Primjeri „hranjenja na žličicu“:
- Govoriti učenicima što je potrebno znati kako bi prošli sljedeći test.
- Dijeljenje kopija bilješki.
- Opetovano ponavljati učenicima kad, gdje i kako učiti.
- Slobodno nastavite niz.
Osvrt na “hranjenje žličicom”:
- To je bila dominantna paradigma obrazovanja otkad je izumljena proizvodna traka, a prevladava i danas.
- Rezultira time da učenici razmišljaju vrlo malo o tome kako i što uče.
- Dijelom ju pokreće pretjerano oslanjanje na tradicionalne i standardizirane testove.
- Održalo se vjerovanjem da je to jedini način na koji se odvija obrazovanje.
- Ima tendenciju stvarati „naučenu bespomoćnost“, stanje u kojem je učenik ovisan o informacijama koje mu se serviraju, postaje lijen, ne preuzima odgovornost za vlastite rezultate, gube bilješke koje su mu servirane, aktivira se tek kad dobije učiteljevu potpunu pozornost.
- Stvara dinamiku u kojoj učitelj ulaže prilično velik napor u odnosu na trud učenika i dobiva razočaravajuće rezultate.
Koja je alternativa?
Planirajte promjenu. Istražujte. Saznajte kako alternativa izgleda. Pomaknite se prema dobro izgrađenom pristupu usmjerenog na učenika koji umanjuje serviranje i “hranjenje na žličicu”.
Ugradite metakogniciju u svoje učenike (razmišljati o razmišljanju, misliti o mišljenju, učiti o učenju, znati o znanju).
Informirajte učenike o nadolazećim promjenama. Objasnite im da su promjene u početku uvijek neugodne.
………………
NAPOMENA:
- Fractus Learning – međunarodni tim obrazovnih stručnjaka koji rade s entuzijazmom kako bi mogli podijeliti najbolje tehnike, alate i sredstva za svrhovito učenje.
- Izvor: fractuslearning.com
https://www.fractuslearning.com/2016/10/17/stop-spoon-feeding-students-alternatives/