŠENSTVO.

Prije nego uopće zakoračimo u učionicu, mi sanjamo o tome da zidove učionice ukrasimo savršenim idejama i bojama. Vjerujemo u svojim srcima da će se naši učenici pristojno ponašati, učiti i uspjeti. Naše vrijeme u učionici mora proći bez grješke! Međutim, to nije realistično, niti ono što bismo zapravo trebali očekivati. Poučavanje nije savršena profesija. Lekcije mogu poći po zlu, a gomila problema s kojima se susrećete može uništiti vašu idealnu sliku. Ipak, te stvari su ono što nam pomaže da vidimo što je doista važno. Mi smo ovdje da bismo poučavali i da bismo učenicima pomogli učiti.

3) NEDOSTAJU NAM STRATEGIJE UPRAVLJANJA UČIONICOM.

Jedan od najvećih izazova s kojima se učitelji suočavaju jest upravljanje učionicom. Mi smo suočeni s učenicima različitih osobnosti, potreba i stilova učenja. Bez sustava ili plana koji će nam pomoći da se nosimo s takvim kompleksnostima, naši dani bi mogli postati teški i stresni. Važno je imati nekoliko pozitivnih strategija u pripravnosti prije nego učenici uopće ušetaju u učionicu. Dajte učenicima do znanja što očekujete od njih. Strategije se mogu mijenjati s time kako se vaši razredi mijenjaju, ali važno je ostati otvoren i voljan.

4) IZBJEGAVAMO KONTAKT S RODITELJIMA.

Pokušavam se sjetiti načina na koje odnosi s obiteljima mogu pomoći razrednom okruženju i ojačati učeničke ishode. Roditelji volonteri mogu pomoći u razrednim projektima i olakšati teret pripreme učitelju. Napravite taj nužan poziv. Držite liniju komunikacije otvorenom tako da, prema potrebi, roditelji mogu uzvratiti vašu zabrinutost. Podrška roditelja kod kuće da bi pomogli sa školskim radom prema potrebi može značiti razliku između uspjeha i neuspjeha.

5) ŽELIMO APSOLUTNO SVE NAPRAVITI.

Sindrom izgaranja na poslu nije šala i nažalost vodi do toga mnogi odlični učitelji napuštaju profesiju prerano. Jednom kad to shvatite, neka vaš cilj postane da to izbjegnete. Ostavite posao na poslu. Napravite nešto zabavno u čemu uživate preko vikenda osim planiranja lekcija. Pronađite ravnotežu!

6) SVI SMO PONEKAD NEORGANIZIRANI.

Beskrajna količina radova za ocjenjivanje, e-mailovi roditelja i razni pribor – sve se to može pretvoriti u kaos ako nemate sustav koji će vam pomoći da ostanete organizirani. Razmišljajte logično i odredite prostor u svojoj učionici na koji ćete smjestiti sve „stvari“. Naviknite učenike na svoj sustav organizacije i pomozite promovirati odgovornost učenika.

7) MI TRETIRAMO SVE UČENIKE JEDNAKO.

Iako je važno brinuti se za sve učenike podjednako, oni nam dolaze s različitim potrebama i brigama kojima se moramo posvetiti. Lekcija ne može biti poučavana i zadatak ne može biti zadan na samo jedan način svim učenicima. Postoji potreba za diferencijacijom u prenošenju lekcije i popratnim aktivnostima. Učenici s posebnim potrebama iziskuju da njihovo okruženje za učenje i zadaci budu prilagođeni njihovim standardima.

8) MI ŽELIMO BITI MAJSTORI U SVEMU.

Učitelji osnovne škole poučavaju mnoge različite stvari. Iako moramo znati mnogo, ne moramo znati sve. Prepoznajte i iskoristite svoje prednosti. Radite na svojim slabostima. Imajte plan za razvoj i cilj za svaku školsku godinu. Izaberite nešto novo na što se možete usmjeriti svake godine i radite na tome. Težite rastu i neprestanom učenju cijelu karijeru – ne morate sve znati odmah.

9) NEMAMO DOVOLJNO PRIPREME I ZNANJA.

Osjećate li se ikad kao da nemate spremne sve odgovore ili materijale? To je ono što se događa kad poučavate nešto a da se prethodno niste pošteno posvetili toj temi. Brzo spoznajete koliko je važno planiranje i priprema lekcija. Provedite vrijeme pregledavajući činjenice, vježbajući neku vještinu ili čitajući prikladne činjenice da biste se dobro upoznali s temom prije nego je predstavite učenicima. Educirajte najprije sebe. Biti nedovoljno pripremljen za lekciju nije pošteno prema učenicima. Ako neka lekcija nije dovoljno jasna, zamislite koliko će teško učenicima biti da je nauče.

10) PONEKAD NAM NEDOSTAJE SVRHA.

Jeste li ikad odabrali neku aktivnost samo zato što se činila zabavnom? Isplanirali izradu nečega samo da biste mogli to izvjesiti na zid učionice? Svi smo mi krivi za korištenje takvih zadataka da bismo ispunili vrijeme. Nažalost, aktivnostima poput ove može nedostajati svrha. Lekcije koje angažiraju, uzbuđuju i ukrašavaju naše učionice imaju smisla ako su povezane s nekim ciljem. Ako je cilj taj da djeca poboljšaju svoje vještine izrade, tada je neki “uradi sam” zadatak smislen. Ako je cilj izgraditi osjećaj za brojeve, tad igre s kartama imaju smisla.

11) NE USPIJEVAMO PRAVILNO EVALUIRATI UČENIKE.

Jedan od naših poslova kao edukatora jest pratiti rast učenika. Trebamo evaluacije da bismo mogli učenicima pružiti ono što im treba da bi rasli i razvijali se. Ako nemamo jasan plan za pravilno procjenjivanje učenika, o tome koju vrstu podataka prikupiti i kad provesti evaluacije, to može dovesti do manjka fokusa u lekcijama i planiranju. Zapitajte se što biste željeli znati i što želite od učenika da vam pokažu i kažu.

12) NEKE STVARI UZIMAMO OSOBNO.

Bit će trenutaka i sastanaka na kojima će neke stvari biti izrečene ili učinjene koje će nas nagnati da propitamo svoj sposobnost. Ostanite snažni i ostanite vjerni sebi. Držite bradu gore. Dajte sebi vremena da se osvrnete. Kad budete spremni djelovati, budite profesionalni. Često se uzrujamo kad u onome što je netko rekao postoji djelić istine. Razmislite o tome. Razmislite o načinima na koje se možete poboljšati umjesto da postanete kritični prema samome sebi. “Debela koža” dolazi s iskustvom i zrelošću.

 

……………………

NAPOMENA:

  • We Are Teachers je online zajednica za edukatore koji su predani jednom od najtežih, najčasnijih poslova koji postoje. Njihova misija je inspirirati učitelje i pomoći im da uspiju u svom poslu putem dijeljenja praktičnih razrednih ideja, savjeta i resursa te učiteljskih savjeta i humora.
  • Izvor: weareteachers.com