Savjeti stručnjaka
SEDAM AKTIVNIH NAČINA
Kako probiti led sa svojim učenicima
objavljeno: 14. rujna 2017.

IZRADITE „POZITIVNE GRUDE“

Neka učenici napišu pozitivan citat, riječ ohrabrenja, ili naslikaju pozitivnu sliku na komad papira. Zatim neka taj papir zgužvaju u papirnatu grudu i neka je bace prema nekome. Doslovce možete gledati kako pozitivnost leti učionicom. Neka učenici sjednu ukrug, otvore papirnate grude i pročitaju ih. Nakon što završe, nemojte ih baciti. Sačuvajte ih u učionici negdje gdje će ih učenici moći vidjeti kada im bude potrebno malo ohrabrenja.

OSMISLITE RAZREDNU PJESMU

Neka vaši učenici osmisle razrednu pjesmu! Ne samo da to trenutačno povezuje učenike nego vam i daje uvid u jedinstvene osobnosti svojih učenika koje ćete viđati cijele godine. Iskoristite pjesmu kao alat kojim ćete prizvati učenike s odmora, utišati razred ili zapjevati s učenicima samo iz zabave.

ZAIGRAJTE „SVE MOJE PRIJATELJE“

Počnite tako da se učenici poredaju ukrug. Stanite u središte kruga i recite: „SVI MOJI PRIJATELJI VOLE…“ i popunite prazninu bilo čime što volite. Kolači, sladoled, pizza, skijanje… BILO ŠTO! Svaki učenik koji voli istu stvar kao i vi mora zamijeniti mjesto s drugom osobom u krugu. Onaj učenik koji ne uspije naći mjestom mora stati u sredinu kruga i reći: „SVI MOJI PRIJATELJI…“ te igra počinje ispočetka. Ovo je vrlo brz način da otkrijete koji su interesi vaših učenika.

IMENUJTE SVOJU „RUŽU I TRN“

Ovo je jednostavan način kojim možete vrlo brzo sažeti ljetne praznike, vikend ili događaj u školi. Vaša ruža = vaš NAJBOLJI dio ljetnih praznika. Vaš trn = nešto u vezi s ljetnim praznicima što NIJE BILO baš idealno. Ovo je dobar način da brzo otkrijete kako su vaši učenici raspoloženi. Osim toga, dobro je dijeliti pozitivna i negativna iskustva.

NAUČITE IMENA S POMOĆU KRETANJA

Ovo je zabavan i aktivan način da zapamtite imena svih učenika. Jedan po jedan, neka svaki učenik kaže svoje ime i poprati ga fizičkim pokretom. Ostatak skupine neka imitira pokret tog učenika. Zatim krenite na sljedeću osobu. Tako su učenici aktivni i otvoreni, a istodobno uče imena svojih kolega.

RECITE SVOJE MIŠLJENJE

Označite četiri ugla prostorije: Potpuno se slažem, Slažem se, Ne slažem se, Uopće se ne slažem. Učenici bi trebali početi u sredini prostorije ili na svojim mjestima. Zatim učitelj čita izjavu i učenici se premještaju u onaj ugao učionice koji predstavlja njihovo mišljenje o određenoj temi. Primjer teme mogao bi biti: „Smatram da su mačke bolje od pasa.“

TKO JE POKRENUO KRUG?

Učenici stoje u krugu. Jedan učenik nakratko izlazi iz prostorije. Dok je taj učenik izvan prostorije, odabire se drugi učenik da bi „pokrenuo krug“. Odabrani se učenik počinje polako kretati dok ga ostali učenici u krugu polako slijede. Učenik koji stoji u hodniku, vraća se u učionicu i odlazi u središte kruga. Zatim taj učenik ima tri prilike da pogodi koji je učenik pokrenuo krug. Ponovite to nekoliko puta da bi i ostali učenici došli na red.

  • Koja je vaša omiljena aktivnost za aktivno probijanje leda s učenicima? Recite nam u komentarima na Facebooku Školskog portala!

………………..

NAPOMENA:

  • We Are Teachers internetska je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com