Školstvo u medijima
VELIKA BRITANIJA > MENTALNO ZDRAVLJE UČENIKA
5 stvari koje škole mogu napraviti da pomognu
objavljeno: 6. rujna 2017.

U Velikoj Britaniji 79 posto učitelja u osnovnim i srednjim školama izvještava o porastu stresa, tjeskobe i napada panike kod svojih učenika te porastu depresije, samoozljeđivanja i poremećaja prehrane. Ali, bez posebne obuke – koja trenutačno nije obavezna – mnogo onih koji rade u školama osjeća se nepripremljenima za izazove s kojima su suočeni.

S tim na umu, slijedi nekoliko načina na koje škole mogu pokušati pomoći.

POČNITE PRIČATI O TOME.

Mentalno zdravlje mora biti integrirano u školski kurikulum, što će povećati razumijevanje i smanjiti stigmu koja ide uz te probleme. Bez toga učenici možda neće biti svjesni da se njihovo mentalno zdravlje pogoršava ili će se sramiti potražiti pomoć.

Kad bi učitelji i učenici imali više otvorenih rasprava o mentalnom zdravlju, probleme bi bilo lakše otkriti prije, a to bi pomoglo izgraditi znanje i razumijevanje učenika o toj temi.

U idealnom slučaju o mentalnom zdravlju se mora raspravljati kao i o tjelesnom odgoju i zdravoj prehrani, zato što istraživanja pokazuju da, kad škole usvoje sveobuhvatan pristup raspravi o mentalnom zdravlju, to pomaže svim učenicima – uključujući i one koji već imaju neke mentalne probleme.

STVORITE SIGURAN PROSTOR.

Učenici postižu bolje rezultate u školi kad se osjećaju sigurno – to znači da moramo eliminirati probleme poput bullyinga i cyberbullyinga.

Dokazi također pokazuju da, kad učenici imaju osjećaj pripadnosti, dobre odnose s kolegama i učiteljima, te kad se njihovo mišljenje uzima u obzir, to podupire pozitivno mentalno zdravlje u školama.

PODRŠKA SVIMA.

Svi u školama, od učitelja do asistenata na nastavi i ostatka školskog osoblja, imaju ulogu koju moraju igrati u poboljšanju školskog okruženja – i učiniti ga otvorenijim za raspravu o mentalnom zdravlju.

Ali, to mogu postići samo ako i sami imaju podršku i ako su zdravi. Podrška i briga za dobrobit školskog osoblja i sama će pozitivno utjecati na učenike. Istraživanja pokazuju da kad je osoblje uvježbano za pitanje mentalnog zdravlja, tad je samopouzdanije i u pružanju podrške učenicima. Ista istraživanja također pokazuju da to dodatno uvježbavanje za brigu o mentalnom zdravlju učenika pomaže poboljšati i otpornost školskog osoblja i zadovoljstvo na poslu.

POBRINITE SE DA UČITELJI ZNAJU KAKO POMOĆI.

Ravnatelji bi trebali zahtijevati obuku na planu mentalnog zdravlja za sve nove učitelje, a prije nego škola zaposli novog učitelja, trebala bi ga pitati kakvo znanje o mentalnom zdravlju taj učitelj/učiteljica ima. To može uključivati razumijevanje faktora rizika i otpornosti, kako uočiti znakove mentalne bolesti te kako pružiti podršku i naći pomoć za rizične učenike.

To će osigurati da svi novi učitelji steknu osnovno razumijevanje izazova mentalnog zdravlja s kojima su suočeni i olakšati im da pomognu učenicima kojima je to potrebno.

SHVATITE DA JE ‘POTREBNO CIJELO SELO…’

Briga o mentalnom zdravlju djeteta nije nešto što može biti učinjeno u malim razmjerima, to uključuje promjenu u načinu na koji svi ne samo rade zajedno, pa i razgovaraju o problemima.

Dobra je vijest da postoji mnogo dodatnih stvari koje škole već rade na tom području, uključujući suradnju s roditeljima i angažiranje školskog osoblja kao mentora za ranjive učenike. Mnoge škole su također uvele “vršnjačko mentorstvo”, u kojem su djeca udružena sa starijom djecom koja se mogu brinuti za njih.

Pokazalo se da je vođenje izvannastavnih društvenih aktivnosti za učenike također pozitivno utjecalo na učenike, pružajući im prostor u kojem mogu poraditi na svojim emocijama i razviti strategije koje će im pomoći u rješavanju problema.

………………

NAPOMENA:

  • Portal The Conversationje neovisni izvor vijesti i stavova iz akademske i istraživačke zajednice. Naš tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
  • Izvor: theconversation.com