Jučer-danas-sutra
SUKOBI MOGU BITI STRESNI, ALI SU KATKAD NEIZBJEŽNI
Tri ključna pitanja kojima učitelji mogu razriješiti konflikt
objavljeno: 20. rujna 2017.

Rješavanje sukoba za učitelje znači pronalaženje pravog uzroka neslaganja. Uz svakodnevno suočavanje s razredom, učitelji se moraju boriti i s odnosima i neslaganjima s roditeljima, kolegama, šefovima, školskim odborom te javnošću. Sukobi mogu biti stresni, ali su katkad neizbježni.

„Morate shvatiti da ne možete ugađati svima cijelo vrijeme“, kaže Candace ALSTAD-DAVIES, savjetnica za učitelje.

Iako je svaka situacija specifična, postoje strategije koje možete primijeniti za razrješavanje sukoba i smanjenje stresa. Stručnjaci savjetuju da za početak postavite sebi nekoliko sljedećih pitanja.

1)      ZBOG ČEGA JE ZAPRAVO NASTAO KONFLIKT?

Kada klijenti ispričaju Alvi PARKER, poslovnoj savjetnici o konfliktu na poslu, nakon rasprave često otkriju da pravi problem leži ispod površine. Roditelj se žali na ocjenu testa, ali pravi problem može biti u tome što je roditelj frustriran jer učenik nema nikakvu ideju o tome što će studirati.

Također, katkad problem nije poruka, nego način na koji je ona dostavljena. Kolega je zvučao nestrpljivo kada je tražio uslugu ili je kolegica posljednja doznala za važnu inicijativu.

Važno je razumijeti pravi problem kako biste se mogli suočiti s njime, umjesto da se samo žalite na komentare koji su vas uzrujali.

2)     ŠTO GOVORI DRUGA STRANA?

„Pomno slušajte drugu stranu i pokušajte razumjeti o čemu je riječ s njezine točke gledišta“, kaže Alva Parker. Katkad se ispostavi da niste dobro razumijeli što druga strana traži od vas ili da neslaganje nije tako veliko.

3)     KAKO TAJ PROBLEM UTJEČE NA VAŠ USPJEH U POSLU?

Kada donosite odluku kako odgovoriti na konflikt, važno je razmotriti na koji način će vaša odluka utjecati na vašu sposobnost da obavljate svoj posao.

„Morate obavljati svoj posao, a vi znate što je vaš posao: pružiti djeci u vašoj učionici najbolje moguće obrazovanje koje im možete dati“, kaže Candace Alstad-Davies.

Ovo je dobra polazišna točka u rješavanju konflikta:

  • Hoće li povećanje ocjene na zahtjev roditelja potkopati obrazovanje učenika?
  • Hoće li vrijeme provedeno u beskonačnoj razmjeni poruka elektroničke pošte oduzeti vašu energiju i napore koje biste trebali trošiti u učionici?
  • Znači li sukob između vas i vašega kolege to da ubuduće nećete biti u stanju surađivati kao prije na korist učenicima?

Ako otkrijete što leži ispod površine, to će vam pomoći će da odlučite trebate li se usredotočiti na sukob, na koji način ga možete riješiti ili kada je vrijeme da krenete dalje.

………………

NAPOMENA

  • Concordia University-Portland – posvećeno pripremi učenika za život i potpori edukatorima
  • Izvor: education.cu-portland.edu