Jučer-danas-sutra
OŠ JOSIPA BADALIĆA, GRABERJE IVANIĆKO
Utjecaj posuđenica iz njemačkog jezika na zavičajni govor
objavljeno: 16. lipnja 2017.

U zbornici smo često o tome razgovarali. Budući da su učenici četvrtog razreda dobivali novi nastavni predmet – izbornu nastavu njemačkog jezika, spontano smo učiteljica njemačkog jezika i ja došle do zanimljive ideje da napravimo zajednički projekt: Utjecaj posuđenica iz njemačkog jezika na zavičajni govor, jer u četvrtom razredu na satu hrvatskog jezika puno govorimo o narječjima hrvatskoga jezika i zavičajnom govoru.

Ideja nam se svidjela, pa smo ju iz dana u dan dorađivale novim detaljima.

  • CILJ PROJEKTA je bio uključiti učenike i roditelje, prikupiti što više posuđenica – germanizama te proučiti kada i kako ih koristimo u svakodnevnom govoru.

Projekt je uključivao i gledanje igranog filma TKO PJEVA, ZLO NE MISLI , dramatizaciju jedne scene iz filma, pjevanje pjesme iz filma te intervju s nekim članom obitelji o germanizmima koje on koristi u govoru.

Dio projekta nam je bila i scenska igra s prijevodom te slaganje knjižice – rječnika o svim provedenim aktivnostima. Roditelji su se složili sa svim aktivnostima i tako je nastao ovaj nama jako drag i koristan projekt.

Na projektu su zajedničkim snagama radili učenici i roditelji 4.a razreda | učiteljica njemačkog jezika Karmen IVANČIĆ | razredna učiteljica Branka LELJAK | OŠ Josipa Badalića, Graberje Ivanićko