Školstvo u medijima
SLUČAJ OSNOVNE ŠKOLE ST. MATTHIAS U ISTOČNOM LONDONU
Bez ocjenjivanja, bez planiranja – je li to najbolji učiteljski posao svih vremena?
objavljeno: 3. srpnja 2017.

Zbog takvog oglasa za posao svaki bi učitelj pomislio da sanja – posao koji ne uključuje planiranje lekcija, evaluaciju promatranja nastave i ocjenjivanje.

Posao u kojem se od uspješnog kandidata očekuje jedino da poučava – a ravnatelj je obećao da će učitelje riješiti “besmislenog” radnog opterećenja.

„Morate imati nešto što će privući učitelje i zbog čega će pomisliti da je vaša škola dobro mjesto za rad”, kaže Clare SEALY, ravnateljica osnove škole St. Matthias u istočnom Londonu, koja je objavila taj oglas.

„Željela sam reći: ‘Mi smo škola koja se brine za vas, koja mari za vas. Mi nećemo od vas tražiti da radite stvari koje su besmislene’.“

Clare Sealy kaže da su jedinstvene u njezinoj školi „razumne i uspješne“ prakse poučavanja te predanost smanjenju radnog opterećenja.

Stoga, kad je prošli mjesec odlučila objaviti oglas da traži učitelja, ona je to napravila tako što je na Twitteru objavila kratki oglas u kojem je jednostavno stajalo: „Traži se učitelj/učiteljica – bez ocjenjivanja, bez planiranja, bez nepotrebnog radnog opterećenja“, s linkom na njezin blog, gdje se moglo naći više informacija o oglasu i radnom mjestu.

Ali, ako je škola odbacila ocjenjivanje, evaluaciju učitelja i planiranje, kako nadzire osoblje i učenike?

‘ONI JEDNOSTAVNO RADE SVOJ POSAO’

Izbacivanje planiranja je vjerojatno najlakši dio – učitelji zapravo planiraju lekcije u St. Matthiasu, ali ne postoji obaveza da ti planovi budu predani nekome tko je iznad njih.

„Ako novi učitelj želi proći kroz svoje planove sa svojim mentorom, on je slobodan to i napraviti, ali zašto bih ja morala pregledavati svačije planove lekcija?“ pita se Clare Sealy.

„Oni jednostavno rade svoj posao i ja mogu vidjeti rezultate njihovog planiranja kad pogledam knjige ili radne bilježnice učenika ili kad promatram lekcije.“

Ta promatranja lekcija nisu nekakvi obavezni stresni događaji, nego povremeni desetominutni posjeti koji se ne ocjenjuju.

Međutim, odluka da se izbaci ocjenjivanje, donesena prošlog srpnja, bila je puno teža. Naposljetku, St. Matthias je škola koja je postizala vrlo dobre rezultate u prošlosti.

Gospođa Sealy priznaje da je bila „zaista nervozna zbog izbacivanja ocjenjivanja“.

Škola je rano usvojila pristup zvan „trostruko ocjenjivanje“, što znači da bi nakon ocjenjivanja nekog rada učitelji također napisali pitanje na koje bi učenik morao odgovoriti i zatim bi ocijenili i to pitanje. Ali, ove godine, inicijalno kao odgovor na radno opterećenje, Clare Sealy je svojim učiteljima zabranila bilo kakvo ocjenjivanje.

UČITELJI I UČENICI SU ODUŠEVLJENI NOVOM METODOM

Karminder DHANJAL, učitelj četvrtog razreda u St. Matthiasu, objeručke je prigrlio novu metodu: „Jednostavno pregledam knjige i dobijem pregled glavnih problema“, kaže.

„Sljedeći dan djeca provode vrijeme pokušavajući naći vlastite pogrješke i ispraviti ih. Prije, učitelj je bio ‘vozač’, a djeca su bila ‘putnici’.“

Stoga, je li se taj pristup pokazao privlačnim? Više od 1000 ljudi je pročitalo njezin blog, a četvero ljudi je došlo u njezinu školu. Nažalost, to nije bilo dovoljno da bi udovoljilo potrebama škole.

Dvoje ljudi je predalo molbu i oboje su trebali doći na intervju, ali su se povukli nakon što su im ponuđena stalna mjesta drugdje.

„Radno mjesto je još otvoreno.“

………………

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.co