ERASMUS+ PROJEKT | OŠ BRODARICA

Transnacionalni sastanak 'Energy 4 Life' na otoku Kreti

srijeda, 31. svibnja 2017.

U svibnju su učenici i nastavnici OŠ Brodarica iz Šibenika posjetili 14. OŠ Rethymno na otoku Kreti, gdje je održan drugi transnacionalni sastanak u sklopu trogodišnjeg K2 projekta Energy 4 Life.

Tijekom sastanka analizirane su provedene aktivnosti u školama sudionicima projekta sa središnjom temom četiri elementa prirode – voda, vatra, zemlja i zrak. Izvedeno je mnogo eksperimenata radi predstavljanja i razvijanja znanstvene metode i kritičkog mišljenje uz integrirano učenje stranog jezika i nastavnog sadržaja – CLIL.

Programu u trajanju od tri godine cilj je upoznati djecu s četiri elementa putem istraživačkog i suradničkog učenja u neposrednom okruženju.

Tako učenici uočavaju prednosti i nedostatke 4 elementa, uče štedjeti energiju, poštivati okoliš, s naglaskom na praktičnoj primjenjivosti. Između ostalog, učenici su uz pomoć meteorološke stanice provodili analizu i bilježili podatke o klimi u sedam osnovnih škola iz Hrvatske, Grčke, Italije, Španjolske, Francuske, Poljske i Rumunjske.

Na sastanku su isplanirane aktivnosti za drugu godinu i iduće susrete u Italiji i Francuskoj. Italiju će u listopadu posjetiti troje učenika OŠ Brodarica u pratnji dvaju učitelja, gdje će na različitim radionicama vezanima za projekt raditi s ostalim učenicima iz još šest zemalja. Dosad u našoj školi učenici razredne nastave nisu bili uključeni u mobilnost. Sad ćemo i najmlađim školarcima omogućiti bolje upoznavanje s drugim obrazovnim sustavima. Učenici će biti smješteni u obiteljima učenika škole domaćina, čime će moći ostvariti bolji kontakt i komunikaciju.

Trinaest učitelja iz šest zemalja imalo je priliku doći u kontakt s ostalim učiteljima kako bi razmijenili ideje i iskustva te upoznali ostale obrazovne sustave. Domaćini su opsežan posao pripreme za susret obavili s velikim žarom i entuzijazmom. Djeca su dobila priliku prezentirati eksperimente, što nas je posebno impresioniralo.

Zajedničke akcije, komunikacija, suradnja i niz aktivnosti okupili su učenike sedam europskih zemalja, čime je ostvarena otvorenost i razmjena dobre prakse. Učenici tako razvijaju ključne kompetencije. Kad djeca uče samo u svojoj zemlji, osjećaju se pomalo izolirano, ali kad imaju kontakte s drugim zemljama, doživljavaju raznolikost.

Ovakav oblik rada koristan je alat za učeničke zajednice. S obzirom na to da škola pridonosi razvoju učeničke osobnosti i integraciji u društvu, treba se u tom smjeru i razvijati. Nastava i školsko okruženje moraju udovoljiti zahtjevima vremena u kojem živimo te omogućiti učenicima i nastavnicima da iziđu iz mikrokozmosa svoje škole, razmjenjuju mišljenja i usvajaju nove prakse.

……………

Marina NADOVEZA, učiteljica | OŠ Brodarica

Vezani članci
Školski portal: RIJEČ DANA u školskoj godini 2016./17.

RIJEČ DANA u školskoj godini 2016./17.

…koja bi opisala aktivnost ovog projekta u školskoj godini 2016./17.…

Školski portal: Zdrava domaća hrana za sve učenike

Zdrava domaća hrana za sve učenike

…  obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i poljoprivrednicima s područja naše županije.…

Školski portal: Srednjoškolci Lovro, Matija i Leonardo osmislili aplikaciju 'e-igralište'

Srednjoškolci Lovro, Matija i Leonardo osmislili aplikaciju 'e-igralište'

Riječ je o aplikaciji za rezervaciju korištenja sportskog igrališta Osnovne…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…