Školstvo u medijima
KAKO IZRADITI TABLICU ZA HOLISTIČKI PRIKAZ PODATAKA O UČENICIMA
Prikupite drugačiju vrstu učeničkih podataka
objavljeno: 5. rujna 2017.

Svi ti podatci zasigurno mogu biti korisni i pomoći nam da primijetimo obrasce koje možda nismo vidjeli bez prikupljanja tih brojeva na neki način, tražeći praznine, padove i poraste, što nam omogućuje da otkrijemo u čemu smo dobri, a u čemu trebamo pomoć. U smislu određenih akademskih ponašanja, zasigurno možemo do određene mjere kvantificirati učenje učenika i poboljšati našu praksu kao rezultat toga.

Ipak, znamo da to nije dovoljno. Znamo da naši učenici donose sa sobom toliko mnogo drugih vrsta podataka. Toliko mnogo drugih faktora koji doprinose akademskom uspjehu: atmosfera u njihovim domovima, zahtjevi njihovih izvanškolskih aktivnosti, strasti i opsesije koje ih prožimaju.

Te je stvari puno teže a izmjeriti, stoga ni ne pokušavamo, a umjesto toga se usmjeravamo na stvari koje možemo pretvoriti u brojeve.

U proljeće 2015. osnovnoškolska učiteljica Kyle SCHWARTZ zamolila je svoje učenike da završe ovu rečenicu u pisanom obliku:

„Želim da moj učitelj/učiteljica zna . . .“

Odgovori učenika bili su neočekivani, toliko dirljivi da je Kyle Schwartz podijelila neke od njih na internetu, što je u nekoliko sati potaknulo brojne reakcije.

Učitelji su svugdje svojim učenicima postavili isto pitanje te saznali puno o stvarima koje su mučile njihove učenike cijelu godinu:

  • „Želio bih da moj učitelj zna koliko mi nedostaje moj otac jer je deportiran u Meksiko kad su mi bile tri godine i nisam ga vidio šest godina.“
  • „Željela bih da moja učiteljica zna da imam poteškoća pri pronalaženju ravnoteže između domaće zadaće i sportskih aktivnosti.“
  • „Želio bih da moj učitelj zna da nemam kemijske olovke kod kuće.“

Odgovori ilustriraju znatan jaz između podataka koje mi prikupljamo o svojim učenicima.

Unatoč našem trudu da pažljivo ispitamo uspješnost učenika i odaberemo strategije koje najbolje odgovaraju njihovim potrebama, istina je sasvim drugačijami bismo trebali prikupljati, organizirati i analizirati i druge podatke o učenicima – činjenice o njihovim životima kod kuće, o stvarima koje vole i koje ne vole, o njihovim preferencijama u pogledu učenja – stvarima koje su zaista važne.

PRIKUPLJANJE PODATAKA O CIJELOM DJETETU

Većina učitelja se trudi upoznati svoje učenike i mnogi redovito distribuiraju ankete na početku svake školske godine da bi ubrzali taj proces. Problem je u tome što većina učitelja čita ankete samo jednom i zatim ih baca. Dakako, oni se možda namjeravaju vratiti anketama i pregledati ih kasnije, ali prečesto to vrijeme nikada ne stigne.

Mi se oslanjamo na svakodnevne interakcije za izgrađivanje odnosa, a iako neke učenike uspijemo upoznati prilično dobro, drugi jednostavno ostanu u pozadini.

Slijedi primjer tablice u kojoj učitelji mogu pohraniti i pristupiti „drugim“ podatcima koje prikupe o svojim učenicima, što nam daje potpuniju sliku o svakom učeniku. To je tablica koja organizira sve podatke i dopušta nam uvid u stvari koje bismo možda zaboravili.

Mnogi učitelji već vode evidenciju o rođendanima svojih učenika. Pokušajte gledati na ovo kao na malo opširniju tablicu rođendana. Ovo je samo jedna od mogućih sličnih tablica.

Zbog činjenice da je riječ o samo jednom dokumentu, učitelji mu mogu pristupiti puno lakše nego što bi pristupili fasciklu s rezultatima anketa.

Ovaj način prikazivanja informacija olakšava učiteljima uvid u učenike koje moraju bolje upoznati.

Na primjer, tablica sortira informacije o učenicima u sljedeće predložene kategorije:

■ STRASTI: što učenika doista zanima? Obraćanje pozornosti na stvari poput hobija, zbirki i drugih opsesija koje je teže kategorizirati pomoći će vam da se povežete s učenicima. Te informacije će pojačati vašu sposobnost da pomognete učenicima odabrati knjige za samostalno čitanje, teme za pisanje ili istraživačke projekte, ili čak za bolje razumijevanje matematičkih ili povijesnih koncepata stavljajući ih u kontekst stvari za kojima su učenici zaista ludi.

■ OBITELJ: obiteljsko okruženje igra veliku ulogu u akademskom uspjehu učenika. Ta kategorija može uključivati informacije o tome živi li učenik u jednom domu ili putuje između domova dvaju roditelja. Podatci također mogu uključivati broj ljudi koji žive u kućanstvu, ili druge činjenice povezane s obiteljskim okolnostima.

■ AKTIVNOSTI: ova kategorija pomoći će vam da bolje razumijete koje izvannastavne aktivnosti ispunjavaju učenikov raspored kad nije u školi. Je li član sportskog tima? Ima li honorarni posao? Hoće li biti zaposleniji određenih dana u tjednu ili u određeno doba godine? Ne samo da će vam te informacije pružiti potpuniju sliku o učenicima, nego će i pomoći da budete svjesniji drugih stvari i zahtjeva u njihovim životima.

■ STVARI AKADEMSKE PRIRODE: ovdje možete staviti stvari koje vam standardizirani test neće reći o učenikovim potrebama i preferencijama: ima li učenik problema s rukopisom, izražava li snažnu želju da radi samostalno, ima li snažan interes za određeno područje ili aktivnosti… Zapišite te informacije, one će vam pomoći da individualizirate svoje poučavanje kasnije.

■ HRANA I PIĆE: ne, vi niste ugostitelj. Ali zašto ne biste držali popis o najdražim slatkišima ili hrani svakog djeteta? Možete zapisati i njihove alergije.

■ FIZIČKO: uz stvari koje su već navedene na službenoj papirologiji učenika, ova kategorija može uključivati druge koje nisu, ali su također važne, poput potrebe za češćim korištenjem WC-a.

■ VJEŠTINE: naši učenici sa sobom donose određene vještine i talente kojih možda nismo ni svjesni ako ne pitamo, stoga kad saznate nešto takvo, uključite i to u svoju tablicu. Svira li učenik violinu? Bavi li se učenik fotografijom? Unesite te podatke u tablicu. Ne samo da će vam to znanje o učeniku pomoći da ga bolje upoznate, nego bi moglo dobro doći i kad vam budu trebale informacije o određenom području.

■ DRUGO: napraviti mjesta za raznorodne informacije je dobra ideja. Stvari poput osjetljivosti na glasne zvukove, religijske prakse ili nasumične činjenice o prošlosti učenika također bi trebalo zapisati, čak i ako se nužno ne uklapaju u širu kategoriju.

Učitelji mogu i trebaju prikupljati informacije o stvarima koje će im pomoći da izgrade odnose sa svojim učenicima kao cjelovitim osobama.

TABLICA U AKCIJI

Lisa TREMONTE, učiteljica specijalne edukacije pri Osnovnoj školi Apshawa u New Jerseyju, počela je koristiti ovu tablicu u jesen 2014. Nakon što je učenicima dala da ispune anketu, unijela je njihove odgovore u tablicu i tijekom školske godine dodavala podatke u nju.

„Jednostavno bacim pogled na tablicu i odmah imam pristup informacijama koje su zaista važne o mojim učenicima. Koristim je da bih razgovarala s učenicima o njihovim životima izvan škole.“

Iako ova tablica ima akademsku svrhu, nudi i ideje kad učenici imaju poteškoća s pronalaženjem tema za istraživačke projekte, ali joj je veća vrijednost u tome što se zahvaljujući njoj učenici osjećaju kao da nisu nevidljivi.

„Tablica mi omogućuje da postavim svojim učenicima izravna pitanja o sportu kojim se bave, klubovima koje vole, njihovim ljubimcima, braći i sestrama, strastima“, kaže Lisa Tremonte.

„Kad napravim takvo nešto, izraz njihovih lica govori sve. Oni znaju da ih slušam, da mi je stalno do njih i da su mi njihovi životi važni. Tablica mi daje alate potrebne da se pobrinem da se svako dijete osjeća voljeno, sigurno i kao kod kuće u mojoj učionici svaki dan.“

Iako u edukaciji ne postoje čarobna rješenja, izgrađivanje snažnih odnosa s učenicima je možda nešto najbliže tome. To smanjuje probleme upravljanja učionicom, motivira učenike da napornije rade i pomaže nam bolje upotrijebiti strategije poučavanja i općenito školu čini boljim mjestom za svakoga. Ova tablica može vam pomoći da lakše izgradite odnose s učenicima, a to će se dugoročno isplatiti i vama i njima.

………………..

NAPOMENA:

  • Portal Mind Shift istražuje budućnost učenja u svim njegovim dimenzijama – pokriva kulturne i tehnološke trendove, inovativna istraživanja i inovacije u obrazovanju.
  • Izvor: ww2.kqed.org/mindshift