Jučer-danas-sutra
IDEJA ZA POTICANJE UČENIKA NA ANALIZU PROČITANOG
Atlas literature
objavljeno: 22. ožujka 2017.

U tu svrhu sam sa sedmim razredom razmatrao koja sve područja književnosti postoje: kriminalistički romani, ljubavni romani, znanstvena fantastika, bajke. Učenici su nacrtali kartu s rijekama, planinama, jezerima.

Bojno polje je nasred zemlje ratnih priča, ljubavni ugriz u carstvu ljubavnih priča (koje graniči sa zemljom tužnih priča). Ipak, atlas je još bio prazan.

Zadatak učenicima bio je unijeti knjige koje su pročitali kao gradove. Tu je počelo premišljanje: „Spada li knjiga u ljubavne ili pustolovne priče? Ili detektivske priče?“ Mogu se postaviti i ulice u drugim područjima.

Tako će učenici možda provesti analizu a da to ni ne primijete.

Referati o knjizi često donose malo više od pukog izlaganja sadržaja knjige, dok se mi učitelji jako trudimo kako bismo dobili nešto više.

Ako pak pustimo učenike da obrazlože zašto su neku knjigu unijeli na određeno mjesto u atlasu i koje ulice odatle vode u druga područja, iznenada su u stanju puno ispričati. [ IZ STRANIH MEDIJA | herr-rau.de ]