Školstvo u medijima
TKO JE KRIV I ŠTO ČINITI
8 razloga zašto djeca ne uvažavaju učitelje
objavljeno: 25. rujna 2017.

DVOJNOST I LICEMJERJE: zahtijeva mnogo, a daje malo. To se ne odnosi samo na rad u školi, nego i na odgoj.

SINDROM RUŽIČASTIH NAOČALA: očekivanje da će učenici odmah prionuti na učenje i da će se besprijekorno vladati te da će roditelji 100 posto ispunjavati zahtjeve i preporuke pedagoga. Potrebno se prisjetiti da učenici i njihovi roditelji nisu ništa obavezni činiti. Zadaća učitelja je navesti učenika da stremi k znanju vlastitom željom i zainteresiranošću.

UVREDE: vrijeđanje učenika, vikanje, kažnjavanje za propust – to nije put k poštovanju. To je put k strahu, gađenju i preziru i ništa više.

NEDOSTATAK KONTAKTA: učitelj koji ne sluša učenike ne može „držati publiku“, brzo gubi interes i poštovanje. U radu s auditorijem potreban je stalan trud.

SINDROM ‘ZABORAVIO SAM’ (nedostatak povratnih informacija): ne smijete zaboravljati obećanja dana učenicima, oni to ne zaboravljaju.

SINDROM ‘JER SAM JA TAKO REKLA’: ako želite izgraditi odnos s razredom isključivo postavljajući se iznad učenika, koristeći model vrlo važne načelnice, to je vrlo neučinkovita opcija. Držimo balans, bez izleta u prisnost.

SINDROM ‘JA SAM NAJPAMETNIJI’: ako je netko učitelj, to ne znači da je najpametniji.

ODBIJANJE PRIZNAVANJA SVOJIH POGREŠAKA: djeca i posebno tinejdžeri cijene hrabrost i iskrenost. Osim toga, svjesni su da i sami imaju pravo za pogreške i da ih zato ne treba osuđivati ili ponižavati.

OVISI LI SVE O NASTAVNIKU?

Naravno da ne. Postoje teška djeca, problemi u obitelji u kojima je pojam „poštovanje“ znanstvena fantastika. Nitko ne može silom izmijeniti odgoj koji dolazi iz obitelji, ali možemo raditi na nedostatcima svakog djeteta, njegujući dostojanstvo, dajući podršku, ohrabrenje i odgovarajuću kaznu za prijestupe.

„Zlatno pravilo” koje se primjenjuje u pedagoškom procesu – zahtijevanje i davanje – trebaju biti jednaki. Ako mi sami iskazujemo poštovanje, uvažavamo osobnost učenika, to će uroditi plodom. Radimo na sebi!

………………

NAPOMENA:

  • Pedsovet.su – ruska stranica namijenjena pedagozima i učiteljima prenosi novosti, metode, mišljenja i istraživanja te pruža podršku odgovarajući na pitanja publike i otvarajući teme na forumu.
  • Autor članka Irina Leonidovna DAVIDKO, profesorica povijesti i geografije.
  • Izvor: pedsovet.su