Školstvo u medijima
KAKO SAZNATI ŠTO BI SE UČENICIMA SVIDJELO
4 načina da upoznate očekivanja svojih učenika
objavljeno: 27. lipnja 2017.

Gdje izvan učionice koriste vještine kojima ih poučavam? Koje gradivo ih veseli?

Dakle, ovo su četiri moje omiljene aktivnosti pomoću kojih prepoznajem očekivanja svojih učenika. Ove aktivnosti dobro funkcioniraju za probijanje leda ili kreiranje razrednog izvještaja.

JEDNOSTAVNE ANKETE

Jednostavan način za istraživanje jest da popišete zadatke i zamolite učenike da procijene koliko su teški. Mogu čak zabilježiti koliko često obavljaju te zadatke ili označiti one koji su im najvažniji. Na satu matematike mogli biste pitati koliko često koriste matematiku kad mjere i kuhaju ili kad prate svoj džeparac.

Da biste to učinili interaktivnim, podijelite učenike u parove ili male grupe kako biste lakše raspravljali o odgovorima. To se čak možete pretvoriti u raspravu u kojoj će učenici razgovarati o svojim potrebama. Mogu odlučivati o tri stvari koje žele isprobati na nastavi kako bi ispunili svoje potrebe. Svaka grupa zatim podijeli svoje ideje, a razred zajednički izglasa tri aktivnosti.

TERENSKO PUTOVANJE KROZ KNJIGU

Neka učenici samostalno ili u parovima prolete kroz knjigu. Zamolite ih da potraže dijelove knjige koji su zanimljivi, korisni ili teški. Volim ih upitati koje su im stranice posebno zanimljive, nešto što misle da je korisno izvan škole, poglavlje koje je posebno dosadno ili sliku koja ih čini posebno znatiželjnima.

To je izvrstan uvod u nastavu i temu, a ujedno čini učenike uzbuđenima i zainteresiranima za temu. Također im daje osjećaj vlasništva nad knjigom. Ona tad iz nečeg što je odredio učitelj postaje ono što su oni odabrali. Ta se aktivnost može koristiti s učenicima svake razine, jer se mlađi mogu usredotočiti na slike, a stariji mogu reagirati na odlomke teksta ili grafikone.

IGRANJE ULOGA U UČIONICI ZA STVARANJE NAVIKE

Mnogi od nas su vidjeli ili proveli loše igranje uloga u učionici. Učiteljica se pretvara da je loš učenik i izvodi sve vrste ometanja na nastavi. Ali, zašto se ne biste usredotočili na pozitivno i potaknuli učenike da se ponašaju točno onako kako bi se trebali ponašati u pozitivnoj učionici?

To možete učiniti na više načina. Najviše volim podijeliti učenike u parove ili male grupe i dodijeliti im temu kao na primjer ponašanje na nastavi ili učenje za test. Zatim ih zamolim da razmišljaju o jednoj navici dobrog učenika na tom polju te da naprave kratak igrokaz kako bi pokazali željeno ponašanje i njegove koristi. To mogu biti opće navike kao „uči svaki dan“ ili specifične poput „koristi kartice za pamćenje vokabulara“.

Budući da je nastava uglavnom ustrojena tako da mi govorimo učenicima što nisu napravili kako treba, oni će znati cijeniti kad dobiju priliku da pokažu što je to što čine dobro.

ISTRAŽIVANJE ‘DOVRŠI REČENICU’

Zabavan i učinkovit način za procjenu interesa i očekivanja učenika jest istraživanje po principu „dovrši rečenicu“. Neke rečenice koje su kod mene funkcionirale su: “Volim kad na nastavi _____”, “Mislim da je _____ teško” i “Često moram _____ na nastavi engleskog”.

Raspravite o tome na nastavi. Kad učenici popune anketu, podijelite ih u parove kako bi jedan drugom objasnili odgovore. Zatim zamolite svakog učenika da podijeli jednu od svojih rečenica s razredom. Obavezno prikupite ankete i pogledajte ih kod kuće.

Također je zabavno pustiti učenike da vas pitaju o vašim očekivanjima. Dopustite im da sastave rečenice koje ćete vi ispuniti i tako im možete iskazati svoja očekivanja. Neke od dobrih rečenica mogu biti: “Dajem visoke ocjene učenicima koji _____”, “Jedan od načina za uspješno učenje je_____” ili “Dajem domaću zadaću jer _____”.

Ovakve aktivnosti pomažu nam upoznati učenike na nekoj novoj razini. One će učionicu učiniti boljim mjestom. Mogu nam pomoći da postanemo učitelji od kojih djeca vole učiti. U konačnici, učenici će cijeniti vaš trud da naučite nešto o njima.

………………

NAPOMENA:

  • Minds in bloom – blog za učitelje, izvor kreativnih ideja i strategija za učionicu. Na blogu objavljuju mnogi gostujući učitelji ili blogeri.
  • Izvor: minds-in-bloom.com