Savjeti stručnjaka
NEMOJTE BITI POPUT MENE
5 pogrešaka koje sam ponavljala tijekom prve godine poučavanja
objavljeno: 22. veljače 2017.

1)  NISAM TRAŽILA POMOĆ.

Mislila sam, ako zatražim pomoć od drugih učitelja – pogotovo veterana – da ću ih time gnjaviti. Nisam željela pitati ni svog administratora/ravnatelja za pomoć, jer nisam željela ispasti slaba ili nesposobna. Zbog toga sam provela svoje prvo polugodište lutajući okolo kao izgubljeno mače.

2)  AKO TREBATE POMOĆ, ZATRAŽITE JU!

Vaši kolege bi trebali biti spremni pomoći učiteljima novacima, ali ako mislite da ih gnjavite, a informacija je važna da biste bili uspješni u poučavanju, jednostavno ćete morati prijeći preko toga i zatražiti od njih pomoć. Ako imate problema pri upravljanju razredom, vaš ravnatelj će imati puno više razumijevanja ako se najprije obratite njemu i budete iskreni u vezi sa svojim problemima, umjesto da samo kažete kako je sve u redu.

3) BOJALA SAM SE BITI STROGA PREMA UČENICIMA.

Tijekom svoje prve godine poučavanja moj osjećaj za upravljanje učionicom bio je praktično nikakav. Nikad nisam bila u poziciji da sam morala: a) zaraditi nečije poštovanje, b) nositi se s ljudima koji me ne slušaju ili c) biti stroga prema nekome koga nisam dobro poznavala.

Jednog dana nakon nastave, kad sam bila na rubu suza zbog ponašanja svojih učenika, jedna kolegica mi je prišla, stavila mi ruke na ramena i rekla: „Mislim da se bojiš pokazati im da si nesretna zbog njihovog ponašanja jer misliš da je to isto kao i biti zao. Razmisli o djeci u svom razredu koja pokušavaju učiti, ali ne mogu zato što ih drugi ometaju, a ti ne želiš preuzeti kontrolu nad razredom. Ako te to ne ljuti dovoljno da budeš stroga i preuzmeš kontrolu nad učionicom, tada ni ništa drugo neće.“ To je bio najljubazniji način na koji mi je netko očitao bukvicu u mom životu.

Naučiti kako i kada biti strog je na početku bilo teško. Budući da sam provela prvo polugodište glumeći Djeda Božićnjaka, moji učenici su na moje nove granice reagirali optužujući me da sam zla. Ali, nakon što im je postalo jasno da sam ja glavna, ali da sam i pravedna, moja učionica je napokon postala mjesto kakvo je oduvijek trebala biti.

Nisam znala da nema ništa loše u tome ako ne stignem sve napraviti u jednom danu.

Jedna od najtežih stvari u poučavanju je to da uvijek postoji puno više toga što bi se moglo napraviti. Tijekom prve godine poučavanja redovito sam ostajala u školi do 19 ili 20 sati zato što sam se osjećala kao da ne mogu otići kući dok ne obavim SVE što je na mom popisu. Očito, to je bilo nemoguće, zato što učiteljev popis stvari koje mora napraviti nikad nije završen. Stoga sam time pogoršala stvari jer sam preopteretila sebe i u isto vrijeme sam se osjećala kao da ne radim dovoljno.

Vjerojatno ćete tijekom svoje prve godine poučavanja imati osjećaj da su vam dani puno dulji nego u kasnijim godinama poučavanja. Ali, nemojte se preplašiti zato što ostavljate nezavršene stvari na svom popisu, jednostavno odredite vrijeme u koje ćete otići kući i fokusirati se na svoje vremenski osjetljivije prioritete.

4) TROŠILA SAM PREVIŠE NOVCA.

Još ne mogu vjerovati koliko sam novca potrošila tijekom prve godine poučavanja. Učenicima sam nudila previše izvanjskih nagrada, obnovila sam vlastiti pribor i resurse prije nego bih se raspitala ili istražila neke stvari, i nisam znala za druge resurse/sniženja koji su mi bili dostupni. Istina je da ćete kao učitelj morati potrošiti dobar dio vlastitog novca, ali to ne mora biti iznos koji će vas preplašiti kad pogledate svoj bankovni izvod.

EVO NEKOLIKO BRZIH SAVJETA KOJI ĆE VAM POMOĆI DA BUDETE ŠTEDLJIVI I EKONOMIČNIJI:

  • Za školski pribor kojeg uvijek nedostaje, dodijelite po jedan predmet svakom razredu na početku svake godine. Na primjer, jedan razred donosi sapun za ruke, drugi razred donosi rupčiće, treći razred papirnate ručnike, itd.
  • Ograničite se na broj izvanjskih nagrada koje ćete si mjesečno dopustiti. To brzo postane veliki trošak!
  • Raspitajte se prije nego što sami nešto kupite. Postoji vjerojatnost da netko već ima ono što vam treba ili poznaje dobro mjesto na kojem biste to mogli jeftino nabaviti. Mnoga mjesta imaju popuste za učitelje. Nemojte se bojati pitati!

5)  PREVIŠE SAM SE BRINULA.

Dio moje zabrinutosti tijekom prve godine poučavanja bio je opravdan. Bojala sam se da nemam kontrolu nad svojim razredom (istina), da je igra vokabulara koju sam izmislila zapravo bila vrlo dosadna (istina) i da dnevno unosim puno previše kofeina (istina). Ali, također sam se brinula o stvarima koje su bile smiješne, poput toga da sam najgora učiteljica na svijetu, da ću svaki put kad su me zvali u ravnateljev ured dobiti otkaz, ili da se moji učenici neće sjećati ničega što sam ih naučila i da će pasti sve svoje testove.

………….

Ali, evo poante, učitelji novaci – ako ulažete u svoje učenike, osmišljavate razumne lekcije (čak i ako nisu toliko uspješne kao što su bile u vašoj glavi) i marljivo otkrivate i popravljate stvari koje ne funkcioniraju, vaši učenici će učiti. Čak i ako se osjećate kao potpuni neuspjeh, kao netko tko je bio u istoj poziciji mogu vam reći da niste. Nastavite davati sve od sebe i pokušajte poboljšati ono što možete, ali nemojte se fokusirati na loše stvari toliko da ostanete paralizirani strahom ili preopterećeni količinom posla.

DRUGE POGRJEŠKE KOJE SAM ČINILA, A KOJE NISU DOSPJELE NA MOJ POPIS SU SLJEDEĆE: nisam zalijepila žice i kabele za pod i time spriječila mnoge padove, jednom sam slučajno napisala svoje ime umjesto učenikovog na službenom dokumentu, drugom prilikom sam nenamjerno obukla haljinu naopačke, a i to što sam posudila svoje markere drugim učiteljima očekujući da će mi ih vratiti.

  • Koje su bile neke od vaših pogrješaka?

…………………..

NAPOMENA:

  • We Are Teachers je online zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com