Savjeti stručnjaka
SPRIJEČIMO 'NAUČENU BESPOMOĆNOST'
Prestanimo ‘hraniti’ svoje učenike ‘na žličicu’
objavljeno: 26. ožujka 2018.

Primjeri „hranjenja na žličicu“:

  • Govoriti učenicima što je potrebno znati kako bi prošli sljedeći test.
  • Dijeljenje kopija bilješki.
  • Opetovano ponavljati učenicima kad, gdje i kako učiti.
  • Slobodno nastavite niz.

Osvrt na “hranjenje žličicom”:

  • To je bila dominantna paradigma obrazovanja otkad je izumljena proizvodna traka, a prevladava i danas.
  • Rezultira time da učenici razmišljaju vrlo malo o tome kako i što uče.
  • Dijelom ju pokreće pretjerano oslanjanje na tradicionalne i standardizirane testove.
  • Održalo se vjerovanjem da je to jedini način na koji se odvija obrazovanje.
  • Ima tendenciju stvarati „naučenu bespomoćnost“, stanje u kojem je učenik ovisan o informacijama koje mu se serviraju, postaje lijen, ne preuzima odgovornost za vlastite rezultate, gube bilješke koje su mu servirane, aktivira se tek kad dobije učiteljevu potpunu pozornost.
  • Stvara dinamiku u kojoj učitelj ulaže prilično velik napor u odnosu na trud učenika i dobiva razočaravajuće rezultate.

Koja je alternativa?

Planirajte promjenu. Istražujte. Saznajte kako alternativa izgleda. Pomaknite se prema dobro izgrađenom pristupu usmjerenog na učenika koji umanjuje serviranje i “hranjenje na žličicu”.

Ugradite metakogniciju u svoje učenike (razmišljati o razmišljanju, misliti o mišljenju, učiti o učenju, znati o znanju).

Informirajte učenike o nadolazećim promjenama. Objasnite im da su promjene u početku uvijek neugodne.

………………

NAPOMENA:

  • Fractus Learning – međunarodni tim obrazovnih stručnjaka koji rade s entuzijazmom kako bi mogli podijeliti najbolje tehnike, alate i sredstva za svrhovito učenje.
  • Izvor: fractuslearning.com

https://www.fractuslearning.com/2016/10/17/stop-spoon-feeding-students-alternatives/