Školstvo u medijima
BEZ UČITELJA SE NE MOŽE, RAČUNALA NE UČE DJECU DA PROPITUJU
Može li tehnologija zamijeniti učitelje?
objavljeno: 21. travnja 2017.

Možete odlučiti ne samo kada ćete učiti, nego i kako ćete učiti. U međuvremenu raspon tehnologije koja se može koristiti u učionici je eksplodirao pojavom pametnih ploča, digitalnih udžbenika i alata dostupnih putem interneta. Ali, što taj neprestani rast tehnologije namijenjene obrazovanju znači za učitelje?

Dok su mnogi učitelji uzbuđeni zbog nove tehnologije i istraživanja načina njene primjene u učionici, drugi su zabrinuti zbog tog brzog rasta i pitaju se može li ih tehnologija na kraju zamijeniti.

Kao zaposlenik Edtecha zamislio sam se nad tim člankom i zapitao se isključuju li poučavanje i tehnologija jedno drugo.

  • ŠTO TEHNOLOGIJA ČINI ZA NAS?

Bilo je pomalo zastrašujuće ušetati u učionicu u Tajlandu gdje je 50 učenika gledalo u mene, a imao sam samo ploču i kredu na raspolaganju. Zamislite, nisam imao pristup računalu.

Nema gledanja videa, nema projektora, nisam mogao kopirati, morao sam sve ocjene unositi ručno. Danas na satu zemljopisa možemo “preseliti” učenike u neku drugu zemlju, a na satu engleskog možemo ih vratiti u Shakespearovo vrijeme. Učenici mogu kod kuće gledati video koji im objašnjava matematiku ili im omogućuje da iz prve ruke promatraju životni ciklus biljaka.

Tehnologija ne diskriminira učenike prema sposobnostima, nego im omogućuje da se uključe koristeći medij koji poznaju. Ne zaboravimo da se tehnologija ne širi samo u našoj učionici, nego i u našim životima, stoga izgleda prirodno da ju odatle uvedemo u učionicu.

  • SJAJNA TEHNOLOGIJA ZAHTIJEVA SJAJNE UČITELJE!

Korištenje tehnologije u učionici ne smanjuje potrebu za učiteljima. Naprotiv, upravo su dobri učitelji ti koji tehnologiju čine važnom u obrazovanju učenika. Iako tehnologija može preuzeti mnoge zadatke, ona ima i nedostatke, a najupadljiviji je nemogućnost interakcije s ljudima. Tehnologija stoga može olakšati proces učenja, ali ne može zamijeniti ulogu učitelja.

Kao što je navela Vivienne COLLINSON u svojoj studiji za državno sveučilište College of Education at Michigan: „Računala ne uče djecu da propituju, da razlikuju izvore informacija, važu perspektive, razmišljaju o posljedicama, pridaju kontekstualno značenje situacijama, da budu kreativni ili donose oprezne prosudbe“.

Učitelji opskrbljuju učenike životnim vještinama, vrijednim životnim lekcijama i potiču ih da dosegnu svoj potencijal. Učitelj nije samo prenositelj znanja, on je vodič i mentor, bez njega je tehnologija samo sredstvo automatizacije. Na kraju krajeva, nije riječ o tome da će tehnologija zamijeniti učitelje, nego o pronalaženju načina da se učitelji prilagode ugrađivanju tehnologije u svoje lekcije.

Kao što kalkulator nije zamijenio nastavnike matematike, tehnologija će nastaviti asistirati učiteljima u zaokruženom obrazovanju i aktiviranju učenika. Tehnologija može pomoći boljem učenju ako ju koristi dobar učitelj. Uloga učitelja neizbježno će se mijenjati s porastom dostupnih izvora, ali učenici će uvijek imati koristi od vodstva i instrukcija učitelja u frontalnoj nastavi.

………………

NAPOMENA:

  • KOGNITY – grupa uspješnih pojedinaca kojima je cilj pomoći školama u upravljanju i unaprjeđenju procesa učenja za učenike u međunarodnim obrazovnim programima.
  • Izvor: kognity.com