Jučer-danas-sutra
DOBRO JE ZNATI INFORMACIJE KOJE NAM POMAŽU DA DOPREMO DO NJIH
Što se događa kad zaista slušamo svoje učenike
objavljeno: 24. kolovoza 2017.

Djeca u vašem razredu često imaju najkorisnije informacije – informacije koje nam mogu pomoći da dopremo do njih i naučimo ih nešto, da ih potaknemo i angažiramo, a to može pomoći da zajedno s učenicima provedemo fantastičnu godinu.

  • Što ih pitati?

 EVO NEKOLIKO MOJIH OMILJENIH PITANJA UČENICIMA SVIH DOBI:

  • Koja je najkorisnija stvar koju bih trebao znati o tebi kao učeniku?
  • Što bi promijenio u školi?
  • Opiši neki trenutak u školi tijekom protekle godine kad si se osjećao zaista angažirano. Zašto misliš da je taj trenutak tako pozitivno utjecao na tebe?
  • Što misliš o onome što vaši učitelji misle o vama, a kakvo mišljenje biste vi željeli da učitelji imaju o vama?
  • Ispričajte mi o učitelju za kojeg ste imali dojam da vas dobro poznaje. Kakav učenik ste bili u njegovom ili njezinom razredu? Što je on ili ona napravio da vas upozna?
  • Kad biste mogli izgraditi školu, kako bi izgledala?
  • Što biste željeli da vas ja pitam da bih vam mogao biti dobar učitelj?
  • Što vama čini odličan vikend?

Kad postavljamo pitanja i kad smo iskreno znatiželjni u vezi s onim što učenici kažu, tad pokazujemo autentičnu želju da upoznamo učenike dublje od onoga što kažu rezultati testova ili onoga što su nam drugi učitelji rekli o njima. Postavljanje pitanja i slušanje prenose našu brigu za naše učenike.

  • Upravljanje logistikom

Postoji mnogo načina na koje možete dobiti odgovore na svoja pitanja. U idealnom slučaju sjednite sa svakim od svojih učenika na pet minuta tijekom prvog tjedna škole i poslušajte što oni imaju reći. Takav jedan na jedan kontakt može biti odlična prilika da izgradite odnos s njima.

Ako imate jako puno učenika, tada bi to moglo biti malo teže. Ankete mogu poslužiti kao dobar način da prikupite informacije, iako morate napraviti nešto kako bi djeca znala da ste pročitali – i uvažili – njihove odgovore. Kad sam poučavala u osnovnoj školi, podijelila sam sažetke tako prikupljenih podataka s cijelim razredom, poput „65 posto vas bi željelo da učitelj ne daje domaću zadaću“. To je način da učenicima date do znanja kako su njihova mišljenja uvažena.

Ali, možda je i najvažnije da, kad postavljate učenicima pitanja, morate to činiti otvorenog srca i otvorenog uma – morate biti voljni saslušati što god učenici kažu, ali i obratiti pozornost na ono što nije rečeno. Mnogi naši stariji učenici imali su dovoljno negativnih iskustava u školi zbog kojih su se osjećali kao da ih učitelji ne slušaju. Ovo bi mogla biti godina u kojoj ćete to promijeniti. Svatko zaslužuje da ga se sasluša, a slušanje je moćan način povezivanja s drugima.

  •  Što ste još pitali svoje učenike? Što biste ih još mogli pitati? Podijelite svoja iskustva s nama u komentarima na Facebooku.

……………….

NAPOMENA:

  • Edutopia je online zajednica koja promiče i dijeli znanje o edukacijskim temama. Autori na tom portalu naglašavaju projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org