Jučer-danas-sutra
I ZABAVNO I KORISNO
Korisna vježba u kojoj nema netočnih odgovora
objavljeno: 25. rujna 2017.

To posebno volim raditi na početku sata. Jedna takva vježba može probiti led i odrediti ton ostatku lekcije. To je lekcija koja traži da budete kreativni, istražujete i dijelite ideje koje mogu biti i blesave i koje omogućuju grupno rješavanje problema.

Jednom su kolege s fakulteta promatrali moj rad na nastavi dok sam koristio ovu vježbu. Na kraju ih je dvoje zaglavilo u dubinskoj raspravi o tome trebali li suknja biti zabranjena.

JEDNA OD MOJIH NAJDRAŽIH VJEŽBI KOJE ZADAJEM UČENICIMA JE:

  • zamislite svijet u kojem svaki dan nestaje gravitacije na jednu minutu. Kako bi izgledala soba u kojoj smo sad? Kako bi izgledali naš grad i škola?

Učenici idu u različitim smjerovima. Možda bi ljudi imali repove ili usisavač na stopalima koji bi ih sprječavali da ne odlete u zrak kad nestane gravitacije, automobili bi morali funkcionirati na magnet ili na tračnicama, a sobe bi možda morale biti tapecirane.

Šećem učionicom dok učenici “rješavaju” problem u malim grupama. Čujem ih kako pitaju je li samo plutamo ili se krećemo dalje k nebu? – pitanja na koja nemam odgovor. Mogu dati odgovor kakav žele, što im daje još više prostora za igranje idejama.

Jednom kad smo dijelili ideje neka je učenica rekla: „Naš tim ima još jednu dobru ideju!“ Pogledala je u kolegu kojije očito nije želio podijeliti. Nije se dala smesti: „Njegova je ideja bila da bi trebala postojati neka vrsta vremenske prognoze, ali vezano za nestanak gravitacije. Ona bi bila dio noćnih vijesti, nešto poput: Vjerujemo da će minuta bez gravitacije nastupiti u 10.23. I čak iako ta osoba nije u pravu, prognoza bi i dalje postojala. Ni postojeća prognoza nije uvijek u pravu, je li tako?“ Cijeli razred je smatrao da je to točno. Udijelio sam kompliment i njoj koja je podijelila ideju s nama i njemu koji je očito kreator ideje, ali je nije htio podijeliti.

Ona je bila ponosna, a što je još važnije, vidio sam promjenu i u kreatoru ideje. Izišao je iz oklopa i uključio se. Razred se pretvorio u pravu zajednicu.

Vježba je zaista zabavna, učenici se užive i uživaju u raspravi u kojoj nema netočnih odgovora, a korisna je jer pomaže učenicima da se otvore.

………………

NAPOMENA: