Školstvo u medijima
AKO UČIONICA DJELUJE PREVIŠE INSTITUCIONALNO, EVO IDEJA
Nema doma do… učionice
objavljeno: 18. rujna 2017.

KAKO UČINITI DA SE VAŠI UČENICI OSJEĆAJU KAO KOD KUĆE

OSVJETLJENJE

Ponekad je jako fluorescentno svjetlo koje obično ide uz učionicu prenametljivo. Malo ljudi ima prejako svjetlo u svojim kućama stoga, kad se ono upali, imaju osjećaj kao da su u nekoj instituciji. Pokušajte postići “domaće” osvjetljenje u učionici ili pustite u nju samo prirodno svjetlo, jer to može biti dovoljno da se učenici opuste i osjećaju kao kod kuće. Možete staviti i lampu u kut učionice da se njena svjetlost bori s fluorescentnim neprijateljem koji sja odozgo.

UDOBNE STOLICE

Može li učionica imati ugođaj kao dnevna soba? Može, ako obratite pozornost na raspored namještaja. Razmislite o rasporedu stolova i stolica kako biste postigli prostor za komunikaciju. Razmislite o većim stolovima za kojima bi učenici mogli sjediti zajedno i gledati u svoje kolege. Postavite stolove ukrug kako biste postigli osjećaj velike obitelji okupljene oko blagdanskog stola. Učinite sve što možete da biste se riješili institucionalnog osjećaja u korist atmosfere koja je više obiteljska.

DAJTE IM VLASNIŠTVO

Da, to je vaša učionica, ali i njihova. Oni među tim zidovima provode gotovo onoliko vremena kao i vi i pošteno je da imaju pravo glasa. To možete učiniti tako što ćete ne samo objesiti njihove radove na zid, nego im i dati pravo glasa u dekoriranju učionice. Podijelite učenike u grupe i neka svaka od njih dizajnira oglasnu ploču za jedan mjesec. Ako je potrebno, opskrbite ih idejama, ali dajte im priliku da pokušaju prostor učiniti svojim.

SLOŽITE SE U NESLAGANJU

Kad kultura ispliva u učionici, stvari se mogu poprilično zagrijati. Naše kulturne vrijednosti su toliko duboke i dio su našeg identiteta da ponekad ni ne razmišljamo o tome da bi netko drugi mogao imati različite svjetonazore. Zato započnite godinu tako što ćete institucionalizirati pravilo da je u redu ne slagati se. Ljudi u vašoj učionici ponekad će stvari vidjeti različito, ali to nije razlog da se jedni prema drugima odnosite s nepoštovanjem. Pomozite učenicima da nauče kako svatko može iznijeti različit stav i da nema potrebe za svađu. Poštivanje nije jednako odobravanju.

OBLIKUJTE ODNOS S UČENICIMA

Ponekad me iznenađuje koliko učenicima znači osobni odnos sa mnom. Nije da ja njih ne volim, nemojte me pogrešno shvatiti. Volim ih, ali njima sam ja veza između doma i novog svijeta. Ja sam njihov vodič u nepoznatom svijetu. Vrlo je važno odvojiti malo vremena za razvijanje odnosa. Možda morate proći hrpu stvari, ali ako se samo pet minuta družite s njima, to čini veliku razliku u onome kako se oni osjećaju u učionici.

SIGURNO MJESTO

Jedan od najlakših načina za suočavanje s preteškom ili prijetećom situacijom je da se od nje odmaknete. Tu opciju učenicima ne nudimo prečesto. Možemo ublažiti veliki dio stresa koji osjećaju naši učenici tako što ćemo stvoriti sigurno mjesto, mjesto za time out u učionici. U Montessorijevoj učionici to se zove “stol mira”. Neka vaše sigurno mjesto sadrži predmete za utjehu u skladu s dobi učenika. Pobrinite se da shvate kako to nije mjesto za izbjegavanje zadataka, mjesto za socijalizaciju ili mjesto gdje se boravi dulje vrijeme. To je mjesto na kojem se možete vratiti korak unatrag kad vam je to potrebno, a taj jedan korak je korak natrag u tok nastave.

………………

NAPOMENA:

  • BusyTeacher.org – fokusira se na edukacijsku tehnologiju, u vlasništvu ima portale koji izrađuju nastavne listiće i nude razradu nastavnih planova.
  • Izvor: busyteacher.org