Savjeti stručnjaka
7 USPJEŠNIH TEHNIKA ZA UPRAVLJANJE SREDNJOŠKOLSKOM UČIONICOM
Pozitivni rezultati pozitivnog pojačanja
objavljeno: 6. rujna 2017.

…a ne mogu se čak ni sjetiti je li ikad podigla glas. Ali, nikad nije ni morala. Svako dijete u učionici ju je poštovalo i znalo što očekuje od njega čim je ušetala u učionicu.

Sad kao učitelj znam koliko izazovno upravljanje učionicom može biti. Uvijek tražim svježe pristupe dobrom upravljanju. Slijedi ih sedam koje i sam planiram iskušati ove godine. Neki nisu novi, ali ih vrijedi zapamtiti i naći svjež pristup upravljanju učionicom.

POZITIVNI TELEFONSKI POZIVI

Vrlo je lako ući u naviku nazivanja roditelja samo kad imate neki problem s učenikom. Iako su ti pozivi nužni, poziv roditeljima samo da biste pohvalili dijete još je važniji. Svaki roditelj želi čuti pozitivne vijesti o svom djetetu, a to gotovo uvijek ostavlja pozitivan trag na učenika. Pokušajte svaki dan nazvati roditelje s pozitivnim vijestima, čak i ako je riječ samo o tome da biste ih izvijestili o nekom lijepom komentaru njihova djeteta tog dana u školi. To roditeljima puno znači, a zasigurno će utjecati i na ponašanje djeteta u razredu.

POKAŽITE PONAŠANJE KOJE ŽELITE VIDJETI

Pri početku školske godine obično dovedem drugog učitelja ili administratora u učionicu da bih popričao s njim pred učenicima. Nije važna tema razgovora, nego pokušavamo vrlo namjerno i smisleno pričati o razrednim normama pred učenicima. S njima uspostavljamo očni kontakt tijekom pričanja, ne prekidamo jedan drugog, držimo mobitele u džepovima, s poštovanjem se ne slažemo u određenim stvarima i pokazujemo učenicima kako izgleda dobra rasprava. Jedna je stvar reći učenicima koja su vaša očekivanja, a sasvim druga je pokazati ta očekivanja.

POHVALITE DOBAR RAD

Pripremite nešto za učenike da se imaju čemu veseliti barem jednom mjesečno. Možda neku igru, slatkiše, ili jednostavno odmor. Bez obzira na to o čemu se radilo, dajte im do znanja da je to nagrada za njihov naporan rad, a naporan rad je potreban da bi se postigla ta nagrada. Slavlja su odličan način motivacije. To je također odličan način poticanja djece da ostave mobitele u svojim džepovima.

FORMIRAJTE GRUPNE ‘UGOVORE’

Ako se učenici bave nekim grupnim radom, neka ispune grupne ugovore koji sadrže očekivanja jednih od drugih u grupi. Na primjer:

  • nećemo koristiti mobitele tijekom rada
  • članove grupe koji su odsutni obavijestit ćemo što smo radili tog dana
  • držat ćemo jedni druge odgovornima za ovaj projekt.

Potičite učenike da potpišu takve ugovore i dopustite im da smisle posljedice za njihovo kršenje. To će ih osnažiti da preuzmu odgovornost u svoje ruke i upravljaju sami sobom. Učenici će manje vjerojatno razočarati jedni druge nego svog učitelja, a to je nešto što bi učitelji trebali iskoristiti u svojim učionicama.

 UČINITE NASTAVU ZANIMLJIVOM

Učenik koji se dosađuje često remeti nastavu. To je razlog zbog kojeg je zanimljiv kurikulum jedan od najjačih alata koje učitelj ima u učionici kojom dobro upravlja. Težite stvaranju autentičnog kurikuluma koji angažira djecu, potiče čuđenje i zahtijeva naporan rad. Ne mora sve prštati od uzbuđenja (to nije realno), ali što zanimljivijim možete učiniti svoj razred, tim će vaši učenici biti angažiraniji.

DAJTE UČENICIMA MOĆ

Napravite popis normi sa svojim učenicima na početku školske godine. Vodite ih u raspravi o tome kako bi razred trebao izgledati i kakvo ponašanje očekujete od njih, a zatim zapišite njihove misli na plakat koji možete izvjesiti u učionici. Zatim učenici mogu smisliti pravila i standarde i osjećati se kao da imaju vlasništvo nad njima.

IZGRADITE ODNOSE S UČENICIMA

Nema ništa novoga u ovoj tehnici upravljanja učionicom, ali je nesumnjivo najuspješnija u bilo kojem razredu. Stoga, ako je još niste isprobali, pokušajte sada. Kad učenik može vjerovati svom učitelju i zna da učitelj mari za njega, također će odraditi svoj “dio” u toj dinamici. Moja učiteljica engleskog svojim „podizanjem obrve“ nije prijetila učenicima, ali to nam je bio podsjetnik na to tko smo i gdje smo, a zbog poštovanja prema njoj to je bilo sve što je potrebno da bi nas vratilo učenju. Možda mi nije uvijek bilo toliko stalo do engleskog, ali mi je bilo stalo do nje, a zahvaljujući tome uspio sam naučiti i nešto engleskog.

………………..

NAPOMENA:

  • We Are Teachers je online zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com