Savjeti stručnjaka
ZNANJE JE 30 POSTO KONZUMACIJA I 70 POSTO STVARANJE
Učimo li na pogrešan način?
objavljeno: 12. srpnja 2017.

Ili jednostavno pamtite informacije koje su vam servirane i to smatrate „znanjem“? Ako se radi o posljednjem, vi možda koristite učenje kao izgovor da biste izbjegli ulaganje truda.

Ja znam da sam kriva za jednostavno učenje informacija napamet za neki ispit i da bih obično kasnije shvatila kako se ne mogu prisjetiti gotovo ničeg. U školi to nikad nisam smatrala problemom.

Naposljetku, prolazila sam sve testove s peticom!

Sada, u odrasloj dobi, shvaćam da postoje određene stvari koje sam zaista naučila, zbog toga što ih se sjećam svih ovih godina. Ali, postoji mnogo stvari za koje se sjećam da sam ih učila u školi, ali više od toga se ne mogu prisjetiti.

  • PRISUTNOST NA SATU NIJE ISTO ŠTO I UČENJE

Jeste li ikad razmišljali o tome koliko je bizarna činjenica da se budimo pet dana u tjednu i odlazimo u zgradu ispunjenu klupama, samo da bismo tamo sjedili brojeći minute sve dok zvono ne zazvoni i tada odemo kući napisati domaću zadaću prije nego počnemo cijeli proces ispočetka sutradan?

Ako se osjećate kao da zapravo ne učite ništa, to se može činiti kao veliki trošak vremena.

Vjerojatno ste čuli ljude kako kažu da najbolje uče radeći nešto.

 Ali, što ako to vrijedi za sve nas?

Razmislite malo o tome: možete po cijele dane na Youtubeu gledati nekoga kako sastavlja automobile, ali ako nemate sve dijelove, biste li zaista znali sastaviti automobil? Znali biste kako treba izgledati završni proizvod, možda biste čak imali i neku općenitu ideju o tome gdje koja stvar ide. Ali, šanse da biste mogli sastaviti automobil koji funkcionira samo promatranjem nekoga kako to radi zaista su male.

Sve dok to znanje kojem svjedočite ne primijenite u svom životu, vi ga zapravo niste doista svladali, nego samo vidjeli.

  • Da budemo točniji, znanje je 30 posto konzumacija i 70 posto stvaranje
  • Kao prvo, znanje se ne svodi na 100-postotnu konzumaciju.

Vi ne možete jednostavno čitati o nečemu cijeli dan i zatim zvati sebe stručnjakom. Potrebni su vrijeme i primjena.

Razmišljate o konzumiranju znanja na isti način na koji konzumirate zdravu hranu kad ste na nekoj novoj dijeti. Ako cijeli dan jedete samo povrće i proteine, to neće trenutačno promijeniti vaše zdravlje ili vaše tijelo. Ali, ako to radite dulje vrijeme i učinite to dijelom svog života, tad vas to može dovesti do rezultata koje želite. Na isti način učenje nečega, primjenjivanje tog znanja na svoj život, izravno bavljenje time u praksi i prilagođavanje onoga što ste zaista naučili može vam osigurati pravo znanje tijekom vremena.

ZNANJE JE 30 POSTO KONZUMACIJA I 70 POSTO STVARANJE.

Kad učite o nečemu, vi to konzumirate i dopuštate nekim idejama da se oblikuju u vašem umu. Kad učite kako nešto napraviti, vi koristite motoričke vještine i pamćenje da biste zaista razumjeli koncepte i shvatili činjenice.

To je trenutak u kojem znanje postaje stvarno i zaista moćno.

  • NAJVIŠE UČIMO IZ NEUSPJEHA

Nikad nije zabavno podbaciti u nečemu. Zapravo, u nekim situacijama to vas može uzrujati i osramotiti. Ali, sa svakim neuspjehom dolazi određena lekcija. Ako možete tu lekciju koristiti u svom sljedećem pokušaju, još biste mogli podbaciti, ali ćete biti bliže uspjehu.

Sjećam se kad sam učila španjolski u srednjoj školi i kasnije francuski na fakultetu. Oba su jezika zahtijevala predanost i učenje, ali nisam naučila kako komunicirati na tim jezicima samo čitajući o tome što određene riječi znače i slušajući kako mi netko priča o gramatici.

Naučila sam to pokušavajući pričati i time što bih povremeno zabrljala.

  • PRESTANITE KORISTITI UČENJE KAO METODU ODUGOVLAČENJA

Kad prihvatite sjedenje za stolom i slušanje o nečemu kao ekvivalent učenju, vi zapravo sami sebi uskraćujete da budete uspješni. Vi odugovlačite time što sjedite tamo i pretvarate se da ste stručnjak jednostavno zato što ste objavili esej o nečemu.

Da biste zaista bili uspješni i svladali neki predmet ili ideju, vi i dalje morate istraživati i učiti. Poanta je u tome da zaista primjenjujete stvari koje učite – čak i u nečemu što je jednostavno poput razgovora o tome s drugom osobom u svakodnevnom životu.

Moja obitelj i prijatelji znaju da sam izvor nasumičnih činjenica i „bezvrijednih informacija“, ali to je zato što sam čula stvari koje su me zainteresirale, istražila ih, pričala ljudima o tome što sam naučila i primijenila to u svom životu kad je bilo moguće. Sigurna sam da bih bila odlična matematičarka da sam imala strast za matematiku ili karijeru koja bi od mene zahtijevala da budem dobra u matematici. Jednako tako, bila bih odlična znanstvenica da sam ikad zaista marila za eksperimente koje smo radili na satu kemije. Ali, jednostavno nisam ulagala trud u to.

Umjesto toga, promatrala sam, slušala i – zaboravila.

Stoga razmislite o svom svakodnevnom životu i svojoj karijeri ili ambicijama. Što biste mogli raditi drugačije da bi vam pomoglo primijeniti stvari o kojima učite tako da ih zaista spoznate? U kojim područjima učenja imate problema? Jesu li to predmeti za koje jednostavno ne marite previše i često ih štrebate noć prije ispita? Uzmite to u obzir i pokušajte shvatiti da to može biti znak nečega.

……………..

NAPOMENA:

  • Lifehack je portal koji nudi savjete i resurse za poboljšanje svih aspekata vašeg života efikasno i jednostavno.
  • Izvor: lifehack.org