Školstvo u medijima
EDUKATORI I NOVA TEHNOLOGIJA
Koliko je edukatorima stalo do efikasnosti edukacijske tehnologije? Manje nego mislite!
objavljeno: 24. kolovoza 2017.

…za svoj okrug ili školu, koliko je važno postoje li znanstvena istraživanja koja bi poduprla taj proizvod?“

U sklopu Simpozija o istraživanju efikasnosti edukacijske tehnologije održanog ove godine Kennedy je formirao istraživački tim i prikupio podatke. Ali, na njegovo iznenađenje, rezultati nisu bili očekivani.

„Moja hipoteza je bila da će školski vođe s kojima smo razgovarali i koje smo anketirali reći:

„O da, dajemo prioritet proizvodima koji su provjereni visokokvalitetnim istraživanjima“, kaže Kennedy. „Naravno, otkrili smo da to nije baš točno.“

  • S timom od 13 drugih akademika i stručnjaka Kennedy je anketirao 515 ljudi iz 17 država.
  • Od onih koji su sudjelovali u anketi, 24 posto su bili nadzornici okruga za tehnologiju, 22 posto pomoćni nadzornici, 7 posto upravitelji, 27 posto učitelji, a 10 posto su bili ravnatelji.
  • Unutar te raznolike grupe, 76 posto je izravno kupovalo edukacijsku tehnologiju za svoju školu ili se konzultiralo u vezi s odlukom o kupnji. To je bila grupa od koje je Kennedy očekivao da će se pouzdati u istraživanja o efikasnosti.
  • Međutim, na iznenađenje njegovog tima, otprilike 90 posto sudionika reklo je da nije inzistiralo na istraživanjima prije usvajanja ili kupnje proizvoda.

S druge strane, sudionici su prioritet davali čimbenicima poput “prikladno” za njihovu školu, cijene, funkcionalnosti i usklađivanja s regionalnim inicijativama. Sve te faktore sudionici su ocijenili kao „ekstremno važne“ ili „vrlo važne.“

U izvještaju je jedan od administratora koji su sudjelovali u istraživanju rekao: „Ako je proizvod razvijen koristeći vladine zajmove, to je odlično, ali je još važniji čimbenik u kojoj mjeri taj proizvod odgovara našim potrebama“.

Kennedy je također zabilježio druge izjave koje su ga zapanjile.

„Ovo je bio samo vrh torte“, kaže Kennedy. „Imati mnogo istraživačkih dokaza, poput one vrste dokaza koje zahtijeva savezna vlada, bilo je ‘cool’, ali nije bilo esencijalno. Mene je to iznenadilo i pomalo zabrinulo.“

Kennedy definira nasumične kontrolne pokuse, istraživačku metodologiju koja pokušava odstraniti predrasude i vanjske efekte iz eksperimenta. Iako je taj tip opširnog i pažljivo isplaniranog istraživanja skup, savezna vlada nudi sredstva da bi poduprla grupe koje su voljne proći taj proces.

Međutim, budući da škole ne zahtijevaju takva istraživanja, Kennedy kaže da, iako je vlada ponudila način/put, jednostavno nema volje – a to bi moglo isušiti sredstva.

„Potrošač je onaj koji će morati zahtijevati da se tržište promijeni. Ako školski okruzi kažu: ‘Ja ne kupujem bez nekakvih dokaza temeljenih na istraživanjima’, to bi moglo biti jedina stvar koju će poslovna zajednica poslušati“, kaže Kennedy.

Stoga, što objašnjava edukatore koji su stavili istraživanja na vrh svojih prioriteta? Kennedy smatra da se u tim slučajevima radi o izlaganju kvalitetnim istraživanjima i financiranju od okruga.

„Neki ljudi koji su sudjelovali u našem anketiranju imaju doktorate, drugi su imali napredne diplome i oni razumiju vrijednost istraživanja“, kaže Kennedy. „Neki sudionici su iz okruga koji su vrlo dobro financirani, i oni si mogu priuštiti da budu izbirljivi. Drugi okruzi imaju vrlo ograničene budžete, vrlo ograničeno vrijeme i oni se jednostavno okreću onome što je najjeftinije i najlakše.“

Škole koje ne mogu pokazati akademske dobitke često su pod većim pritiskom od vanjskih izvora, uključujući roditelje i lokalne službenike. Međutim, Kennedy kaže da složena priroda edukacije i sve varijable koje mogu utjecati na postignuća učenika razvodnjuju bilo kakvu odgovornost koja bi se mogla staviti na odluke o kupnji edukacijskih tehnologija koje donose školski okruzi.

„Pretpostavljam da će gledati na to kako poučavamo čitanje i matematiku zato što se u tim slučajevima tehnologiju često koristi kao dodatni alat“, kaže Kennedy. „Čujem kako roditelji govore da žele više tehnologije, ali ne znaju što žele. Oni misle da je bilo kakva tehnologija dobra tehnologija. To je veliki problem koji učitelji ne mogu sami riješiti.“

………………

NAPOMENA:

  • Edsurge donosi uvide i povezuje one koji istražuju kako tehnologija može podržati nepristrane prilike za sve učenike.
  • Izvor: edsurge.com