Jučer-danas-sutra
PRIMJERI IZ PRAKSE > OŠ IVANA KUKULJEVIĆA, BELIŠĆE
Kako je mačka postala naj-asistent u nastavi
objavljeno: 12. rujna 2017.

Takvo osluškivanje dokumentirale su dvije učiteljice. Prva je Karmen SOLDO i sada je učiteljica u trećem razredu, a druga je Andrea FEKETE, pripravnica u školi. Prva je „mačji projekt“ opisala u svom blogu, a druga je o njemu snimila filmić, i sve to u OŠ Ivana Kukuljevića u Belišću.

„Bliži se kraj školske godine. Gradivo je obrađeno, provjereno, velika većina toga usvojena. Bila je ovo zanimljiva godina. Imali smo velik broj radionica, priredaba, nastupa, natjecanja, posjeta. Posljednjih dana nastave nastojim učenike razveseliti i učiniti im nastavu još zanimljivijom.

Evo kako je izgledao jedan od takvih dana.

Moja praktikantica Andrea i ja danima smo pripremale materijale. Kada smo pomislile „to je to“, dosjetile bismo se neke nove ideje.

Moji učenici vole životinje te sam se odlučila za temu Mačka. U petak, posljednji dan nastave u tjednu, rekla sam im da im za ponedjeljak pripremam iznenađenje te da u školu trebaju ponijeti samo pernicu i pribor za likovni. Samo su se pogledavali, već su tada bili vrlo znatiželjni.

Roditelji su mi poslije ispričali koliko su cijeli vikend bili uzbuđeni zbog toga.

Stigao je ponedjeljak koji sam (priznajem) i ja nestrpljivo iščekivala. Uranila sam u školu te priredila novi razmještaj stolova za skupni rad i ostavila slobodan središnji prostor učionice. Dočekali su me na mjestima, vidljivo uzbuđeni. I počelo je.

Temu dana morali su odrediti rješavanjem zagonetke. Poslušali smo pjesmu Duet mačaka. Nakon toga čitala sam im priču Pustolovine mačića Leopolda koju je napisala učenica naše škole. Analizirali smo priču, odgovarali na pitanja, prepričavali te shvatili poruku. Nakon toga saznali smo i istražili zanimljivosti o mački i sve to napisali u umnu mapu. U našoj školi za vrijeme velikog odmora učenici piju mlijeko te smo i to iskoristili za nastavu i usvajanje zdravih navika. Oponašali smo pokrete mačke, rješavali „mačkaste“ matematičke zadatke. Pogledali smo crtić o mačku Tomu. Izrađivali smo mačku od kartona te radili kartonski tisak. Bilo je lijepo vidjeti kako rade u paru i međusobno si pomažu. Bojili smo lik mačke. Najveće iznenađenje za njih je bilo kada sam u učionicu donijela veliku košaru. U njoj su bile dvije male mačkice. Poigrali smo se s njima i ponovili pravila ponašanja prema životinjama. Naravno da nam je jedna mačkica pobjegla ispod radijatora, ali uspjeli smo je „spasiti“.

Za domaću zadaću učenici su imali zadatak opisati dan i iznijeti svoja zapažanja. Zadaću su svi napisali, rekli su kako su jedva čekali da je napišu. Dojmovi su bili izvrsni. I u danima koji slijede doticali smo se zadane teme, opisivali lik mačke, pjevali pjesme, uredili razredni pano.

Gospođa koja nam je donijela mačkice rekla je da jednu želi udomiti te je Tena, nakon razgovora s roditeljima, postala ponosna vlasnica. Svakako ćemo otići u posjet Teni i vidjeti kako mačkica napreduje.

Ovakvim načinom rada učenici međusobno bolje surađuju i pomažu jedni drugima. Socijalizacijskim vještinama, komunikaciji te toleranciji trebamo ih učiti kroz njima bliske sadržaje i teme. U radu su opušteniji, slobodniji i kreativniji. Kako su oni rekli, ovo je bio dan za pamćenje.” [ IZ DRUGIH IZVORA | Facebook ]