Jučer-danas-sutra
JESTE LI 'NEKONVENCIONALAN' UČITELJ?
Evo kako možete utišati kritičare!
objavljeno: 12. srpnja 2017.

U ranom periodu karijere moji kolege su mi često znali reći, i to prilično grubo, da se držim načina na koji se oduvijek radi. I citiram kad kažem kako mi je rečeno da „ostanem unutar svojih granica“.

Djeca odrastaju u novom svijetu – svijetu s beskrajnim resursima koji mogu promijeniti polje edukacije i pojačati razvoj učenika.

Ponekad, da bismo uveli neku novost, najprije moramo izići iz tradicionalnog kalupa koji nam je nametnut.

Ostati vjeran vlastitom odvažnom i „drugačijem“ karakteru razlog je zbog kojeg se moji učenici povezuju s onim što uče i stvaraju dugotrajna, sadržajno motivirana sjećanja. Imati motivacije da ostanete vjerni sami sebi može biti korisno i vama!

■ Budite neustrašivi

Iskušavanje novih ideja i inoviranje lekcija može biti zastrašujuća koncepcija. Upravo ono što je nepoznato može nas najviše paralizirati u radu. Budimo realni, bez iskušavanja novih ideja, kako možemo rasti kao edukatori? Još važnije, kako naši učenici mogu rasti?

Riješiti se osjećaja straha može biti vrlo teško.

EVO KORISNOG SAVJETA: fokusirajte se na sve što će dobro proći umjesto da se usmjerite na ono što bi potencijalno moglo poći po zlu. Ponekad se svi trebamo igrati vlastitog đavoljeg odvjetnika kako bismo osigurali kvalitetan proizvod, ali trebamo uložiti vrijeme u planiranje najboljih mogućih ishoda. Ako održimo svoj fokus na prednostima, dobre stvari će se dogoditi same od sebe!

■ Pretvorite negativne „što ako“ u pozitivne „što ako“

U svojoj školi poznat sam kao učitelj koji nudi neke prilično sulude ideje za planove lekcija. Ponekad mi drugi učitelji vole dati popis onoga što bi moglo poći po zlu. To je kao da mi čitaju moja prava.

Popis upozorenja može uključivati stvari poput:

■ što ako roditelji vide ovo i naljute se?

■ što ako nemamo sredstva za takvo nešto?

■ što ako administracija kaže ne?

Činjenica je da nas negativan način razmišljanja zaista ne vodi nikamo. Zapravo, on usporava naš hod prema uspjehu. Ako želimo učiti i rasti kao edukatori, moramo promijeniti ove negativne „što ako“ i pretvoriti ih u pozitivne.

■ što ako roditelji vide ovo i svidi im se?

■ što ako prikupimo sredstva za ovaj projekt?

■ što ako administracija kaže DA!?

Nemojte se brinuti o malim stvarima / nemojte se previše brinuti o nevažnim stvarima

Uvijek će biti onih koji će svojom negativnošću potpuno uništiti našu zamisao/ideju/strategiju/praksu poučavanja (ako im to dopustimo). Mali savjet – birajte svoje bitke!

Budimo realni, mi nemamo vremena kako bismo dopustili da nas BILO ŠTO odvrati od našeg cilja dok smo u učionici. Kad bismo imali, mogli bismo i otići na WC usred dana ili pojesti ručak kao normalni ljudi. Stoga, zašto bismo dopustili samima sebi da podlegnemo negativnostima? Da bi naše lekcije glatko tekle, moramo napraviti dvije stvari:

■ slušati

■ klimati glavom.

Ljudi jednostavno imaju potrebu da ih se čuje. Stoga, dajte negativcima oko sebe do znanja da ste ih čuli, zatim se okrenite i radite po svome.

Ostanite iskreni samima sebi

SVAKI UČITELJ JE RAZLIČIT. Svi mi doprinosimo jedinstvenim mislima, idejama i vještinama. Bez obzira na to koliko je vaš stil poučavanja možda ekscentričan, u svijetu edukacije uvijek postoji mjesto upravo za vas. Moramo naučiti prihvatiti svoje različitosti prije nego se prilagodimo samo jednom univerzalnom nastavničkom kalupu. Ne postoji nešto poput „jedne vrste učenika“ i sigurno ne postoji nešto poput jedne vrste učitelja. Nastavite biti vjerni sebi i, najvažnije od svega, nastaviti biti izvanredni svojim učenicima.

…………..

NAPOMENA:

  • We Are Teachers je online zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com