Školstvo u medijima
OSNOVNA ŠKOLA LUDINA
Učenici i učitelji iz Hrvatske, Finske i Češke osmislili kurikulum poduzetništva za osnovnoškolce
objavljeno: 23. lipnja 2017.

Oko 250 učenika Osnovne škole Ludina izrađivalo je balzame, čajeve i vrećice s ljekovitim biljem sa školske plantaže, modeliralo tipičnu moslavačku kuću, pisalo poslovne planove, posjećivalo lokalne poduzetnike u Hrvatskoj i inozemstvu te sudjelovalo u brojnim drugim praktičnim radovima, da bi ti učenici u protekle tri godine naučili kako je biti poduzetnik.

Uz pomoć svojih 12 učitelja, učenici od petog do osmog razreda razvijali su radne navike, osobine poduzetne osobe i poduzetnički način razmišljanja, a pridružili su im se i osnovnoškolci i učitelji iz finskog grada Kiiminkija i češkog Valašske Meziricija. Zajedno su tako u projektu “Czeckitout, be Croative and Finnish ahead” osmislili kurikulum poduzetništva za osnovne škole, s udžbenikom za učenike i priručnikom za učitelje, koji škola Ludina provodi u izvannastavnoj aktivnosti “Mladi poduzetnik”. Škola je projekt provela zahvaljujući podršci fondova iz programa Erasmus+, vrijednoj više od milijun kuna. Svi rezultati bit će dostupni i svim drugim zainteresiranim školama do početka nove školske godine i to na web stranici projekta.

– Naizgled jednostavna ideja o sustavnom bavljenju poduzetništvom u osnovnoj školi zaživjela je tek uz pomoć novca iz Europske unije, a kurikulum je rezultat dugogodišnjeg procesa, od nicanja ideje, praktičnoga bavljenja poduzetničkim aktivnostima u  učeničkoj zadruzi, razvijanja  i testiranja u međunarodnom, multilateralnom  projektu pa sve do višemjesečnoga suradničkog rada na izradi dokumenata – objasnila je Sonja Pribolšan-Pongračić, ravnateljica Osnovne škole Ludina, na završnoj konferenciji i predstavljanju rezultata, pred više od stotinu okupljenih gostiju i sudionika projekta.

Mali i srednji poduzetnici u Hrvatskoj čine oko 98 posto svih tvrtki i doprinose s oko 50 posto u ukupnom BDP-u države, a istraživanja kažu da su Hrvati drugi u Europskoj uniji prema želji da postanu poduzetnici te da se samozaposle. No, obrazovni programi daleko su od izgradnje vještina i kvaliteta koji bi učenicima osigurali da jednoga dana uistinu postanu uspješni poduzetnici te unaprijede svoju kvalitetu života i doprinesu zajednici, istaknuli su govornici na konferenciji.

U projektu je sudjelovalo više od tisuću djece i 45 učitelja, koji su svake godine obrađivali zadane teme iz arhitekture, hrane te glazbe i običaja iz perspektive poduzetništva.

Učenici su tako pripremili nacrte svojih tradicionalnih kuća, knjižicu s receptima i DVD s prikazom pripreme jela, višejezični rječnik s najčešćim izrazima iz triju projektnih zemalja, učili plesove i pjesme na četiri jezika. Također, pripremili su i poslovni plan za međunarodni restoran, što znači da su pripremili SWOT analizu, razradili financiranje restorana, objasnili potrebe i očekivanja od zaposlenika i slično.

– Ankete među učenicima na početku i na kraju projekta pokazale su znatan napredak u njihovom znanju o poduzetništvu, a veseli nas da su, primjerice, učenici nedavno raspravljali upravo o toj temi na sajmu vještina za upis u srednju školu. Naša će škola nastaviti raditi s novim generacijama u izvannastavnoj aktivnosti “Mladi poduzetnik”, a vjerujem da će se vijest o dostupnim materijalima brzo proširiti i među drugim školama te da ćemo imati puno učenika koji će u svojim školama slušati o financijskoj pismenosti, projektnim planovima, timskom radu, marketingu i slično – rekao je Tomislav Pavlović, koordinator projekta i učitelj engleskog jezika iz Osnovne škole Ludina. [ IZ DRUGIH MEDIJA | lider.media ] Cijeli tekst PROČITAJTE OVDJE.