Iz školskog svijeta
ŠKOLA ASTRONOMIJE U VIŠNJANU
Učenici otkrili nove asteroide u Sunčevu sustavu
objavljeno: 14. rujna 2017.

Ta manja nebeska tijela, veličine oko jednoga kilometra, otkrivena su u zviježđu Vodenjaka teleskopom promjera jednog metra s nove astronomske promatračnice na Tičanu.

Višnjanska škole astronomije održana je od 12. do 26. kolovoza 2017. u sklopu edukacijskih programa iz projekta „Zajedno smo jači“, a potvrda je stigla iz Centra za mala tijela Međunarodne astronomske unije posljednjim cirkularnim pismom.

Od deset novih tijela u Sunčevu sustavu, pet ih je pronašla grupa učenika radom na projektu praćenja opasnih asteroida u tijeku Višnjanske škole astronomije, s mentorom Enricom PETTARINOM iz Italije.

– Želimo podijeliti uspjeh i zadovoljstvo sa svim pojedincima i kompanijama koji su pomogli i dosljedno pomažu Zvjezdarnici Višnjan te njezinim edukacijskim i znanstvenim programima – kaže se u priopćenju koje je Hini u tijeku noći dostavio Korado KORLEVIĆ iz Zvjezdarnice Višnjan.

– Još jedanput ove godine treba tim tijelima izmjeriti položaj kako bi im se bolje odredila putanja i kako bi ih se moglo ponovo pronaći te im vrlo precizno odrediti stazu – ističe Korlević u priopćenju i dodaje da od pronađenih tijela nijedno nije opasno.

Učenicima će stečeno iskustvo izravnog uključivanja u tehnologiju teleskopa i znanstveno istraživanje biti važan poticaj u odabiru karijere u područjima znanosti i tehnologije, dodaje.

U novoj se zvjezdarnici obavljaju modifikacije na teleskopu i nabavlja oprema kako bi se u sljedećih pet godina mogla pružati kvalitetna potpora svjetskoj zajednici u praćenju potencijalno opasnih tijela.

Međunarodni program Višnjanska škola astronomije više od 25 godina okuplja srednjoškolce s posebnim interesom za astronomiju i svemirske znanosti. Neke teme uključuju istraživanje malih tijela Sunčeva sustava, razvijanje teleskopskih sustava i projektiranje planetarnih robota istraživača.

Jedna od specifičnosti škole jest noćni rad, u sklopu kojeg se provode astronomska promatranja. Radi potpunog uklapanja mnogih inozemnih gostiju većina aktivnosti obavlja se na engleskom jeziku. Ukupno sudjeluje između pet i 20 učenika, podijeljenih u četiri do pet radnih skupina. Učenici se biraju na temelju motivacijskih pisama, rezultata postignutih na natjecanjima te pisama preporuke njihovih nastavnika. [ HINA ]