Savjeti stručnjaka
UČITELJI I PREZENTACIJA
4 pogreške u interpretaciji koje bi učitelji trebali izbjegavati
objavljeno: 8. rujna 2017.

Robert JOLLES, govornik, konzultant i autor, objašnjava nekoliko općih pogrešaka u prezentaciji i načine kako ih izbjeći.

  Previše informacija

Nastavnici ne bi trebali zasipati djecu s previše informacija. Ali, duga lista državnih standarda i drugih zahtjeva često ih vodi u tom smjeru. „Od njih se zahtijeva da prenesu mnoštvo informacija“, kaže Jolles. „Oni gube srca i umove svojih učenika kada ih automatizirano zatrpavaju s previše informacija.“

Učiteljima je često propisan niz vještina koje učenici moraju naučiti, a možda nemaju za to predispozicije. U tom slučaju učitelji ne mogu jednostavno odrezati dio kurikuluma. Rješenje može biti podjela informacija. Na primjer, neke informacije mogu prezentirati, a druge prepustiti učenicima da ih istražuju sami ili u skupinama. „Ako naglasite sve, ništa ne naglašavate”, kaže Jolles. „Ideja je potaknuti i motivirati”.

  Pogrešna upotreba vizualnih alata

Umjesto da se potpuno oslanjate na prezentaciju u Power Pointu koja omamljuje publiku, Jolles predlaže raznovrsne vizualne alate. Opcije uključuju bijele ploče (tradicionalne ili elektroničke), flip karte, predmete koje prosljeđujete iz ruke u ruku i demonstracije.

Pokušajte učenike potaknuti da se malo pomaknu. Na primjer, mogu ustati i napisati nešto na ploči, okružiti neki predmet, dodati neki predmet. Možda će morati malo nagnuti glavu da vide drugi dio bijele ploče. Ako ih pomalo pokrećete, zadržavate njihovu pozornost.

  Loša pitanja

Da biste potaknuli konverzaciju, morate učenicima postaviti pitanja koja nadilaze puko ponavljanje činjenica koje ste upravo izložili. Zamolite ih da rade usporedbe ili analize. Svijet se ne vrti samo oko činjenica.

  Pogrešno korištenje pauza

Nemojte dopustiti da vaš plan izlaganja ili sat diktiraju kad ćete uzeti pauzu. Umjesto toga, promatrajte učenike. Ako vidite da gube interes, uzmite pauzu ili, ako to nije moguće, uključite aktivnosti koje će ih pokrenuti. Možete ih jednostavno zamoliti da nađu partnera i odgovore na dva pitanja.

„Ne mogu uvijek uzeti pauzu – dodaje Jolles – ali mogu ih natjerati da ustanu, kreću se ili okreću, da rade bilo što drugo osim gledanja u mene.“

………………

NAPOMENA: 

  • CONCORDIA UNIVERSITY PORTLAND –posvećeno pripremi učenika za život i življenje te podršci edukatorima.
  • Izvor: education.cu-portland.edu