Zanimljivosti
DJEČJI VRTIĆ MILANA SACHSA, ZAGREB
Interaktivne slikovnice u našem vrtiću
objavljeno: 26. rujna 2017.

Od prvih dana djetetova boravka u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja velika se pozornost posvećuje slikovnici kao mediju u radu s djecom.

Slikovnica je prva knjiga s kojom se dijete susreće i s pomoću koje stvara pozitivan odnos prema čitanju, ali i prenošenju određene priče.

Možemo reći da dijete s pomoću slikovnice na kreativan način razvija spoznaje o svijetu koji ga okružuje. Svjesni smo toga da je igra najvažnija djetetova aktivnost, ali i najjednostavniji i najbolji oblik učenja, odnosno stjecanja znanja i vještina.

Praćenje djetetova interesa u igri i njegove unutarnje motivacije za istraživanje i stvaranje dovelo nas je do interaktivnih slikovnica. Uvođenjem interaktivnih slikovnica u odgojno-obrazovni proces došli smo do spoznaje kako one privlače mnogo djece čime se povećava zanimanje za slikovnicu.  

Što su interaktivne slikovnice?

To su slikovnice koje nude neposredan susret s određenom temom pri čemu djeca imaju mogućnost manipuliranja lutkama, odnosno likovima priče. Podijeljene su u cjeline koje prate radnju.

Svaka stranica u slikovnici je različita te izaziva vizualne i taktilne podražaje, odnosno obiluje materijalima različitih tekstura (vuna, kamen, drvo, špaga, filc…) što pruža djetetu mnogobrojne mogućnosti za istraživanje i razvijanje mašte i kreativnosti.

S obzirom na to da djeca aktivno sudjeluju u prepričavanju priče, može se zaključiti da time spontano obogaćuju svoj rječnik, usvajaju složene rečenice i naraciju. Jedni drugima prepričavaju sadržaj, najavljuju buduće radnje i komentiraju prethodne.

Uz razvoj govora kao temeljnog cilja, interaktivna slikovnica  potiče socioemocionalni razvoj, usvajanje predmatematičkih vještina, rješavanje problemskih situacija, razvoj mašte i kreativnosti.

U takvoj igri, odnosno interakciji sa slikovnicom, osim razvoja empatije, jer se djeca poistovjećuju s likovima i to prenose na stvarne odnose među djecom u skupinama, interaktivne slikovnice važne su i u reguliranju emocija u djeteta.

Roditelji djece iz našeg vrtića imaju pozitivan odnos prema čitanju i takvu vrstu poticanja dječjeg razvoja smatraju korisnom. U praksi smo primijetili da se zahvaljujući uporabi interaktivnih slikovnica u radu s djecom razvila viša razina motivacije za istraživanje i produljila koncentracija u djece. Te slikovnice prenose određenu priču djetetu, ali se podrazumijeva i njegovo aktivno sudjelovanje u stvaranju priče.

Specifičnost slikovnica može se iskazati i u tome da ih izrađuju djeca i odgojitelji zajedno čime se produbljuje njihov odnos.

Osim što se potiče razvoj dječje znatiželje te njihovo stvaralaštvo i kreativnost, interaktivne slikovnice omogućuju kontinuiran profesionalni razvoj odgojitelja, odnosno potiče se suradnja među odgojiteljima čime se razvija profesionalna povezanost.

Stvaranjem pozitivnog i poticajnog ozračja u ustanovi, u kojoj svi imaju mogućnost za učenje i napredak, razvija se kvaliteta odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi.

………………………

dr. sc. Gordana LEŠIN, ravnateljica | Andrea LANŠČAK, mag. paed. | Dječji vrtić Milana Sachsa

vrtic.milanasachsa@zagreb.hr