Savjeti stručnjaka
TEHNOLOGIJA I MATEMATIKA
5 zamki tehnologije u poučavanju matematike
objavljeno: 7. travnja 2017.

Suština matematičke edukacije je pobrinuti se da učenici ujedno razviju znanje matematike i produktivnu dispoziciju prema njoj.

Minimalni test koji možemo primijeniti kada razmišljamo o korištenju tehnologije u učenju matematike je sljedeće:

„Kako korištenje tehnologije pomaže učenicima razviti znanje iz matematike i/ili njihovu produktivnu dispoziciju prema matematici?”

Postoji 5 zamki koje moramo izbjegavati kada koristimo tehnologiju.

PRVA ZAMKA je to da učenici završavaju tako da ne nauče matematiku, nego umjesto toga samo nauče kako koristiti određeni tehnološki alat.

DRUGA ZAMKA je to da netko tko već zna matematiku može vidjeti matematičke principe koje ilustrira određeni tehnološki alat, ali netko tko je početnik možda ne vidi ili ne koristi alat na isti način kao i stručnjak i stoga ne doživljava matematiku na isti način.

TREĆA ZAMKA je korištenje tehnologije samo da bi se fokusiralo na prisjećanje naučenog i repeticiju zato što učenici tako često gube priliku za prepoznavanje obrazaca u matematičkim problemima.

ČETVRTA ZAMKA tehnologije je u tome da ona može izolirati učenike, ujedno jedne od drugih, a ponekad čak i od učitelja.

PETA ZAMKA je to da nam tehnologija ponekad može otežati da vidimo (ili čujemo) kako učenici razumiju matematičke ideje.

Evo nekih pitanja koja bismo trebali postaviti samima sebi kada odlučujemo o korištenju neke vrste tehnologije sa svojim učenicima:

  • Pomaže li korištenje ove tehnologije mojim učenicima da nauče matematiku koju mogu koristiti i bez te tehnologije?
  • Kako će netko tko još ne poznaje matematiku ugrađenu u taj tehnološki alat shvatiti matematiku?
  • Fokusira li se ova tehnologija isključivo na akviziciju ograničenog seta matematičkog znanja ili je učenici mogu koristiti i da bi njome identificirali obrasce kod različitih problema i stekli nove matematičke ideje?
  • Otežava li tehnologija mojim učenicima međusobnu interakciju i interakciju sa mnom?

Kako ću otkriti kako moji učenici razumiju matematičke ideje koje su fokus ove lekcije?

  • U tekstu koji ću naknadno objaviti pokušat ću podijeliti primjere tehnologija koji upadaju u ove zamke i načine na koje se te tehnologije mogu promijeniti da bi se izbjegle zamke ili kako možemo promijeniti svoje poučavanje da bismo izbjegli zamku.

………………………….

NAPOMENA:

  • Autor teksta je David Wees učitelj je matematike u srednjoj školi s dugogodišnjim iskustvom, a njegov primarni cilj je poboljšavati samoga sebe i učiti nove stvari.
  • Izvor: davidwees.com