Jučer-danas-sutra
OŠ SUHOPOLJE > PRIMJERI DOBRE PRAKSE
Kako se potiče učenje njemačkog jezika
objavljeno: 23. svibnja 2017.

…(Njemački je važan – to je točno) u kojoj su sudjelovali učenici trećih razreda matične škole. Budući da je 3.b razredu prvi strani jezik njemački, a 3.a engleski, bila je to prigoda ne samo da “nijemci” pokažu “englezima” što znaju, nego da ih nešto i nauče te tako potaknu da sljedeće školske godine odaberu njemački kao izborni predmet i drugi strani jezik. Tako je Osnovna škola Suhopolje ujedno dala i svoj doprinos projektu Deutsch öffnet viele Türen (Njemački otvara mnoga vrata) koji provodi Hrvatsko društvo učitelja i profesora njemačkog jezika (www.kdv.hr) u suradnji i uz potporu Veleposlanstva Savezne Republike Njemačke, Agencije za odgoj i obrazovanje te Ministarstva znanosti i obrazovanja.

CILJ JE PROJEKTA poticati razvoj višejezične kompetencije hrvatskih učenika, a to znači materinskoga jezika i barem dvaju stranih. S obzirom na povezanost Republike Hrvatske sa zemljama njemačkoga govornog područja, gospodarske i kulturne veze, učenje njemačkog jezika trebalo bi imati posebnu ulogu.

Zabavno druženje počelo je gledanjem uvodnih špica animirane serije Pčelica Maja (Die Biene Maja) na hrvatskom i njemačkom jeziku, nakon čega su učenici i sami naučili pjevati pjesmu o pčelici Maji na njemačkom.

Tijekom odmora od pjevanja, koji su učenici iskoristili za bojenje slika popularne pčelice, garažom je odzvanjala prigodna pjesma Motori grupe Divlje jagode, koja je nagovijestila nastavak radionice. Učenici su na melodiju te pjesme sami trebali osmisliti svoju pjesmu na njemačkom jeziku po uzoru na onu koju im je uz pomoć instrumentala najprije predstavila učiteljica njemačkog jezika Lidija Škrinjarić. Budući da ljubav navodno ide kroz želudac, za razvijanje i produbljivanje interesa za njemački jezik Frau Škrinjarić je posegnula za prehrambenom tematikom te sve „motore“ u pjesmi zamijenila ićem i pićem. Razgovarajući u prvom dijelu pjesme sa zamišljenim sugovornikom o tome što on rado jede i pije te nabrajajući razne riječi jela i pića u pripjevu, učiteljica je sa slikama prehrambenih artikala oko vrata na zanimljiv način izvela svoju pjesmu, koja se učenicima toliko svidjela da su joj se odmah pridružili u pjevanju.

Potom su učenici izvlačenjem bombona različitih okusa podijeljeni u četiri „voćne“ skupine (Erdbeere – jagode, Kirsche – trešnje, Orange – naranče i Zitrone – limuni) sastavljene od podjednakog broja “nijemaca” i “engleza” te su prionuli na izvršavanje opisanih zadataka koji su ih trebali dovesti do vlastitog prepjeva pjesme. Marljivi kao pčelica o kojoj su pjevali, učenici su uz neznatnu pomoć odraslih, uz pomoć učiteljice Škrinjarić, majke jedne učenice 3.b te predsjednice Vijeća roditelja Natalije Kožić Lukačević, učiteljice 3.a Marije Đapić i pomoćnice u nastavi Nikoline Boduljak, začas sročili vlastitu obradu pjesme, potkrijepili je svojim likovnim umijećem te uvježbali izvođenje svoje pjesme na zadanu melodiju. Uslijedilo je veliko finale u kojem su skupine sa slikama jela i pića oko vrata jedne drugima izvele svoje uratke. Radionica kojom je potican ne samo interes za njemački jezik, nego i dječja kreativnost i mašta, djeci i odraslima je proletjela u trenu, a da se potvrdi izreka kako šećer dolazi na kraju (Zucker kommt zuletzt), marljivi sudionici su se za kraj zasladili keksima.

…………….

Lidija ŠKRINJARIĆ, učiteljica njemačkog jezika | OŠ Suhopolje