Školstvo u medijima
O INOVACIJAMA U UČIONICI
4 pitanja koja morate postaviti sami sebi
objavljeno: 12. srpnja 2017.

Uvijek postoji rizik kada uvodimo nešto novo u učionicu – to može neslavno završiti i na kraju biti potpuno bacanje vremena. Međutim, postoji i rizik kad se držimo samo onoga što znamo: rizik od stagnacije. Najbolja stvar koju možemo napraviti jest da uvijek budemo kritični u vezi s inovacijama i ocijenimo utjecaj onoga što radimo u učionici.

Preporučujem da si postavite ova 4 pitanja svaki put kad naiđete na zanimljivu novu ideju:

 KOLIKO SU DOKAZI ČVRSTI?

Uvijek je dobro postaviti pitanja o tome odakle točno potječu istraživanja koja govore u prilog uspješnosti određene inovacije, zato što dobar dio studija koje podupiru neki proizvod ili neku aktivnost zapravo služe kao promocija samog proizvoda.

HOĆE LI TO FUNKCIONIRATI U MOJEM KONTEKSTU?

Edukacija je složen posao, tu ne postoje čarobna rješenja. Mi ne možemo pretpostaviti da će se uspješna inovacija u jednoj školi bez problema uvesti u našu školu ili učionicu. Ili, umjesto toga, na specifičan razred – jednostavno postoji previše varijabli. Kontekst je najvažniji i stoga moramo koristiti ono što znamo o vlastitom kontekstu da bismo procijenili hoće li će nešto funkcionirati za nas.

JE LI USPJELO?

Nakon što smo primijenili nešto novo u učionici, moramo procijeniti je li to zaista funkcioniralo u praksi. Prečesto iskušavamo nešto a da se nismo zaista osvrnuli na utjecaj te određene prakse/aktivnosti/strategije/metode na naše poučavanje i učenje učenika. To nas ostavlja otvorenima za odbacivanje uspješnih inovacija koje su nam možda pomalo dosadile i njihovom zamjenjivanju nečim novim što možda nije toliko učinkovito.

ŠTO JE SLJEDEĆE?

Ako je inovacija utjecala na učenikovo učenje, tada ne samo da bismo je trebali zadržati, nego bismo se trebali pitati može li se poopćiti. Bi li funkcionirala s drugim grupama? Učiteljima? Predmetima? Ako bi, tada je podijelite!

Ako nešto što ste isprobavali dulje vrijeme nije ostvarilo nikakav utjecaj, ili je bio negativan, tada koliko god truda uložite u to i koliko god vam se to sviđalo, vi jednostavno morate imati dovoljno samopouzdanja da odbacite to i pronađete nešto novo.

…………….

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com