Savjeti stručnjaka
PRI PRELASKU U NOVU ŠKOLSKU GODINU
Pomaganje učenicima s autizmom
objavljeno: 18. kolovoza 2017.

Moglo bi potrajati tjednima da se navikne na novu učionicu i kurikulum, a ponekad i mjesecima da razvije povjerenje i dobar odnos sa svojim novim učiteljem.

S vremenom smo otkrili neke taktike da mu olakšamo promjenu, pomognemo razviti odnos s novim učiteljem brže i pomognemo da tranzicija u novi razred i na novi kurikulum prođe glatko.

PRELAZAK NOVOM UČITELJU

U ranim razredima osnovne škole mom sinu bi obično trebalo do šest mjeseci prije nego bi se počeo osjećati ugodno i razvio povjerenje prema svom novom učitelju. Da bismo skratili to vrijeme, surađivali smo sa školom kako bismo ga upoznali s njegovim novim učiteljem prije početka školske godine. Naš idealni pristup bio je da sin upozna svog novog učitelja prije kraja prethodne godine, tako da bi imao cijelo ljeto za navikavanje na njega ili nju.

No, to nije uvijek bilo moguće, pa smo se ponekad susreli s učiteljem samo nekoliko dana prije početka školske godine. Željeli smo se osigurati da će se taj sastanak održati prije prvog dana škole kad bi moj sin također morao procesuirati sve informacije o novoj učionici i novim licima.

Otkrili smo da mu ta prilika da se susretne s učiteljem prije početka školske godine pomaže razviti odnos i povjerenje puno brže.

PRELAZAK U NOVU UČIONICU

Na sličan način bi pomoglo kad je moj sin mogao posjetiti svoju novu učionicu prije kraja prethodne školske godine ako je to bilo moguće, ili barem nekoliko dana prije početka nove školske godine.

Posjet učionici njemu je bio prilika da se privikne na izgled, zvuk, osjećaj, čak i miris nove učionice bez pritiska fokusiranja na lekciju ili na društvena pitanja u isto vrijeme.

Ja sam uzela tu priliku da provjerim učionicu zbog stvari koje bi mu mogle biti problem. Na primjer, ako su njegov stol ili ormarić bili preblizu razrednih vrata, to bi pojačalo stres tijekom prijelaznih perioda dana kad učenici obično jure iz učionice i u učionicu.

Popričala sam s njegovim učiteljem o tome da njegov stol smjesti tamo gdje bi on mogao činiti repetitivne tjelesne pokrete koji bi mu pomogli da se nosi sa stresom, a bez ometanja drugih učenika, gdje ne bi bio ometen bukom iz hodnika ili s igrališta i gdje bi bio dovoljno blizu učitelju da se angažira u interakciji s njim ili njom i preusmjeri po potrebi tijekom dana.

Otkrila sam da je najbolji pristup ići korak po korak kroz dan s učiteljem i zajedno s njim predvidjeti stvari koje bi se mogle dogoditi. To nam je omogućilo da napravimo promjene isti taj dan umjesto da mijenjamo u hodu nakon što je školska godina već počela.

PRELAZAK NA NOVI KURIKULUM

Također bismo zatražili sastanak s novim učiteljem odmah na početku nove godine da prođemo kroz njegov individualizirani edukacijski program i osiguramo se da oboje želimo isto. Također bismo se pobrinuli za to da novi učitelj, učitelji specijalne edukacije, kao i njegov prošli učitelj, budu prisutni ako je to moguće.

Na tim sastancima uzeli smo priliku da popričamo s novim učiteljem i prošlim učiteljem o prednostima moga sina i izazovima s kojima bi se mogao susresti. Također smo raspravljali o naučenim lekcijama i kreativnim pristupima prethodnih učitelja koji su bili uspješni. Fokusirali bismo se i na njegova razvojna područja i na pitanje kako ih njegovati, kako upravljati izazovnim ponašanjima te na ono što je funkcioniralo prošle godine i zašto.

Ovisno o dostupnosti školskog osoblja, taj sastanak bi se održao u isto vrijeme kad se mom sinu predstavljaju njegov novi učitelj i učionica, ili bi to mogao biti odvojeni sastanak nakon što je školska godina već počela.

GLATKI PRELAZAK

Pomaganje mom sinu da njegov prelazak u novu školsku godinu prođe glatko zahtijevalo je koordinaciju sa školom i novim učiteljem prije početka školske godine. Upoznavanjem s njegovim novim učiteljem i učionicom, te uz pomoć malo pripreme sa školskim osobljem u vezi s individualiziranim edukacijskim programom i kurikulumom, otkrili smo da je njegov prelazak u novu školsku godinu prošao vrlo glatko i bio uspješan i njemu i učitelju.

…………….

NAPOMENA:

  • Portal Edutopia je online zajednica koja promiče i dijeli znanje o edukacijskim temama. Autori na tom portalu naglašavaju projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org

 

https://www.edutopia.org/article/helping-students-autism-transition-new-school-year-elizabeth-barnes