Savjeti stručnjaka
SJETITE SE NAJBOLJEG UČITELJA KOJEG STE IKAD IMALI
3 jednostavne stvari koje čini izvanredan učitelj
objavljeno: 27. ožujka 2018.

Možda je to i trener ili rođak, nije važno.

Sad zamislite njegovo lice.

(Jeste li shvatili?)

Kad mislite o toj osobi, što vam prvo pada na pamet?

a)     Životna lekcija koju vas je ta osoba naučila.

b)    Cilj koji vam je pomogla postići.

c)     Kako ste se zbog nje osjećali.

Ako ste poput većine ljudi, odgovor je C.

Poruka ove male vježbe je jednostavna: sjajni učitelji nisu samo tu da bi prenosili informacije. Oni su izvanredni jer stvaraju trajnu vezu. Nije riječ samo o onome što izgovaraju, nego kako se djeca zbog njih osjećaju.

Govorim o sposobnosti o kojoj je David FOSTER WALLACE napisao sljedeće:

Pravi vođa može nas nekako navesti da činimo određene stvari za koje duboko u sebi mislimo da su dobre i želimo ih biti u stanju činiti, ali obično se ne možemo sami pokrenuti. To je tajanstvena kvaliteta, teško ju je definirati, ali smo uvijek znali kad smo je doživjeli, čak i kao djeca. Vjerojatno se sjećate da ste ju sreli kod nekih sjajnih trenera, učitelja ili nekog starijeg klinca na kojeg ste se ugledali. Neki od nas se sjećaju da smo ljude s tom kvalitetom sreli u svećeniku, roditelju nekog prijatelja ili nadređenom na nekom ljetnom poslu. I da, sve su to bile „figure autoriteta“, ali neke posebne vrste autoriteta. Pravi autoritet vođe je moć koju mu dobrovoljno dajete i ne činite to rezignirano ili sa zamjeranjem, nego s radošću, jer ste sigurni da je to ispravno. Negdje duboko u sebi uvijek vam se sviđa kako se osjećate uz tu osobu i da uz nju radite marljivije i tjerate samog sebe te razmišljate na način kojeg sami niste uspjeli postići.

To nas dovodi do pitanja – kako naći takve učitelje za sebe i svoju djecu te kako razviti takve kvalitete u sebi?

U svom istraživanju prepoznao sam tri jednostavne stvari koje čine sjajni učitelji.

1) Oni su izuzetno dobri u ČAVRLJANJU

Većina sjajnih učitelja ne počinje lekciju predavanjem. Počinju spajanjem. Oni žele razgovarati, uključiti učenike, žele znati gdje ste, tko ste i gdje ste najtanji.

Nekoliko godina prije dr. Mark LEPPER sa Standforda organizirao je istraživanje koje se temelji na videosnimkama o navikama najuspješnijih učitelja matematike i otkrio je neobičnu činjenicu: oni su započinjali lekciju laganim čavrljanjem. Govorili su o vremenu, školi, obitelji, svemu osim matematike. To se čini besmislenim dok ne shvatite ulogu koju čavrljanje ima u izgradnji povjerenja i učenja.

2) Postavljaju MNOGO pitanja

Mi instinktivno sjajne učitelje zamišljamo kao spremnike znanja i izlagače briljantnih govora i lekcija. To je potpuno pogrešno. Od Sokrata do Johna WOODENSA, sjajan učitelj postavlja prava pitanja, a ne dijeli odgovore.

Lepperova studija pokazala je da većina uspješnih učitelja provodi 80 do 90 posto vremena postavljajući pitanja. Oni grade platformu na kojoj učenici ulažu trud kako bi došli do odgovora.

Geno AURIEMMA, trener ženske košarkaške momčadi koja je devet puta bila pobjednik sveučilišnog prvenstva, najčešće koristi frazu: „Snađi se!“ Spreman je ponoviti i stotinu puta.

3) Imaju sjajan smisao za HUMOR

Da, postoji nekoliko sjajnih vrlo ozbiljnih učitelja koji su potrošili sve osmjehe, ali većina sjajnih učenika koristi humor na isti način na koji netko koristi švicarski nož: kao višenamjenski socijalni alat. Humor ublažava napetost, ujedinjuje i gradi povezanost. Drugim riječima, biti zabavan nije samo zabavno, nego i pametno!

………………

NAPOMENA:

  • The talent code – vlasnik i autor bloga je Daniel COYLE, autor nekoliko bestselera New York Timesa o uspjehu.
  • Izvor: thetalentcode.com