Savjeti stručnjaka
SAVJETI UČITELJIMA > KOJE ČINJENICE JE KORISNO OSVIJESTITI
Usmeno ispitivanje
objavljeno: 26. travnja 2017.

PRIPREMA. Odabir pitanja različitog stupnja težine olakšat će vam ispitivanje i pridonijeti većoj objektivnosti.

ISPITUJETE ZNANJE, A NE RUPE U ZNANJU. Usmeno ispitivanje ne bi trebalo biti unakrsno saslušavanje u kojem tražite slabe točke ispitivanog. Cilj je provjeriti dostignuće, trebali bi pokazati što znaju! Kako biste vidjeli gdje učenik stoji, ponudite mu za početak lakša pitanja tako da se težina može polako povećavati sve dok učenik ne dostigne svoju granicu. Tada se možete, ako ima vremena, vratiti korak natrag, na lakše zadatke, da biste jasnije odredili ocjenu.

DOBRO FORMULIRATI. Pokušajte formulirati pitanja što jasnije i sažetije. Učenik mora znati na što točno ciljate. Preopća, predetaljna ili sugestivna pitanja kao i previše složena pitanja i potpitanja učeniku znatno otežavaju.

VOĐENJE RAZGOVORA. Čak i ako učenik nije točan u svim detaljima ili nakratko zaluta, nastavite slušati i nemojte ga prekidati odmah na početku izlaganja. Učenik mora imati priliku da se prilagodi situaciji. Uvuku li se velike grješke u odgovor, možete mu nekom natuknicom pružiti šansu da se sam ispravi. Traženje pogrješke ipak ne smije trajati predugo.

ATMOSFERA. Završna ispitivanja su učenicima ozbiljna i presudna, stoga su po pravilu već dovoljno nervozni. Prijateljski ton, ne previše ozbiljno vođenje razgovora i poticajne primjedbe mogu uvelike pomoći.

OBJEKTIVNOST. Kao ispitivač, želite naravno objektivno ocjenjivati. Potpuno je ljudski da to ne uspijeva uvijek. Prije ispitivanja pokušajte još jednom osvijestiti sljedeće tendencije:

simpatični učenici koji su poznati po dobrom uspjehu u školi često dobivaju bolje ocjene nego lošiji učenici.

prvi ispitanik je uvijek najstrože ocijenjen, kasnije postajemo blaži.

MENTALNE BLOKADE. Stres usmenog ispitivanja može lako dovesti do potpune blokade. U tom slučaju ne vršite pritisak na učenika, ponovite pitanje u pomalo izmijenjenom obliku, možda popraćeno nekim primjerom. Nemojte odmah pomagati, možete ponuditi ključne riječi ili alternativno pitanje. Ako se učenik uspio vratiti na pravi put i uspješno odgovoriti na pitanje, podržite ga kao što je navedeno u sljedećoj točki.

OHRABRENJE. Signalizirajte učeniku kada je na pravom putu. To daje sigurnost i izvlači bolju izvedbu na vidjelo.

………………

NAPOMENA:

  • Der Betzold Blog – blog za učitelje s aktualnim i vrijednim savjetima za školsku svakodnevicu.
  • Izvor: betzold.de