Jučer-danas-sutra
U IT SEKTORU INFORMATIČARI ZARAĐUJU DVOSTRUKO VIŠE
Informatika obvezatna, a nitko je ne želi predavati
objavljeno: 18. rujna 2017.

Oko 28 milijuna kuna. Toliko će se novca osigurati za uvođenje informatike kao obvezatnog predmeta u osnovne škole. Potrošit će se na opremu, udžbenike i zapošljavanje, ako se na te natječaje uopće netko prijavi. Hrvatskoj nedostaje više od 100 nastavnika informatike, na burzi rada gotovo ih nema, a oni koji tu diplomu i imaju – zbog veće plaće i boljih uvjeta radije se zapošljavaju u IT sektoru.

O takozvanim računalima četvrte generacije današnji naraštaji učenika uče prema nastavnom programu iz 1994. godine.

Saša PUPOVAC, učitelj informatike u OŠ Voltino, predaje više od 20 godina. Uvjeren je da pretvaranje informatike u obvezatni predmet neće biti nimalo lako.

„Jedan je problem satnica učenika jer nekomu se moraju oduzeti dva sata koja bi oni imali u redovitoj nastavi. Drugi je problem oprema. Recimo, oprema u našoj školi dovoljna je za informatičku grupu, ali ne i za cijeli razred. A treći je problem nastavnički kadar”, kaže Saša Pupovac.

Izbornu informatiku u osnovnim i srednjim školama predaje oko 800 nastavnika. Sljedeće godine trebalo bi ih zaposliti još stotinjak, ali iz sindikata zaposlenika u školstvu tvrde da toliko učitelja i profesora – nema.

„Ja bih volio da u ovoj zemlji svi najprije skočimo pa tek onda kažemo ‘hop’. Oko 100 – 150 učitelja informatike, koliko će nam trebati za prvu ruku, mi nemamo. Nema ih ni na burzi rada. Jasno je zašto, zato što je riječ o traženu zanimanju i nitko tko može naći bolje plaćen posao, neće doći raditi u školu za 5 500 kuna”, rekao nam je Željko Stipić, predsjednik sindikata zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod.

Naime, dvostruko veće plaće informatičari mogu zaraditi u IT sektoru. Zato neki predlažu da se manjak kadra nadomjesti vanjskim suradnicima, koji bi informatiku predavali nekoliko sati na tjedan.

„Država se ne može oslanjati na dobrotvorstvo i donacije privatnog sektora. Ona to mora sama riješiti. Privatni sektor sigurno će priskočiti u pomoć ako država pronađe modul, odnosno zdrav način suradnje kojim privatni sektor može pridonijeti”, tvrdi Tomislav POKRAJČIĆ, izvoznik sofvera.

IT-jevci tvrde da bi to bilo dodatno degradiranje učitelja i profesora. Njihovo je zanimanje, tvrdi profesor s Ekonomskog fakulteta, nekad bilo ugledno, ali danas više ne.

„Nastavnici su potplaćeni i nedovoljno cijenjeni te se zato za tu struku ne odlučuju oni najbolji, nego često vlada negativna selekcija i manjak interesa. Mislim da se ništa bitno neće unaprijediti dok se takvi uvjeti ne promijene. Drugim riječima, dok sustav ne počne vrednovati znanje onoliko koliko ono stvarno zaslužuje i one koji ga prenose onoliko koliko oni stvarno pridonose društvu”, objašnjava Velimir SRIĆA, profesor menadžmenta i informatičke tehnologije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

A oni pridonose bez obzira na sve. [ IZ DRUGIH MEDIJA | RTL Dnevnik | sindikat-preporod.hr ]