Dr. Tony WAGNER, direktor grupacije Harvard’s Change Leadership Group, smatra da se današnja djeca suočavaju s „globalnim jazom dostignuća“, a to je jaz između onoga što najbolje škole podučavaju i vještina koje su mladim ljudima doista potrebne.
To se pogoršalo s dva trenda koja su se našla u sukobu: prvo, globalni prijelaz s industrijske ekonomije na ekonomiju znanja; i drugo, način na koji se mogu motivirati djeca odrasla uz internet.
U knjizi The Global Achievement Gap Wagner je identificirao sedam osnovnih vještina koje su potrebne svakom djetetu kako bi preživjelo u budućem svijetu rada.
1) Kritičko mišljenje i rješavanje problema
Kompanije moraju neprestano unapređivati proizvode, procese i usluge kako bi bile konkurentne. Kako bi bile u stanju to provesti, potrebni su im radnici sposobni za kritičko razmišljanje i postavljanje pravih pitanja kako bi došli do biti problema.
2) Suradnja putem svih mreža i upravljanje utjecajem
S obzirom na interdisciplinarnu prirodu poslovnog svijeta, sposobnost vodstva i suutjecaja te timskog rada postaje sve važnija. A što je potrebno kako bi netko postao učinkovit vođa? Te su osobine, kaže Wagner, dvoslojne te obuhvaćaju „kreativno rješavanje problema i jasan etički okvir“.
3) Agilnost i prilagodljivost
Sposobnost brze prilagodbe i preuzimanja novih vještina ključni su za uspjeh: radnici se moraju moći koristiti nizom alata za rješavanje problema. To je poznato i kao „sposobnost brzog učenja“, vještina tražena među kandidatima za posao.
4) Inicijativa i poduzetništvo
Ništa ne stoji pokušati. Ljudi su često neskloni riziku. Bolje je pokušati deset stvari i uspjeti u osam nego pokušati samo pet stvari i uspjeti u svima.
5) Učinkovita usmena i pisana komunikacija
Nepovezano razmišljanje pripravnika i njihova nesposobnost da artikuliraju misli uobičajene su pritužbe koje je Wagner dobivao od poslodavaca kad je provodio istraživanje za svoju knjigu. Nije toliko riječ o pravopisu i gramatici koliko o tome kako jasno komunicirati, pisanim putem ili s pomoću prezentacije. „Ako imate sjajne ideje, a ne znate ih priopćiti, izgubljeni ste“, kaže Wagner.
6) Nalaženje i analiza informacija
Mnogi zaposlenici svakog se dana suočavaju s golemom količinom informacija. Filtriranje i izvlačenje relevantnoga mogu biti izazov, osobito s obzirom na brzinu kojom se informacije mijenjaju.
7) Znatiželja i maštovitost
Znatiželja i mašta potiču inovacije i ključ su za rješavanje problema. „Svi smo rođeni znatiželjni, kreativni i maštoviti“, kaže Wagner. „Prosječan četverogodišnjak postavlja stotinu pitanja na dan, no do trenutka kad navrši deset godina, vjerojatnije je da će se više brinuti o nalaženju odgovora potrebnih za školu nego o postavljanju dobrih pitanja.
„Mi kao učitelji i roditelji trebamo održavati na životu znatiželju i maštovitost koje su većoj ili manjoj mjeri urođene svakom djetetu.“
………………
NAPOMENA
- The World Economic Forum – međunarodna organizacija za privatno-javnu suradnju.
- Izvor: weforum.org