Jučer-danas-sutra
JEDNA OD TEHNOLOŠKIH NAJRAZVIJENIJIH ZEMALJA KASKA
Kina puno zaostaje u integraciji tehnologije u edukaciju
objavljeno: 28. travnja 2017.

Kinezi također koriste svoje mobitele i elektroničke uređaje toliko često da bi čak i tehnološki najopsesivniji zapadnjak ostao posramljen.

Međutim, začudo, njihova ljubav prema mobilnim uređajima nije se prenijela u svijet edukacije. Unatoč brzoj modernizaciji koja se događa u Kini, edukacija je još čvrsto ukorijenjena u tradicionalniju eru.

Učenici svoje zadaće pišu koristeći papir i olovku. Računalo mogu koristiti za istraživanje. Učitelji često koriste Power Point, ali to je to što se tiče upotrebe tehnologije u učionici. Slušanje online satova i tečajeva je praktično nečuveno.

Dok ostatak Kine prolazi transformaciju, edukacijski sustav puno zaostaje.

U kineskom edukacijskom sustavu učenici u školi provode vrijeme od izlaska do zalaska sunca. Obično još imaju dva sata domaće zadaće, a uz to mnogi uzimaju i dodatne sate vikendom. Njihovo radno opterećenje zaprepašćuje – imaju vrlo malo slobodnog vremena. Stoga ne iznenađuje da mnogi učenici postaju nekreativni i obeshrabreni zbog tako strogih edukacijskih praksi.

Rezultat je da škole nastavljaju proizvoditi učenike bez sposobnosti za inoviranje ili kreativno rješavanje problema. Samo najpametniji (i najbogatiji) kineski učenici mogu studirati u inozemstvu, a mnogi od njih se sa svojim novostečenim talentima i jedinstvenim iskustvom ne vraćaju u rodnu Kinu.

Kineski edukatori moraju naučiti angažirati učenike

Ako učenici nisu entuzijastični, tad poučavanje može biti gotovo nemoguć pothvat. Dobar način za poboljšanje edukacijskog sustava u Kini bio bi kad bi se iskoristila fasciniranost i entuzijazam učenika za tehnologiju. Modernija učionica mogla bi stimulirati učenike i poučavanje učiniti uspješnijim.

Naravno, to je lakše reći nego napraviti, a kineska vlada je pokazala malo zanimanja za reformu. U zajednici kineskih učitelja koji poučavaju inozemne učenike na engleskom jeziku korištenje tehnologije moglo bi biti izvediva opcija. Te učitelje često se potiče da svoje lekcije učine učenicima zabavnima i zanimljivima.

Mnogi učitelji koji poučavaju na stranom jeziku također rade izvan tradicionalnog školskog okruženja. Podučavaju u centrima za obuku, međunarodnim školama ili rade kao privatni tutori, stoga bi im upotreba tehnologije možda bila jednostavnija nego učiteljima u kineskim javnim školama.

Kineska vlada blokira pristup mnogim web stranicama i društvenim medijima, ali to ne znači da ne postoje alternative.

Rijetko je tko na Zapadu čuo za društvenu mrežu Qg, ali ona ima gotovo 800 milijuna korisnika. WeChat ili Weixin je još jedan oblik društvene mreže. Svi je imaju i koriste za slanje poruka, slika i videomaterijala te da bi se povezali s ljudima diljem svijeta. Također postoji i YouKu, kineska verzija Youtubea.

Svi ti alati omogućuju interakciju s učenicima na posve nove i uzbudljive načine.

Tehnologija doista učenicima otvara mnoga vrata i šteta je da edukatori ne koriste tu prednost. Nažalost, u kineskim školama učitelji to još nisu shvatili.

………………………

NAPOMENA:

  • Portal Brilliant or Insane pokriva većinu edukacijskih tema te nudi kritičko mišljenje o edukacijskoj tehnologiji, inovaciji, vodstvu, integraciji društvenih medija, progresivnim edukacijskim praksama, ocjenjivanju itd.
  • Izvor: brilliant-insane.com