Savjeti stručnjaka
FOKUSIRANJE NA 'VELIKU SLIKU'
12 strategija za poučavanje književnosti u 21. stoljeću
objavljeno: 10. srpnja 2017.

1) Koristite kombinaciju više medija – klasičnih i modernih zajedno, kombinirajući jedan s drugim.

2) Neka učenici analiziraju prednosti i nedostatke raznolikih medijskih formata – te uključe i klasične i digitalne oblike.

3) Neka učenici pretvore eseje u videoisječke ili podcastove, tekstove u kodirane igre, pjesme u aplikacije.

4) Dopustite učenicima da izaberu medij dok vi birate teme i/ili akademske standarde i/ili standarde kvalitete.

5) Pri osmišljavanju lekcija najprije odaberite medij, a zatim standarde (da, to je vjerojatno suprotno onome što su vas poučavali – ali barem pokušajte).

6) Inzistirajte na tome da svi učenički radovi „izlaze iz učionice“ i budu objavljeni – zatim osmislite lekcije u skladu s tim.

7) Koristite UPFT: ulogu, publiku, format i temu/ton. Zatim neka učenici zamijene medije kao odgovor na nove uloge, publike, formate ili teme/tonove. Na primjer, poznati „I have a dream“, govor Martina Luthera Kinga, u novom formatu (video?), ili novoj publici (moderni hip-hop umjetnici?) ili u novom tonu (ljutitom?). Učenici eksperimentiraju dizajnom medija, a to je upravo ono što autori rade.

8) Koristite tematski fokus da biste osmislili lekcije, evaluacije, projektno temeljeno učenje – ili bilo koje aktivnosti koje mogu doprijeti do učenika. Jedno od svojstava klasične književnosti je ustrajnost. To je, dijelom, zbog svevremenosti ljudskog stanja. Izgubljene ljubavi, sazrijevanje, prevladavanje prepreka, građanska prava, identitet i još puno toga je u srži najvećih književnih djela.

9) Koristite alate za digitalnu anotaciju tekstova u PDF-u, razmjenjivanje bilješki i druge stvari da biste pomogli učenicima obilježiti neki tekst, dokumentirati pitanja i uvide ili surađivati s drugima tijekom čitanja klasičnih tekstova.

10) Pokrenite klubove čitanja utemeljene na društvenim medijima. Utemeljite „hashtag“ koji označava cjelogodišnju raspravu o određenim temama, autorima, tekstovima ili neku drugu kategoriju/temu koja ima smisla za vaš kurikulum.

11) Neka učenici osmisle i izrade podcast ili kanal na Youtubeu o relevantnim temama, autorima, tekstovima itd.

12) Povežite staro s novim na autentične načine kako biste usmjerili zahtjeve znanja modernih čitatelja.

………………..

NAPOMENA:

  • Autor članka je Terry Heick – urednik portala Teach Thought. Njegov glavni interes su kako se poučavanje mijenja u digitalnom i povezanom svijetu te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacija u učenju itd.
  • Izvor: teachthought.com