Jučer-danas-sutra
INTERNET I UČIONICA
12 savjeta – kako održati pozornost učenika dok se koristite internetom
objavljeno: 23. kolovoza 2017.

Može biti velik izazov natjerati djecu da slušaju upute jednom kad se priključe na uređaj ili ih natjerati da se fokusiraju na zadatak kad ima toliko drugih stvari koje mogu raditi online. Pogledajmo kako djelovati proaktivno i pripremiti djecu za uspješno rukovanje tehnologijom.

1)   Definirajte sva pravila unaprijed zajedno s učenicima

Prije nego što učenici počnu koristiti računala ili mobilne uređaje u razredu mora postojati zajedničko razumijevanje pravila i odgovornosti. Radite s učenicima da biste razvili “kriterije uspjeha u radu s tehnologijom”. Trebate naznačiti što se događa kad se smjernice ne slijede. To je kao i svaka druga rutina u vašoj učionici: spremite djecu za uspjeh tako što ćete im točno dati do znanja što trebaju raditi i kako mogu ispuniti vaša očekivanja.

2)   Iznosite zahtjeve eksplicitno i koristite model postupnog prenošenja odgovornosti na učenike

Nije važno koliko su učenici upoznati s nekom vrstom uređaja ili alata i koliko puta su ih koristili na nekom drugom satu. Vi još imate zadatak iznijeti im svoja očekivanja. Ne dajte tehnologiju učenicima u ruke dok ne izgradite zajednicu koja poštuje pravila, ukažite na to kako izgleda i zvuči primjerena i neprimjerena upotreba uređaja i postavite jasne granice kad djeca smiju koristiti uređaje. Idite polako. Neka djeca pokažu da mogu biti odgovorna, zatim im polako povećajte mogućnosti i povlastice.

3)   Imajte spremnu jasnu proceduru koju učenici moraju slijediti kad zaglave

Želite li da učenici sjednu i čekaju vas ako nešto krene po krivu ili bi trebali sami pokušati riješiti problem? Ako se ne mogu pomaknuti korak naprijed zbog tehničkog problema, koga trebaju obavijestiti? To je tip problema koje morate razmotriti unaprijed. Možete izložiti na posteru procedure rješavanja općih tehničkih poteškoća ili možete zadužiti tim tehnološki naprednijih učenika da pomognu kolegama kad iskrsne nepredviđeni problem.

4)  Kreirajte rutine koje pomažu učenicima pridržavati se granica u radu s tehnologijom

Mogli biste ubaciti neki mem na svoju pametnu ploču kako biste svakodnevno podsjećali učenike da trebaju utišati mobitele. Uvedite pravilo da dijete mora svaki put tražiti dopuštenje prije nego se posluži uređajem koji je donijelo od kuće. Naučite učenike da za vrijeme testa drže uređaje na klupi ekranom prema stolu ili možete na školskom računalu instalirati aplikaciju poput Self Control on Mac koje blokiraju učenicima ulaz na stranice koje ih ometaju.

5)   Koristite jedan uređaj za cijeli razred ili jedan uređaj za jednu grupu

Povežite uređaj s interaktivnom pločom i modelirajte kako funkcioniraju određeni programi ili aplikacije (postavke, mijenjanje razina diferencijacije itd.). Pokažite učenicima kako čuvati podatke ili dokumentaciju ako je to potrebno te kako riješiti probleme. Možete dopustiti i učenicima da demonstriraju. Volim to raditi s cijelim razredom, a zatim u malim grupama proći detalje s učenicima koji trebaju dodatnu pomoć.

6)  Ponudite upute prije nego se učenici priključe na uređaje

Kad učenici već imaju uređaje pred sobom, puno je teže zadržati njihovu pozornost. Dakle, prikažite web lokacije / aktivnosti putem vašeg LCD projektora i dajte im upute, a zatim otvorite prijenosna računala, izbacite mobilne uređaje ili prijeđite na svoje računalo u učionici.

7)   Ako su učenicima potrebne upute kad su već na uređaju, brzo prođite sve korake bez zaustavljanja

Nemojte trošiti vrijeme zapitkujući: „Jesmo svi na ovoj web stranici? Jesu li svi unijeli svoju lozinku?“ Samo pogledajte: ako je većina zaslona na pravom mjestu, dajte sljedeću smjernicu. Razred ne treba čekati nekoliko učenika koji nisu spremni, samo pustite svog IT genijalca da cirkulira razredom i mirno pomaže kolegama. Ako počnete rješavati probleme, učenici koji drže korak postat će nervozni i dekoncentrirani. Budite dosljedni s procedurom, pa će i učenici naučiti čekati. Znat će da ćete odraditi proceduru do kraja i zatim im doći pomoći.

8)  Osigurajte smislene i privlačne zadatke i dopustite učenicima da rade svojim tempom

Djeca će biti puno angažiranija i produktivnija ako ne moraju nužno držati korak s cijelim razredom, pa kad god je to moguće dajte projekte i zadatke koji su otvoreni ili usmjereni na učenika. Cilj je izbjeći da djeca sjede pasivno ispred uređaja dok čekaju svoje kolege.

9)  Pomirite se s činjenicom da su multitasking i određena mjera dekoncentracije normalni kad ste online

I mi odrasli otvaramo različite kartice na svom internetskom pregledniku kad nam se nešto sporo učitava ili kad želimo uzeti pauzu od onog što radimo. Očekivati bilo što drugačije od učenika je recept za neuspjeh. Dok god ne posjećuju stranice neprimjerene školi, možete im dopustiti pauzu ako im je potrebna i pomiriti se s manjim izletima. Pobrinite se da preusmjerite učenika na zadatak konstruktivno. Samokontrola online je izazov svima nama i vaš cilj je pomoći djeci da shvate važnost usvajanja zdravih i produktivnih navika.

10)  Jasno definirajte posljedice neispunjenih očekivanja

Ako učenik opetovano stvara probleme i ometa sve oko sebe, nakon upozorenja sljedeća kaznena mjera može značiti da će učenik izgubiti pristup uređaju i morat će dovršiti zadatak na papiru. Dodatni prekršaj može rezultirati gubitkom pristupa uređaju dulje vrijeme (možda ostatak dana ili tjedna).

11)   Izbjegavajte zadatke bazirane isključivo na tehnologiji koji se ne mogu riješiti na papiru

Ako nemate alternativni zadatak, puno je teže provoditi vaša očekivanja i pravila o korištenju tehnologije. Osim toga, ako imate spremnu netehnološku verziju zadatka, dobro će vam doći u slučaju da vam tehnologija otkaže poslušnost. Ako izrađuju blog, možete im dati da skiciraju i planiraju na papiru.

12)  Imajte spremnu dodatnu aktivnost za učenike koji završe prije

Djeca ne bi trebala pitati što da rade ili, još gore, naći vlastiti oblik zabave. Kad završe zadatak, mogli bi na primjer odabrati jednu od prethodno odobrenih edukativnih igara. Možete napraviti folder pod imenom „Kad završim“ ili „Evergrin aktivnosti“ tako da nema dvojbe o tome što se očekuje od učenika ako prije završi zadatak.

………………

NAPOMENA: