Jučer-danas-sutra
RAZRED NEKADA ZNA I IZNENADITI
Što činiti kad vas razred izluđuje
objavljeno: 18. rujna 2017.

Realnost je nažalost pokatkad potpuno drugačija. Volim poučavanje i neka djeca koju sam učila zauvijek će mi biti u srcu, ali postoje i dani u kojima sam zaista bila na iskušenju i zato pišem ovaj blog kako bih podijelila nekoliko savjeta koji su meni pomogli.

■ ŠTO RADITE?

Jeste li promijenili nešto u načinu poučavanja? Postoji li nešto u vašem životu što utječe na vaš način ponašanja? Vaše raspoloženje može snažno utjecati na raspoloženje učenika i dinamiku nastave, pa možda trebate predah. Sastanite se s prijateljima, rezervirajte vrijeme za rundu serija i filmova, pođite u šetnju ili spa centar s dobrim prijateljem.

■ BIRAJTE BITKE

Tijekom karijere dopast će vas i vrlo nezgodan razred s puno problema i morat ćete mudro birati čime ćete se pozabaviti, a što ćete ignorirati. Ponekad kad ste zaista pod stresom i uzrujani i razred se zaista oteo kontroli, vi ćete još više primjećivati svaku sitnicu i bit ćete sve ljući. Zato morate najprije zastati, vratiti se korak unatrag i razmisliti o tome koje korake treba poduzeti. Izaberite prioritete, bavite se njima i neka budu vaš fokus.

■ OČEKIVANJA

Uvijek imajte visoka očekivanja. Upoznajte djecu s njima i objasnite zašto su vam važna. Fokusirajte se na pozitivnu poruku: „Znam da možete biti najbolji razred u školi. Jedva čekam da vidim što će reći ravnatelj.“

■ BUDITE DOSLJEDNI

Ako postoji pravilo, onda ga moraju slijediti sva djeca, sve vrijeme. Ako se jedan izvuče radeći stvari na svoj način, i ostali će se pokušati provući. Ako ih tad ukorite, osjećat će da ste nepošteni prema njima.

■ ISPROBAJTE NEŠTO NOVO

Ponekad je djeci jednostavno dosadno i trebaju nešto novo, promjenu. Prošle godine sam za ljeto uvela izazov „Osvoji sladoled“, pa su djeca morala skupljati bodove. Njihova motivacija je nevjerojatno narasla, bili su uzbuđeni.

■ PRONAĐITE POZITIVNO

Kad stvari ne idu glatko, svi se usredotočimo na loše i zanemarimo sve dobro. Ponovno zastanite, napravite korak unatrag i razmišljajte o svemu što je dobro prošlo – možda lekcija u kojoj su djeca uživala, njihova izvedba u školskoj predstavi ili ono kad su sva djeca ispravno napisala sva velika i mala slova u diktatu.

■ OBJASNITE ZAŠTO

Pokatkad imamo pravila i očekivanja koja djeca ne slijede i ne poštuju. Tad je potrebno razgovarati s njima o pravilima i očekivanjima. Objasnite im zašto moraju stajati po dvoje u vrsti, zašto ne smiju govoriti za vrijeme pismenog zadatka, zašto moraju dići ruku prije nego postave pitanje. Kad djeca shvate i prihvate zašto nešto moraju činiti, najčešće to i čine.

………………

NAPOMENA: