Škola je dobitnica niza nacionalnih i europskih oznaka kvalitete i nagrada za projektne aktivnosti učenika i učitelja. I sama sam stekla priznanja za dosadašnje eTwinning projekte, što me potaknulo da krenem i fizički, a ne samo virtualno, u prosvjetno e-građanstvo i upoznam uživo kolege s kojima sam do tada surađivala samo virtualno, na eTwinningu.
Kako su povezani eTwinning i Dan sigurnijeg interneta?
Zahvaljujući pozivu Agencije za mobilnost i programe Europske unije, u listopadu 2016. bila sam eTwinningovoj Godišnjoj konferenciji u Ateni, u Grčkoj. Bila sam jedan od 585 sudionika iz 40 zemalja koji su sudjelovali na Konferenciji s temom “Digitalno građanstvo”. Iskustvo za svaku preporuku, a u ovom kontekstu važno jer sam nakon povratka napisala novi etwinning projekt ,,Let’s be e-citizens”.
Projekt je počeo u studenom 2016. i trajat će do kraja nastavne godine. Suautorica projekta je kolegica iz španjolske škole u Madridu, a svaka od nas uključila je u projekt i ostale partnere iz Hrvatske, Španjolske, Grčke, Italije i Srbije.
Svrha projekta je osnažiti pismenost naših učenika, njihovu suradnju i stvaranje u digitalnom okruženju te istražiti postojeće načine njihovog korištenja tehnologije. Dio projektnih zadataka za učenike bio je poučiti ih sigurnijem ponašanju na internetu. Evo kako smo to uradili u našem razredu!
Što smo u 2.a napravili putem projekt za Dan sigurnijeg interneta?
Upoznali smo učenike s prednostima i rizicima korištenja interneta, s posebnim naglaskom na digitalnu sigurnost. U okviru te teme smo dizajnirali, ilustrirali, kreativno pisali i učili uz igru. Evo koje smo rezultate rada i ishode kod učenika ostvarili:
- upoznali grafički dizajn i izradili logotip projekta (digitalna sigurnost, digitalna suradnja, autorska prava)
- zamišljali i oblikovali lik računalnog virusa koji, za promjenu, na internetu čini dobra djela
- suradnički i kreativno pisali dijelove priče kao nastavak priče projektnog partnera o virusu koji čini dobra djela, suradnički i kreativno ilustrirali tekst kao dopunu dijelovima priče projektnog partnera
- izradili timsku igru o poznavanju ponašanja na internetu s ugrađenim sadržajima za provjeru odgovora (iz Kurikuluma za 1. i 2. razred, projekt Sigurnih pet za sigurniji internet)
- odigrali timsku igru o poznavanju ponašanja na internetu, baš na Dan sigurnijeg interneta (kviz na stranici organizatora obilježavanja Dana bio je, nažalost, samo za starije učenike, od 5. do 8. razreda)
- prezentirali svoje aktivnosti na razrednoj stranici (na školskoj ćemo nakon završetka svih aktivnosti), procijenili svoje zadovoljstvo nakon provedenih aktivnosti
- prijavili sudjelovanje u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta na http://www.csi.hr/
UMJESTO ZAKLJUČKA
Zahvaljujem svim kolegama koji su radili na projektu Sigurnih pet za sigurniji net za korisne materijale.
Sve aktivnosti učenici su izvrsno prihvatili i pratili rad projektnih partnera. Internet se pokazao kao izvrsno mjesto za druženje i suradnju, ali smo upoznali i rizike njegove uporabe. Tijekom timske igre bilo je vrlo zabavno, a učenici su pokazali i izvrsno poznavanje poželjnog i sigurnijeg ponašanja na internetu. Izrazili su želju da igru zaigramo i ostale dane. Bit će im udovoljeno! Jer, dali su svoj doprinos da internet bude bolje mjesto i jer su pokazali odgovornost u radu kao pravi e-građani!
……
Branka PASTUOVIĆ, učiteljica savjetnica