Jučer-danas-sutra
A ŠTO JE S MOTIVACIJOM UČITELJA? ŠTO MOŽE UČINITI ŠKOLA?
Sretniji učitelj, bolji učenik
objavljeno: 11. rujna 2017.

Kada učenici uspješno završe projekt ili ispit, pokazuju sposobnost kritičkog mišljenja ili empatiju, nastavnici su najsretniji. Zašto? Jer su zadovoljni i angažirani učenici dokaz dobro obavljenog posla.

Ali put do uspjeha nije jednostavan. Danas se od učitelja očekuje da se nose sa sve većim učionicama i i sve manjim budžetima. Moraju slijediti stroge programe i planove koji ostavljaju malo prostora za inovaciju i spontanost. Nadalje, nastavnici slijede sve veći standard dok njihova autonomija nad sadržajem koji predaju ostaje vrlo slaba.

Nije ni čudo što mnogi učitelji izgaraju. Srećom, postoje brojne stvari koje se mogu poduzeti kako bi se motiviralo učitelje. U konačnici – sretniji učitelji imaju uspješnije učenike. Posljedično takva visoka postignuća dovode i do zahvalnih roditelja punih podrške. A tko to ne želi?

Do kraja ovog posta, saznat ćete tri različita načina za podršku učiteljima koji mogu osigurati akademsku sredinu koja je jednako korisna za učitelje i učenike.

OSIGURAJTE AUTONOMIJU

Učitelji predvode učenje učenika. Zbog toga učitelj mora imati autonomiju.

Što se više potiče učitelje da dijele svoje ideje i znanje, to će više koristi imati škola i učenici.

Istraživanja pokazuju da učitelji koji osjećaju više kontrole nad svojim radom, bolje obavljaju posao i postižu pozitivnije rezultate.

Ako nema slobode donošenja odluke oko nastavnih planova teško je naći način za motiviranje učitelja. Većina nastavnih planova je komplicirana i zahtijeva malo više od implementacije. No, čak i kada nemate slobodu mijenjanja sadržaja postoje mogućnosti za poboljšanje i, ako ste ikada svjedočili nastavi gdje učenicima klone glava tijekom predavanja, razumjet ćete zašto učionice imaju mnogo koristi od malo spontanosti i interakcije.

DOPUSTITE SURADNJU

Učitelji su doživotni učenici. Što znači da se stalno trude rasti i cvjetati. Jedan od ključnih načina za buđenje motivacije učitelja je omogućiti prilike za međusobnu suradnju.

Sljedeći put kada se vaša škola bude suočavala s ključnim odlukama, zašto ne dopustiti učiteljima da se sastanu kako bi razmotrili neka rješenja?

Ako imate nekoliko novih učitelja, pokušajte provesti mentorski program. Pitanja poput upravljanja razredom, brige oko nastavnih planova i slaganja rasporeda lakše je rješiti u prijateljskom okruženju.

Mentorski programi su sigurno korisni za aklimatizaciju novih učitelja, ali kako motivirate učitelje veterane?

Vježbajte ih. Seminari i treninzi potrebni su za profesionalni razvoj na svim razinama. Nitko se ne želi osjećati kao dinosaur kad se nađe licem u lice s novim tehnologijama i obrazovnim metodama.

Ako trebate malo pomoći u odlučivanju o tome što ponuditi svojim učiteljima, pitajte ih!

PONUDITE PRIZNANJE I POŠTOVANJE

Pored uspjeha učenika, učitelji žele i priznanje i poštovanje od strane školske administracije.

Ako moraju stalno slušati o svemu što učitelji ne čine kako treba, teško da će ih to motivirati da rade bolje. Ali, znate što hoće? Komplimenti.

Tako je – potaknite motivaciju učitelja s nekoliko riječi afirmacije. Kao što je jedan odgojitelj napisao: „Pohvale su motivirajuće. Kada kažete nekome što čine dobro, oni će nastaviti raditi ono što rade dobro.“

Provedite nekoliko trenutaka dajući priznanja o izvrsnost putem e-poruka ili na sastancima. Istaknite učitelje zbog isprobavanja novih projekata i obrazovnih inicijativa.

Učitelji uvijek cijene pohvale, a i razumiju da je procjena vrlo važna. Zapravo, oni žele biti ocjenjeni. No, povratne informacije, komentari i prijedlozi moraju biti pošteni, a standardi i zahtjevi moraju biti ostvarivi.

………………

NAPOMENA:

  • Getcatchbox – stranica koja nudi usluge organizacije u obrazovanju s naglaskom na ‘catchbox’, prvi mikrofon mikrofon koji se može dobacivati za učinkovitije i interaktivnije sastanke ili predavanja.
  • Izvor: getcatchbox.com