Zanimljivosti
ERASMUS+ PROJEKT | OŠ BRODARICA
Transnacionalni sastanak ‘Energy 4 Life’ na otoku Kreti
objavljeno: 31. svibnja 2017.

Tijekom sastanka analizirane su provedene aktivnosti u školama sudionicima projekta sa središnjom temom četiri elementa prirode – voda, vatra, zemlja i zrak. Izvedeno je mnogo eksperimenata radi predstavljanja i razvijanja znanstvene metode i kritičkog mišljenje uz integrirano učenje stranog jezika i nastavnog sadržaja – CLIL.

Programu u trajanju od tri godine cilj je upoznati djecu s četiri elementa putem istraživačkog i suradničkog učenja u neposrednom okruženju.

Tako učenici uočavaju prednosti i nedostatke 4 elementa, uče štedjeti energiju, poštivati okoliš, s naglaskom na praktičnoj primjenjivosti. Između ostalog, učenici su uz pomoć meteorološke stanice provodili analizu i bilježili podatke o klimi u sedam osnovnih škola iz Hrvatske, Grčke, Italije, Španjolske, Francuske, Poljske i Rumunjske.

Na sastanku su isplanirane aktivnosti za drugu godinu i iduće susrete u Italiji i Francuskoj. Italiju će u listopadu posjetiti troje učenika OŠ Brodarica u pratnji dvaju učitelja, gdje će na različitim radionicama vezanima za projekt raditi s ostalim učenicima iz još šest zemalja. Dosad u našoj školi učenici razredne nastave nisu bili uključeni u mobilnost. Sad ćemo i najmlađim školarcima omogućiti bolje upoznavanje s drugim obrazovnim sustavima. Učenici će biti smješteni u obiteljima učenika škole domaćina, čime će moći ostvariti bolji kontakt i komunikaciju.

Trinaest učitelja iz šest zemalja imalo je priliku doći u kontakt s ostalim učiteljima kako bi razmijenili ideje i iskustva te upoznali ostale obrazovne sustave. Domaćini su opsežan posao pripreme za susret obavili s velikim žarom i entuzijazmom. Djeca su dobila priliku prezentirati eksperimente, što nas je posebno impresioniralo.

Zajedničke akcije, komunikacija, suradnja i niz aktivnosti okupili su učenike sedam europskih zemalja, čime je ostvarena otvorenost i razmjena dobre prakse. Učenici tako razvijaju ključne kompetencije. Kad djeca uče samo u svojoj zemlji, osjećaju se pomalo izolirano, ali kad imaju kontakte s drugim zemljama, doživljavaju raznolikost.

Ovakav oblik rada koristan je alat za učeničke zajednice. S obzirom na to da škola pridonosi razvoju učeničke osobnosti i integraciji u društvu, treba se u tom smjeru i razvijati. Nastava i školsko okruženje moraju udovoljiti zahtjevima vremena u kojem živimo te omogućiti učenicima i nastavnicima da iziđu iz mikrokozmosa svoje škole, razmjenjuju mišljenja i usvajaju nove prakse.

……………

Marina NADOVEZA, učiteljica | OŠ Brodarica