Savjeti stručnjaka
RAZVIJANJE VIZIJE O 'SVRSI' BILO KOJEG NOVOG UREĐAJA
Jesu li uređaji važni?
objavljeno: 11. rujna 2017.

…da bi se približile suvremenim okruženjima učenja, često me pitaju: „Koje bi uređaje moja škola trebala kupiti?“ Ja odmah zaustavljam taj razgovor prije bilo kakve daljnje rasprave i postavljam pitanje: „Koja je svrha uređaja?“

Škole trebaju uložiti vrijeme u razvijanje vizije o „svrsi“ bilo kojeg novog uređaja i onoga što bi željele da njihovi učenici izrade i postignu, a što im ta nova tehnologija može omogućiti. Dijalog mora biti usredotočen na viziju škole i pedagogije fokusirane na učenika.

Jednom kad su jasna vizija i svrha utemeljeni, škole mogu krenuti naprijed, istražiti što različiti uređaji mogu postići te “izvagati” prednosti i nedostatke svakog uređaja. Ono što najbolje odgovara jednoj školi možda neće biti najbolje drugoj, stoga je vrlo važno da svaka škola ima svoju jasnu viziju.

STVARI KOJE MORATE UZETI U OBZIR KAD BIRATE UREĐAJ:

  • vizija škole
  • sadašnji alati i programi koje učitelji i učenici koriste
  • znanje i razumijevanje pedagoških strategija 21. stoljeća
  • školska infrastruktura
  • upravljanje uređajima
  • profesionalno učenje učitelja
  • model SAMR*.

Svaki učenik mora imati pristup uređaju koji ga povezuje s njegovim učiteljem i drugim učenicima, stručnjacima i kontekstima iz stvarnog svijeta radi učenja, multimedijskim resursima, softverom za učenje te online alatima i aplikacijama.

Vađenje novih uređaja iz njihovih kutija i konfiguriranje tih uređaja na infrastrukturu vaše škole je poput božićnog jutra. Učenici će biti uzbuđeni i ponukani da odmah urone i istraže mogućnosti koje novi uređaji nude. Dio školskog osoblja će također biti uzbuđen poput učenika, iako će mnogi biti neskloni novim uređajima i nevoljni da ih upotrijebe u svojim učionicama.

Osoblje mora imati potporu strukturiranog profesionalnog učenja kako bi se osiguralo da bilo kakav novi uređaj u njihovoj učionici bude transformativno korišten u učionicama. Učitelji koji nemaju potpore u tom smislu mogu se osjećati neodlučno u vezi s novim uređajem i jednostavno ga koristiti kao alat da bi obavljali stare zadatke na način na koji su to oduvijek radili.

Model SAMR, koji je razvio dr. Ruben PUENTEDURA, osmišljen je da pomogne učiteljima pojačati njihove lekcije uz integraciju tehnologije fokusiranjem na osmišljavanje lekcija koje su transformativne. Učitelji se trebaju osvrnuti na svoje oblikovanje i strukturu lekcija kako bi se osigurali da koriste uređaje na načine koji prethodno ne bi bili mogući.

ANALIZA MODELA SAMR:

SUPSTITUCIJA – učitelji koriste uređaj da bi jednostavno replicirali ono što već rade ili su oduvijek radili.

  • Primjeri:

Učenici koriste aplikaciju da bi igrali matematičku igru koja ne dopušta povratne informacije od učitelja ili ocjenjivanje.

Učenici koriste Office 365 ili Google Docs da bi završili neki sastavak/esej, ali ne dijele niti surađuju.

AUGMENTACIJA – učitelji istražuju alate 21. stoljeća da bi poduprli svoje učenje i objasnili svoje razumijevanje, ali nemaju pravog “inputa” od drugih.

  • Primjeri:

Učenici rade na dokumentu u Google Driveu ili Officeu 365 i dijele svoj rad tako da ga samo njihov učitelj može vidjeti.

Učenici izrađuju tutorijal koristeći Explain Everything i zatim uploadaju tutorijal na Google Drive ili Office 365 da ga učitelj može vidjeti.

MODIFIKACIJA – učitelji redizajniraju svoje lekcije da bi omogućili suradnju učenika.

  • Primjeri:

Učenici koriste značajku “komentari” u Google Driveu ili Officeu 365 kako bi omogućili neposredne povratne informacije učitelju i drugim učenicima.

Učenici koriste Google My Maps da bi surađivali kao razred na jednoj svjetskoj karti i povezivali svjetske lokacije.

REDEFINIRANJE – učitelji koriste tehnologiju da bi pojačali lekcije, povezali učenike s drugim školama, učiteljima i stručnjacima, da bi transformirali razmišljanje i razumijevanje.

Postoji mnogo ideja koje mogu biti primijenjene u lekcijama i pokazuju transformativnu upotrebu uređaja. Sve se svodi na imaginaciju i kreativnost učitelja te načina na koji neki uređaj može biti korišten da bi se to postiglo.

PRIMJERI TRANSFORMATIVNIH LEKCIJA POJAČANIH TEHNOLOGIJOM

 Ideja za lekciju 1

■  Razvijanje osobnih pitanja za učenike

Učenici razvijaju svoje razumijevanje nekog pitanja koje je postavio učitelj ili do kojeg su sami učenici došli koristeći Verso App. Verso App omogućuje učenicima da pokrenu raspravu s drugim učenicima, anonimno dijele svoja mišljenja i dijele svoje ideje.

Jednom kad učenici razviju svoje razumijevanje, mogu koristiti Google Drive ili Office 365 da bi zajednički osmislili istraživanje nekog pitanja.

Učenici mogu podijeliti svoja otkrića i istraživanja na svom blogu i digitalnom portfelju. Učitelj može objaviti link na razrednom profilu na Twitteru kako bi pozvao stručnjake, školsku zajednicu i druge razrede da se uključe i ostave povratne informacije.

Ideja za lekciju 2

■ Istraživanje i stvaranje rasprava povezanih uz razredni roman

Mnogi romani mogu se povezati s raznim lokacijama diljem svijeta. Kad su poglavlje ili dio knjige završeni, učenici mogu surađivati koristeći Google My Maps da bi isplanirali put/lokacije iz priče. Učenici mogu dodati detalje i opise o svakoj lokaciji iz informacija koje su otkrili u knjizi.

Zatim mogu povezivati i istraživati mjesta ili događaje. Učenici također mogu koristiti Google Maps, Google Views ili Google Art Project da bi dalje istražili svijet povezan s knjigom.

Razredi se mogu povezati s autorima putem Twittera, Skypea ili Google Hangouta da bi osmislili pitanja i produbili svoje razumijevanje teksta koji čitaju. Učenici mogu osmisliti recenziju knjige ili intervju s autorom i objaviti ih na razrednom blogu.

Ideja za lekciju 3

■ Razvijanje matematičkih koncepata

Učenici mogu razviti anketiranje koristeći Google Forms kao grupa ili razred. Učitelj može podijeliti formular putem društvenih medija da bi učenici dobili autentične odgovore. Učenici zatim analiziraju podatke putem Google Sheetsa te zajedno izrađuju prezentaciju koristeći Google Slide, Power Point Online ili Book Creator o onome što su otkrili iz prikupljenih podataka.

Učenici mogu koristiti aplikaciju Explain Everything i osmisliti mini tutorijale o načinima na koje bi mogli sortirati i analizirati setove podataka i donositi informirane sudove.

Ideja za lekciju 4

■ Povezivanje učenja jednog razreda s drugima

Mnoge škole diljem Australije i svijeta imaju slične teme/koncepte koje moraju razviti tijekom godine. Odličan je način za povezivanje učenika povezivanje s razredima iz drugih škola. To se može napraviti putem organiziranja sesije Mystery Hangout ili Mystery Skype.

To učenicima omogućuje da razviju i postavljaju pitanja kako bi pronašli lokacije drugih razreda. Učenike se zatim može poticati da stvaraju prijateljstva putem razrednih blogova, komentiranja i gledanja što drugi učenici objavljuju. Učitelji mogu raditi na povezivanju tema putem istraživanja te jezičnih ili matematičkih jedinica. Učenici mogu zajedno raditi na projektima koristeći programe poput Google Drivea ili Officea 365, te zatim podijeliti svoja otkrića i učenje uz Google Sites, videoisječke, tutorijale ili niz lekcija.

UČENIČKI IZBOR

Najbolji načini za osmišljavanje transformativne učionice jest da učenicima omogućite izbor. Učenicima ne biste trebali govoriti koji alat da koriste kako bi završili neki zadatak. Oni bi morali biti sposobni prilagoditi svoje razmišljanje i razumijevanje ishoda učenja te izabrati alat ili više alata za koje smatraju da će im omogućiti da izrade rad koji pokazuje njihovo razumijevanje ishoda na koji mogu biti ponosni. To ne mora uključivati korištenje uređaja kojima imaju pristup. Opcija mora biti takva da učenici mogu preuzeti vlasništvo nad vlastitim učenjem.

Digitalne aplikacije i alati nastavljaju se razvijati i pojačavati poučavanje i učenje. Evo nekih od mojih omiljenih aplikacija i alata koje koristim u svojoj učionici.

 

BRAINSTORMING:

  • Google Classroom
  • Verso App
  • Padlet
  • Answer Garden
  • Popplet
  • Lucidchart

PRONALAŽENJE INFORMACIJA:

  • Google Search
  • Google Hangouts*
  • Skype*
  • Twitter*
  • Brain Pop
  • Youtube*

* Ova aplikacija/alat ima dobna ograničenja

ORGANIZIRANJE INFORMACIJA:

  • Popplet
  • Lucidchart
  • Google Drive
  • Microsoft Sway
  • Adobe Spark
  • Office 365
  • OneNote

 PREDSTAVLJANJE INFORMACIJA:

  • iMovie
  • Explain Everything
  • Screen Castify
  • Google My Maps
  • Adobe Spark*
  • Shadow Puppet
  • Prezi*
  • Pow Toon
  • Google Drive
  • Office 365
  • Google Sites
  • Blogs
  • Pic Collage
  • One Note
  • Microsoft Sway

* Ova aplikacija/alat ima dobna ograničenja

TRAŽENJE POVRATNIH INFORMACIJA:

  • Kahoot*
  • Google Forms
  • Google Drive
  • Office 365

* Ova aplikacija/alat ima dobna ograničenja

REFLEKTIRANJE:

  • Google Forms
  • Google Sites
  • Popplet
  • Lucid Chart
  • Vero App
  • Blogs
  • Google Drive
  • Office 365

Znamo da će učenici koji kreću u školu diplomirati i zaposliti se na poslovima koji još ni ne postoje. Kao edukatori mi ih moramo pripremiti za to.

Naša uloga nije pružiti činjenice i odgovore, nego dopustiti učenicima da razviju vještine potrebne za rješavanje problema s kojima su suočeni.

Naposljetku, uređaj koji škola odluči kupiti neće automatski pojačati učenje i poučavanje. Ključ uspješne implementacije bilo kojeg uređaja jest učitelj koji transformativno integrira tehnologiju za podupiranje učenika u razvijanju vještina koje su im potrebne za njihovu budućnost.

………………..

NAPOMENA:

  • Autorica teksta je Eleni KYRITSIS, učiteljica iz Melbournea, Australija. Nagrađivana je zbog izvanrednih postignuća i podrške edukacijskoj zajednici nagradom Australski edukator godine 2017.
  • Izvor: elenikyritsis.com
  • Fotografija je samo ilustracija