Zanimljivosti
DJEČJI VRTIĆ SVETI KRIŽ ZAČRETJE
Seminar o suvremenim metodama u učenju i poučavanju
objavljeno: 20. veljače 2017.

Seminar je održan u 3 susreta (modula, 19. i 26. siječnja te 8. veljače), pod vodstvom stručnjaka s dugogodišnjim radnim iskustvom u području pedagogije, psihologije, radne terapije i rehabilitacije, u Hrvatskoj i inozemstvu. Polaznice susreta bile su odgojiteljice dječjih vrtića: DV Krapinske Toplice, DV Pregrada, DV Veliko Trgovišće, DV Bedekovčina te DV Sveti Križ Začretje.

PRVIM MODULOM pedagoginja Marija Šinković Bečić, mr. sc. prof., upoznala je polaznice s metodom CAR učenja. Car Junior integralni je program koji se sastoji od 20 tehnika razvoja pisalačkih, čitalačkih i matematičkih vještina djece u dobi od 3 do 6 godina. To razdoblje života smatra se posebno osjetljivim za razvoj pisanja, čitanja i matematičkog uma, a tim se aktivnostima potiče razvoj receptora u mozgu koji će u kasnijoj životnoj dobi osigurati aktivnosti čitanja, pisanja i matematičkih operacija.

Novim metodama pristupa učenju polaznicama seminara predstavljeni su alati učenja i pamćenja te prezentacije gradiva, kako bi se djeci olakšalo svladavanje školskih i predškolskih zahtjeva, ali i ostalih znanja i vještina potrebnih za uredno funkcioniranje i razvoj. Tim se programom postiže poticanje potencijala djece predškolske dobi, jačanje suradnje roditelj – odgajatelj, uz jednostavne vježbe koje može izvoditi i roditelj kod kuće, te sustavna priprema djece za školu sukladno programskim zahtjevima osnovnoškolskog obrazovanja. Prof. Šinković Bečić objasnila je detalje o razvoju potencijala djeteta, neurološkom pristupu razvoju jezičnih i matematičkih vještina, jačanju koncentracije, motivacijskim sustavima vrijednosti te fizičkoj pripremi predškolskog djeteta.

U SKLOPU DRUGOG MODULA mr. sc. prof. Andrea Malenica, logopedinja, objasnila je polaznicama seminara važnost prevencije teškoća u učenju uz razvijanje predvještina čitanja i pisanja te računanja od najranije dobi. Iznijela je činjenice o pojavnosti disleksije, njenim predznacima u predškolskoj dobi te pružila korisne savjete i konkretne načine poticanja u praksi.

Također, polaznice su dobile izravan uvid u rad odgojitelja zahvaljujući predavanju pedagoginje i odgajateljice Irene Rukelj, koja je zahvaljujući svojem dugogodišnjem iskustvu spremno i detaljno odgovarala na upite odgojiteljica.

TEME ZAVRŠNOG, TREĆEG MODULA odnosile su se na oblike komunikacije roditelj – odgojitelj. Mr. sc. prof. Marija Šinković Bečić prikazala je SDI metodu motivacije za upravljanje konfliktima te objasnila 4 tipa motivacijskog sustava vrijednosti (analitički, prilagodljivi, nesebični, usmjeravajući). Motivacijski sustav vrijednosti kreira se do 6. godine života i vrlo je važno znati da se ne razvija samo pod utjecajem obitelji, nego cjelokupne djetetove okoline. Motivacijski sustavi roditelja i djece, ali i odgojitelja, često su različiti pa su važni uzajamno poštivanje i pronalazak optimalne komunikacije i načina suradnje.

Polaznice su bile oduševljene seminarom i količinom primjera iz prakse primjenjivih u svakodnevnom radu s djecom. Planira se nastavak stručnog usavršavanja odgojiteljica uz dodatne susrete o temi agresivnosti, stresa i ADHD-a. [ IZ DRUGIH IZVORA | sveti-kriz-zacretje.hr ]