Jučer-danas-sutra
KAKO INTERNET UTJEČE NA NEJEDNAKOSTI MEĐU TINJEJDŽERIMA
Bogati i siromašni tinejdžeri koriste internet različito
objavljeno: 18. kolovoza 2017.

Prema istraživanju OECD-a, veća je vjerojatnost da će bogati tinejdžeri pročitati vijesti i pretraživati informacije umjesto chatanja ili igranja videoigrica.

Izvješće koje se zasniva na podatcima iz više od 40 zemalja zaključuje da, čak i kad svitinejdžeri, bogati i siromašni, imaju jednak pristup internetu, ostaje “digitalni jaz” u načinu korištenja interneta.

Godine 2012. u zemljama OECD-a siromašni učenici provodili su za kompjutorom barem onoliko vremena koliko su na internetu bili i njihovi imućniji kolege. U 21 od 42 zemlje siromašni učenici provode čak i više vremena na internetu.

  • U pet nordijskih zemalja, Hong Kongu, Nizozemskoj i Švicarskoj više od 98 posto siromašne djece ima internet kod kuće.
  • Nasuprot tome, u nekim zemljama s niskim i srednjim primanjima najsiromašniji učenici imaju pristup internetu možda samo u školi.

Ali, u svim zemljama je ono što djeca rade na računalu izravno povezano s njihovim socio-ekonomskim statusom, čak i u zemljama gdje svi imaju pristup internetu.

„Jednaki pristup ne znači i jednake mogućnosti“, kaže izvještaj i nastavlja želeći naglasiti da svi mogu koristiti internet kako bi učili o svijetu, poboljšali svoje vještine ili se prijavili za dobro plaćen posao, ali siromašni učenici imaju slabiju svijest o tome kakve prilike im nudi digitalna tehnologija.

„Nemaju znanja i vještine potrebne za pretvaranje digitalnih mogućnosti u stvarne prilike.“

Podatci su skupljeni kao dio OECD-ovog programa za Međunarodni ispit znanja (PISA), testiranje znanja i vještina u matematici, znanosti i čitanju 15-godišnjaka diljem svijeta.

PISA-ini rezultati pokazuju da su socio-ekonomske razlike u korištenju interneta snažno povezane s akademskim uspjehom.

Izvješće priznaje napore da se zatvori jaz u dostupnosti internetu, ali naglašava da bi povećanje pismenosti pomoglo umanjiti digitalnu nejednakost.

„Osigurati da svako dijete postigne propisani minimum pismenosti u čitanju učinilo bi više za jednakost u digitalnom svijetu nego širenje pristupa i ponude visokotehnoloških uređaja i usluga“,stoji u izvješću.

………………

NAPOMENA:

  • The World Economic Forum – međunarodna organizacija za javno-privatnu suradnju posvećena unaprjeđenju stanja u društvu u cijelom svijetu.
  • Izvor: weforum.org