Školstvo u medijima
ISKUSTVO ZNAČI PUNO
Četiri pogreške koje se događaju na početku [i kako ih izbjeći]
objavljeno: 7. rujna 2017.

Prva godina u učionici može biti prožeta sumnjama i brigama:

  • Znam li dovoljno?
  • Uče li učenici dovoljno?
  • Kako se nositi s problematičnim ponašanjem?
  • Kako nadvladati strah od neuspjeha?

Kako bismo vam pomogli tijekom prvih dana u učionici, zamolili smo uspješne učitelje -veterane da podijele s nama četiri glavne pogreške koje su radili kao novi učitelji i daju nam savjet kako ih izbjeći.

POGREŠKA KOJA SE DOGAĐA NOVIM  UČITELJIMA BR. 1:

Neuzimanje dovoljno vremena za upoznavanje učenika

Istraživanja pokazuju da učenici postižu bolje rezultate te imaju manje problematičnih ponašanja u učionici u kojoj učitelji rade na povezivanju sa svojim učenicima.

Kevin PARR, učitelj četvrtog razreda tijekom proteklih 13 godina, naučio se povezati se sa učenicima na samom početku svog rada: „Jedna od najvećih pogrešaka na početku moje karijere bilo je to što sam se previše fokusirao na sadržaj, a premalo na djecu,“ kaže Parr.

„Nedovoljno poznavanje učenika može učitelje navesti na etiketiranje djece zbog njihove percipirane lijenosti ili nezainteresiranosti za predmet, dok je zapravo stvarnost problema u čimbenicima izvan škole.“

Njegov savjet je: „Upoznajte svoje učenike i dopustite svojim učenicima da oni upoznaju vas.“ Parr dijeli osobne priče o svojoj obitelji i djetinjstvu, igra igre sa svojim učenicima tijekom odmora i priča s njima o njihovim interesima i hobijima.

On kaže da izgradnja odnosa pomaže učenicima da se osjećaju sigurno i podržano te da budu spremniji riskirati – što je nužno zbog toga jer je „učenje nemoguće bez riskiranja.“

POGREŠKA KOJA SE DOGAĐA NOVIM UČITELJIMA BR. 2:

Nepostojanje pravila za upravljanje razredom

Kada stvorite strukturu pomoću razrednih rutina i pružite jasan niz pravila i očekivanja, vaš školski dan teče prilično glatko. Učenici znaju što očekivati, ali znaju i što se očekuje od njih.

Tijekom svog prvog dana kao učiteljica, Amanda BROOKS koristila je PowerPoint prezentaciju da bi svoje učenike petog razreda upoznala s pravilima i procedurama svoje učionice.

Ona i njezini učenici vježbali su sve situacije – od svoje jutarnje rutine do toga kako se ponašati kada posjetitelj uđe u učionicu. Brooks kaže da ovo pravilo definira ozračje u učionici i garantira odličnu školsku godinu.

Brooks – koja sada podučava nove učitelje kako upravljati svojim učionicama – kaže da su joj uhodane procedure u ranom startu pomogle da se fokusira na podučavanje i uživa u svojoj karijeri, umjesto da se brine o problemima s ponašanjem učenika.

POGREŠKA KOJA SE DOGAĐA NOVIM  UČITELJIMA BR. 3:

Zaboravljanje da učenici trebaju aktivno sudjelovati u učenju

Michael FISHER podučavao je 13 godina prije nego je postao edukacijski savjetnik. Već u  prvoj godini podučavanja shvatio je da je bio toliko fokusiran na izbjegavanje problema u ponašanju i pokušavanje držanja pozornosti učenika da nije uključivao učenike u učenje.

U jednoj ranoj lekciji o kinetičkoj energiji, npr., Fisherovi učenici su pogledali video o ‘vlaku smrti’. Na testu krajem tjedna, polovica učenika je pala na testu.

„Stvar je bila u tome da ih nisam ništa naučio. Oni nisu bili angažirani,“ objašnjava Fisher.

Sljedeće godine, Fisher je dopustio učenicima da sami izrade vlastite makete ‘vlakova smrti’. Bez spominjanja kinetičke energije, rekao je učenicima neka testiraju različite situacije i otkriju što se dešava kada naprave mali brijeg, a što kada naprave strmi brijeg te  jednom koriste metalnu, a drugi put drvenu kuglu.

Fisher kaže da su rezultati takvog učenja bili znatno bolji.

POGREŠKA KOJA SE DOGAĐA NOVIM  UČITELJIMA R. 4:

Neiskorištavanje online i offline podrške

Ne uspjeti stvoriti profesionalnu mrežu za učenje je velika pogreška koju novi učitelji stalno ponavljaju, kaže Fisher. Bez obzira koristite li Facebook, Twitter, Instagram ili blogove, Fisher kaže da ovi alati mogu novim učiteljima pružiti personalizirani profesionalni razvoj.

Stvaranje kontakata s kolegama u vašoj školi također može pomoći. Saznajte ima li vaša škola profesionalnu zajednicu za učenje ili mentorski program ili se jednostavno povežite s učiteljima u svojoj školi. Bez obzira što radili, vi niste otok.

„Mislim da je štetno za učitelje da se zatvaraju u svojim kabinetima i ne puštaju ništa unutra – nova iskustva, nove načine obavljanja stvari, nove metodologije. Ako niste voljni podijeliti, dati i primiti, radite li ono što je najbolje za djecu?“

 

………………

NAPOMENA:

  • TeacherVision nudi resurse koji će vam pomoći tijekom vaše prve godine podučavanja i kasnije.
  • Autorica teksta je Wendy McMahon  koja se bavi pisanjem o edukacijskoj tehnologiji više od 15 godina.
  • Izvor: teachervision.com

 

https://www.teachervision.com/blog/morning-announcements/4-mistakes-new-teachers-make-how-avoid-them?utm_source=facebook&utm_medium=social