Jučer-danas-sutra
OKRENITE NOVU STRANICU U SVOM ŽIVOTU
Kako prestati biti učitelj koji svemu govori ‘DA’
objavljeno: 23. ožujka 2017.

…da napravite neki dodatni zadatak, a vi ste osjećali potrebu da kažete „da“ iako to niste željeli napraviti? Jeste li ikad rekli „da“ nekom dodatnom poslu i u sljedećem trenutku odmah požalili? Je li vam ikad netko pristupio s namjerom da na vas prebaci neki dodatni rad jednostavno zato što ste u svojoj školi poznati kao osoba koja rado preuzima dodatni posao? Ako ste odgovorili „da“ na bilo koje od ovih pitanja, vi ste možda tip učitelja koji svemu govori „da“.

Taj tip učitelja kaže „da“ svakoj prilici ili dodatnoj obavezi. Takvom je učitelju vrlo teško reći „ne“. Zapravo, on se često osjeća krivim kad odustane od toga da preuzme svaki dodatni posao. Taj će učitelj nastaviti gomilati razne odgovornosti čak i ako to znači da će ugroziti svoje mentalno, fizičko i emocionalno zdravlje.

Poznajem probleme s kojima je takav učitelj suočen iz prve ruke. Proveo sam prve tri godine karijere utapajući se u moru dodatnih dužnosti i obaveza, odbora i volonterskih zadataka.

Nije trebalo dugo da počnem osjećati strah i odbojnost prema svom poslu. Udebljao sam se deset kilograma u te prve tri godine poučavanja zato što sam zbog stresa previše jeo i provodio mnoge noći budan i zabrinut – hoću li stići obaviti sav sutradan? Ponekad bih odspavao samo 4-5 sati i zato sam počeo doživljavati epizode paralize sna.

Ukratko, bio sam očajan, što je značilo da nisam više učenicima pružao najbolje što mogu.

  • Stoga, kako sam prestao biti tip učitelja koji svemu govori „da“?

Ovih pet koraka bili su ključni u mom razvoju do učitelja koji je sposoban reći „ne“ dodatnom radu i „da“ svom mentalnom i fizičkom zdravlju. Ovi savjeti mogu pomoći i vama prorijediti „da“ u svom radnom opterećenju.

POGLEDAJTE U SEBE.

Shvatio sam da sam si mnoge probleme sam stvorio. Priznao sam si da me reći „da“ svemu ne čini boljim učiteljem. Kad sam shvatio da sam tip učitelja koji svemu govori „da“, počeo sam donositi bolje odluke za samog sebe.

POKRENITE SE.

Ja sam se preselio u novu školu, što mi je pomoglo početi ispočetka. To se možda čini drastičnim, ali meni je bilo nužno. U novoj školi nisam se morao držati stare reputacije nekoga tko uzima dodatne odgovornosti. To mi je dalo priliku da preoblikujem sliku koju sam projicirao svojim kolegama i administratorima. Ta odluka o preseljenju u drugu školu djelovala je na mene oslobađajuće i spasila mi učiteljsku karijeru.

NAĐITE IDENTITET IZVAN POUČAVANJA.

Kad sam započeo svoju učiteljsku karijeru, sve mi se u životu vrtjelo oko mog posla. Osjećao sam se kao da je to moj jedini identitet i stoga, kad sam se suočio s problemima ili neuspjesima, osjećao sam se kao gubitnik. Da bih prevladao probleme s kojima se suočava učitelj koji svemu govori „da“, počeo sam posvećivati svoje slobodno vrijeme hobijima i interesima koji nemaju veze s poučavanjem. Uspjesi u neučiteljskim interesima pomogli su mi razviti pozitivniju sliku o samome sebi.

PREDAJTE SE ZDRAVIJEM ŽIVOTNOM STILU.

Prevladavanje imidža učitelja koji svemu govori „da“ poboljšalo je moje ukupno mentalno i fizičko zdravlje. Manje stresa mi je omogućilo da svoje tijelo tretiram s poštovanjem i ljubavlju koje zaslužuje. Krenuo sam u teretanu i počeo biti više „mentalno prisutan“ dok jedem, što me spriječilo da se prejedam zbog stresa povezanog s poslom. Više nisam na hranu gledao kao na nešto što me može utješiti, nego ono što mi može pružiti energiju.

RAZBORITO RAZMOTRITE SVOJE MOGUĆNOSTI.

Da ne bih upao u kolotečinu učitelja koji svemu govori „da“, pažljivo razmatram dodatne dužnosti i prilike koje mi se nađu na putu. Kad se nešto pojavi, razmotrim može li se ta prilika uskladiti s mojim vjerovanjima i učiteljskom filozofijom. Također, uzimam u obzir i vrijeme koje bi mi to moglo oduzeti. Ako mi nešto nije odgovaralo, ljubazno bih rekao „ne“ i uživao u osjećaju da je to pravi izbor za mene.

……………………

NAPOMENA:

  • We Are Teachers je online zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com