Zanimljivosti
ŠTO TO ZNAČI ZA PRIVATNOST DJECE
Porast popularnosti personaliziranih knjiga
objavljeno: 26. rujna 2017.

Odrasli koji redovno čitaju knjige u prosjeku su općenito zadovoljniji životom.

Istraživanja također otkrivaju da čitanje iz užitka može biti ključni faktor u razini sreće kod djece. Pokazalo se da je čitanje važnije za kognitivni razvoj djece nego razina edukacije njihovih roditelja. U smislu životnih postignuća to je također i moćniji faktor od socioekonomske pozadine.

Ipak, unatoč svim prednostima koje čitanje može donijeti, statistike iz 2014. pokazuju da jedan od pet jedanaestogodišnjaka u Engleskoj nije ovladao vještinom čitanja na dovoljnoj razini.

S ovim na umu, sve što može pomoći potaknuti djecu na čitanje smatra se izuzetno korisnim.

PERSONALIZIRANO ČITANJE

Tijekom godina sve popularnije su postale personalizirane dječje knjige. Personalizirane knjige su knjige kod kojih se imena, adrese te stvari koje djeca vole ili ne vole unesu u priču, a likovi čak mogu i izgledati poput djece. Ove knjige se prodaju online i postale su vrlo popularne kod mnogih izdavača dječjih knjiga.

WONDERBLY – jedan od najvećih izdavača personaliziranih knjiga – je prodao više od 2,7 milijuna kopija svog najpopularnijeg naslova „Mali dječak/djevojčica koji je izgubio svoje ime“.

Djeca vole personalizirane knjige zbog toga što su one posebno napravljene za njih i jer se oni sami ili njihovi prijatelji i članovi obitelji pojavljuju u knjizi kao heroji priče. A čitanje personalizirane knjige zajedno sa svojim djetetom može biti zaista divno iskustvo za roditelje i za djecu.

Ali personalizacija knjiga na ovaj način također pokazuje kako se posao izdavača dječjih knjiga sada mijenja.

Osim što proizvode knjige, oni su sada i upravitelji podacima – odgovorni za privatnost i povjerljivost dječjih podataka.

STRAHOVI U VEZI PITANJA PRIVATNOSTI

Trenutno ne postoje nikakve nacionalne smjernice u vezi količine, pohrane ili dijeljenja podataka koje prikupljaju izdavači i proizvođači personaliziranih knjiga, stoga roditelji moraju vjerovati integritetu pojedinih tvrtki da podaci o njihovoj obitelji neće biti korišteni u pogrešne svrhe ili zagubljeni. Ovi podaci često uključuju informacije poput djetetovog datuma rođenja, spola, adrese i fotografija.

Iako je do određenog napretka već došlo – od ožujka 2018. će se uvesti Regulacija općih podataka diljem EU – još uvijek je slučaj da osobni podaci djece mogu postati uhvaćeni u mrežu kompleksnih legalnih i tehničkih izazova ako ikada budu ponovno upotrijebljeni, konsolidirani ili organizirani od strane izdavačkih tvrtki.

Intervjui koji su napravljeni s britanskim izdavačima dječjih knjiga i dizajnerima aplikacija također pokazuju da mnogi od njih barataju velikim količinama dječjih privatnih podataka, ali ne znaju nužno kako ih efektivno koristiti.

KAKO PODATKE OPET UČINITI SIGURNIMA?

To je razlog zbog kojeg UCL Institut Edukacije razvija novu tehnologiju za personalizirano čitanje te radi na rješavanju poteškoća u vezi personaliziranih knjiga.

Ova tehnologija osmišljena je da bi pomogla internetskoj razmjeni osobnih podataka te dopušta bilo kome da pohrani svoje osobne podatke za sebe, tako da se ne mora oslanjati na vlade ili korporacije.

Kad bi izdavači koristili ovu tehnologiju, privatni profil djeteta mogao bi sadržavati njegove osobne podatke u bazi podataka koju bi dijete posjedovalo. To znači da bi djeca i njihovi skrbnici mogli posjedovati vlastite osobne baze podataka na isti način na koji posjeduju fizičke stvari te dijeliti podatke pod vlastitim uvjetima.

………………

NAPOMENA:

  • The Conversation – nezavisni izvor vijesti i pogleda koji je kreirala akademska i znanstvena zajednica.
  • Izvor: theconversation.com