Savjeti stručnjaka
NIKOME TKO JE RADIO U UČIONICI OVI RAZLOZI NISU IZNENAĐENJE
5 najčešćih razloga zbog kojih učitelji napuštaju profesiju
objavljeno: 20. srpnja 2017.

Grafika ilustrira glavne razloge zbog kojih učitelji napuštaju profesiju.

Tema je pogodila naše čitatelje u živac. Primili smo nevjerojatno mnogo komentara na post, ljudi su iznosili probleme od rada u psihički i emotivno izazovnim uvjetima do zdravlja i osobnih razloga.

Ti razlozi neće biti iznenađenje nikome tko je radio u učionici. Evo glavnih razloga zbog kojih učitelji napuštaju posao koji su nekad voljeli.

1) IZAZOVNI RADNI UVJETI

Cassandra M. kaže: „Nastavnici su bombardirani papirologijom, smiješnim nastavnim planom i programom, nedostatkom vremena, nerealističnim očekivanjima.”

Joan F. se slaže, navodeći listu pritužbi, među kojima i ovu: „Veličina razreda neadekvatna za upravljanje, nedostatak materijala, slaba infrastruktura, 10-15 sati rada dnevno i vikendima, neučinkovita administracija, frivolni sastanci i propisi, nedostatak podrške u discipliniranju itd.“

Učitelj početnik može biti posebno preopterećen i bez odgovarajuće podrške možda neće uspjeti. Charissa S. napustila je svoj prvi posao učiteljice nakon samo dva mjeseca, okrivljujući „neadekvatnu pripremu školske godine od administracije i školskog odbora, teške uvjete rada, nerealistična očekivanja od učitelja povratnika“.

Još jedna pridošlica, Christine M., postala je frustrirana radom na određeno vrijeme i svoj odlazak zahvaljuje „poteškoćama u osiguravanju sigurnog posla“.

2) NEDOVOLJNA PODRŠKA, NEDOVOLJNO POŠTOVANJA

Mnogi nastavnici osjećaju negativne efekte onoga što oni prepoznaju kao nedostatak poštovanja. „Čini se da danas nije ostalo ništa od staromodnog poštovanja učitelja“, kaže Ann D.

Bilo da manjak poštovanja dolazi od učenika, roditelja, administratora, to ostavlja trag. „Stres, manjak poštovanja, potpore“, kaže Erin T., „čak i nakon 16 godina.“ Georgianne H. iznosi svoj razlog: „Na primjer, živci pokidani na komadiće kao razlog odlaska“.

Mnogi nastavnici navode kao razlog činjenicu da se osjećaju „mikro upravljanima“ od administratora i roditelja. „Administrator jednostavno ne poštuje učitelja“, tvrdi Rosanne O. „Naša riječ poštuje se malo do nimalo“, frustrirana je Carole R., „a roditelji očekuju peticu za rad koji vrijedi za trojku.“

3) TESTIRANJE I PRIKUPLJANJE PODATAKA

Pritisak koji nastavnici osjećaju od visokostandardiziranih testova i naglaska na prikupljanju podataka je definitivno crveni karton za nastavnike koji odlaze. Bonnie L. žestoko izlaže svoj razlog odlaska s dvije riječi: „Prikupljanje podataka!“, a Kevin P. kaže da mrzi biti dio „uvredljivog ‘testiraj i kazni’ sistema“.

Amy L. dala je otkaz nakon samo tri godine zbog mentaliteta poučavanja za test. “Prve godine ravnatelj me pozvao u svoj ured i rekao mi da predajem samo za testove, da ne poučavam ništa izvan toga i da ne govorim učenicima kako ih nastojim pripremiti za život ili fakultet. Već tada sam počela tražiti izlaz.“

4) INTERES DJETETA NIJE VIŠE U FOKUSU

Bonnie D. napustila je poučavanje nakon 30 godina rada jer je osjećala da sustav ne djeluje više u najboljem interesu djeteta. „Sve se svodi na prolaz svemogućeg testa“, kaže, „a i administratori donose odluke koje se fokusiraju samo na učenike koji mogu pokazati dobru izvedbu na testu. Možda sam staromodna, ali uvijek sam davala sve od sebe da doprem do svakog učenika, ne samo do onih s najboljim šansama za prolaz na testu.“

Mnogi učitelji su također zabrinuti za posljedice koje testovi visokog stresa ostavljaju na djeci. „Ponekad se test poklopi s lošim danom“, govori nam Michelle S., „ili danom kad se dijete jednostavno ne osjeća sposobnim. To je djeci nevjerojatna količina stresa, posebno osjetljivoj djeci koju neki nazivaju „djecom  mjehurićima“.

5) NAPOKON, OBITELJ IMA PRIORITET

Učitelji su uporna vrsta, ali neki od njih odlaze jer se jednostavno ne mogu više boriti sa sustavom i odlučili su uložiti energiju bliže svom domu. „Nakon osam godina poučavanja i 20 godina sanjanja o poučavanju, napustila sam ga“, kaže Cedar R. „Zbog općeg nedostatka podrške bilo je vrlo teško balansirati između poučavanja i odgoja dvoje djece“.

Heather A. izrazila je svoje razočaranje ovako: „Shvatila sam da je školski sustav toliko slomljen da se ne može popraviti. Kad shvatite da sustav za koji radite nije okruženje u koje biste poslali svoju djecu, date otkaz i poučavate ih kod kuće!“

………………

NAPOMENA:

  •  We Are Teachers – online zajednica namijenjena jednoj od najtežih i najvažnijih profesija.
  • Izvor: weareteachers.com