7 USPJEŠNIH TEHNIKA ZA UPRAVLJANJE SREDNJOŠKOLSKOM UČIONICOM

Pozitivni rezultati pozitivnog pojačanja

srijeda, 6. rujna 2017.

U srednjoj školi sam imao učiteljicu engleskog koja je savršeno svladala tehnike upravljanja učionicom. Mogla je utišati cijeli razred jednostavnim podizanjem obrve. I to nije bilo zahvaljujući strahu – ta učiteljica je rijetko kažnjavala učenike…

Pozitivni rezultati pozitivnog pojačanja

…a ne mogu se čak ni sjetiti je li ikad podigla glas. Ali, nikad nije ni morala. Svako dijete u učionici ju je poštovalo i znalo što očekuje od njega čim je ušetala u učionicu.

Sad kao učitelj znam koliko izazovno upravljanje učionicom može biti. Uvijek tražim svježe pristupe dobrom upravljanju. Slijedi ih sedam koje i sam planiram iskušati ove godine. Neki nisu novi, ali ih vrijedi zapamtiti i naći svjež pristup upravljanju učionicom.

POZITIVNI TELEFONSKI POZIVI

Vrlo je lako ući u naviku nazivanja roditelja samo kad imate neki problem s učenikom. Iako su ti pozivi nužni, poziv roditeljima samo da biste pohvalili dijete još je važniji. Svaki roditelj želi čuti pozitivne vijesti o svom djetetu, a to gotovo uvijek ostavlja pozitivan trag na učenika. Pokušajte svaki dan nazvati roditelje s pozitivnim vijestima, čak i ako je riječ samo o tome da biste ih izvijestili o nekom lijepom komentaru njihova djeteta tog dana u školi. To roditeljima puno znači, a zasigurno će utjecati i na ponašanje djeteta u razredu.

POKAŽITE PONAŠANJE KOJE ŽELITE VIDJETI

Pri početku školske godine obično dovedem drugog učitelja ili administratora u učionicu da bih popričao s njim pred učenicima. Nije važna tema razgovora, nego pokušavamo vrlo namjerno i smisleno pričati o razrednim normama pred učenicima. S njima uspostavljamo očni kontakt tijekom pričanja, ne prekidamo jedan drugog, držimo mobitele u džepovima, s poštovanjem se ne slažemo u određenim stvarima i pokazujemo učenicima kako izgleda dobra rasprava. Jedna je stvar reći učenicima koja su vaša očekivanja, a sasvim druga je pokazati ta očekivanja.

POHVALITE DOBAR RAD

Pripremite nešto za učenike da se imaju čemu veseliti barem jednom mjesečno. Možda neku igru, slatkiše, ili jednostavno odmor. Bez obzira na to o čemu se radilo, dajte im do znanja da je to nagrada za njihov naporan rad, a naporan rad je potreban da bi se postigla ta nagrada. Slavlja su odličan način motivacije. To je također odličan način poticanja djece da ostave mobitele u svojim džepovima.

FORMIRAJTE GRUPNE 'UGOVORE'

Ako se učenici bave nekim grupnim radom, neka ispune grupne ugovore koji sadrže očekivanja jednih od drugih u grupi. Na primjer:

  • nećemo koristiti mobitele tijekom rada
  • članove grupe koji su odsutni obavijestit ćemo što smo radili tog dana
  • držat ćemo jedni druge odgovornima za ovaj projekt.

Potičite učenike da potpišu takve ugovore i dopustite im da smisle posljedice za njihovo kršenje. To će ih osnažiti da preuzmu odgovornost u svoje ruke i upravljaju sami sobom. Učenici će manje vjerojatno razočarati jedni druge nego svog učitelja, a to je nešto što bi učitelji trebali iskoristiti u svojim učionicama.

 UČINITE NASTAVU ZANIMLJIVOM

Učenik koji se dosađuje često remeti nastavu. To je razlog zbog kojeg je zanimljiv kurikulum jedan od najjačih alata koje učitelj ima u učionici kojom dobro upravlja. Težite stvaranju autentičnog kurikuluma koji angažira djecu, potiče čuđenje i zahtijeva naporan rad. Ne mora sve prštati od uzbuđenja (to nije realno), ali što zanimljivijim možete učiniti svoj razred, tim će vaši učenici biti angažiraniji.

DAJTE UČENICIMA MOĆ

Napravite popis normi sa svojim učenicima na početku školske godine. Vodite ih u raspravi o tome kako bi razred trebao izgledati i kakvo ponašanje očekujete od njih, a zatim zapišite njihove misli na plakat koji možete izvjesiti u učionici. Zatim učenici mogu smisliti pravila i standarde i osjećati se kao da imaju vlasništvo nad njima.

IZGRADITE ODNOSE S UČENICIMA

Nema ništa novoga u ovoj tehnici upravljanja učionicom, ali je nesumnjivo najuspješnija u bilo kojem razredu. Stoga, ako je još niste isprobali, pokušajte sada. Kad učenik može vjerovati svom učitelju i zna da učitelj mari za njega, također će odraditi svoj "dio" u toj dinamici. Moja učiteljica engleskog svojim „podizanjem obrve“ nije prijetila učenicima, ali to nam je bio podsjetnik na to tko smo i gdje smo, a zbog poštovanja prema njoj to je bilo sve što je potrebno da bi nas vratilo učenju. Možda mi nije uvijek bilo toliko stalo do engleskog, ali mi je bilo stalo do nje, a zahvaljujući tome uspio sam naučiti i nešto engleskog.

………………..

NAPOMENA:

  • We Are Teachers je online zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com
Vezani članci
Školski portal: U eri pametnih telefona učenici trebaju pomoć sa socijalnom pismenošću

U eri pametnih telefona učenici trebaju pomoć sa socijalnom pismenošću

Učenici trebaju pomoć sa socijalnim vještinama jer su cijeli životni…

Školski portal: KRITIČKO RAZMIŠLJANJE: 6 pitanja za svaku situaciju

KRITIČKO RAZMIŠLJANJE: 6 pitanja za svaku situaciju

…i promoviranju interakcije s tim načinom razmišljanja uz postupno preuzimanje…

Školski portal: Digitaliziranje tradicionalnog podučavanja nije inovativno

Digitaliziranje tradicionalnog podučavanja nije inovativno

No nije uvijek tako. Zapravo, mnogi programi i alati edukacijske…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: 14 strategija za upravljanje razredom

14 strategija za upravljanje razredom

Ne samo da je ona „praktično…

Školski portal: Prvašićima posebni kalendari za novu školsku godinu

Prvašićima posebni kalendari za novu školsku godinu

… za sve učenike prvih razreda…

Školski portal: Općina Saborsko školi donirala računala i projektore

Općina Saborsko školi donirala računala i projektore

Naime, od ove školske godine PŠ…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…